راهنمای انتخاب کلاس‌ها در Diablo 4

حدودا ۱۰ ماهی از انتشار بازی Diablo 4 می‌گذرد و خبر خوب اینکه ۹ فروردین ماه این بازی در اختیار کاربران گیم‌پس هم قرار می‌گیرد. در بازی Diablo 4 کاراکترهای بازی در قالب کلاس‌ها قرار دارند و انتخاب این کلاس‌ها اصلا ساده نیست. برای همین در این مقاله تصمیم گرفتیم تا شما را بیشتر با کلاس‌های کاراکتر‌ها در دیابلو ۴ آشنا کنیم؛ با ویجیاتو همراه باشید.

<!–

–>


راهنمای انتخاب کلاس‌ها در Diablo 4 - ویجیاتوراهنمای انتخاب کلاس‌ها در Diablo 4 - ویجیاتو

در بازی Diablo 4 ما ۵ کلاس Barbarian، Necromancer، Sorcerer، Rouge و Druid را داریم. هرکدام از این کلاس‌ها در کنار درخت مهارت خاص و اسپل‌های گوناگون، مکانیک‌های مختلفی هم دارند. هم‌چنین شیوه بازی با هرکدام از این کلاس‌ها هم با یکدیگر فرق دارد و در ادامه می‌خواهیم هرکدام از این کلاس‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم:

بهترین کلاس در فصل سوم از بازی Diablo 4

راهنمای انتخاب کلاس‌ها در Diablo 4 - ویجیاتوراهنمای انتخاب کلاس‌ها در Diablo 4 - ویجیاتو

در این فصل از بازی Diablo 4 بالانس خیلی خوبی بین کاراکترهای هر کلاس اتفاق افتاده و همین موضوع باعث شده تا راحت‌تر بتوانید کلاس مورد نظرتان را انتخاب کنید. در ادامه کلاس‌ها در فصل سوم از بازی را می‌بینید:

  • کلاس Necromancer: خط حمله قوی – کنترل راحت جمعیت
  • کلاس Barbarian: حرفه‌ای در استفاده از ضربات Melee – دمیج بالا
  • کلاس Sorcerer: حمله از راه دور – قابلیت AoE قوی
  • کلاس Rogue: ضربات قوی از راه دور و Melee – تواناهایی قوی
  • کلاس Druid: قابلیت AoE قوی – تبدیل به موجودات گوناگون

در درجه اول اینکه کدام کلاس و شخصیت قوی‌تر است، به شیوه بازی شما برمی‌گردد؛ اگر دوست دارید به دشمنان بازی خیلی نزدیک شوید از فاصله کم به آن‌ها دمیج سریع و خشنی وارد کنید بهتر است سراغ کلاس Rogue بروید. اگر دوست دارید گروهی حمله کنید و حتما یکی را در کنار خود برای کمک داشته باشید بهتر است کلاس Necromancer را انتخاب کنید. در ادامه هرکدام را جداگانه بررسی می‌کنیم.


معرفی کلاس Necromancer

راهنمای انتخاب کلاس‌ها در Diablo 4 - ویجیاتوراهنمای انتخاب کلاس‌ها در Diablo 4 - ویجیاتو

در نسخه‌های قبلی دیابلو اگر دوست داشتید عقب بنیشینید و نگاه کنید که یارهایتان کارها را انجام بدهند بهترین گزینه انتخاب کلاس Necromancer بود. خوشبختانه هم‌چنان این کلاس در نسخه چهارم بازی وجود دارد و شامل ۲ منبع مهم هستند.

اولین منبع مهم این موجودات Essence نام دارد؛ یک منبع بسیار مفید که نکرومنسرها برای ایجاد اسپل‌های قوی از آن استفاده می‌کنند. هم‌چنین علاوه بر صبر کردن برای به دست آوردن این منبع، این موجودات می‌توانند خودشان این منبع را تولید کنند.

راهنمای انتخاب کلاس‌ها در Diablo 4 - ویجیاتوراهنمای انتخاب کلاس‌ها در Diablo 4 - ویجیاتو

دومین منبع این موجودات جنازه‌ها هستند. در واقع این کلاس به شما اجازه می‌دهد تا افرادی که از قبل مرده‌اند را به خدمت خود دربیاورید. این جنازه‌ها می‌توانند دسته‌ای از مینیون‌ها را احضار کنند، برای دشمنان تله درست کنند و حتی در برابر دشمن منفجر شوند. نکرومنسرها می‌توانند از شمشیرها، خنجرها، چوب جادو و حتی داس هم استفاده کنند.

مهارت‌های اصلی کلاس Necromancer:

  • مهارت Reap: به وسیله چوب جادو، دمیج زیادی به دشمن وارد می‌کند.
  • مهارت Blight: آفت‌های زیادی را به سمت هدف می‌فرستد که علاوه بر صدمه زیاد، تا مدت زمان خاصی به طور مداوم دمیج به دشمن وارد می‌کند.
  • مهارت Corpse Explosion: جنازه‌ها در مقابل دشمن منفجر می‌شوند که دمیج زیادی به آن‌ها وارد می‌کند.
  • مهارت Corpse Tendrils: رگه‌هایی از جنازه‌ها منفجر می‌شوند که دشمن را به سمت خود می‌کشند، آن‌ها را گیج می‌کنند و دمیج زیادی به آن‌ها نیز وارد می‌شود.

مهارت‌های فرعی کلاس Necromancer:

  • مهارت Hewed Flesh: با صدمه زدن به دشمن این شانس برای شما وجود دارد که در نزدیکی او یک مرده ایجاد کنید و کنترل او را دست بگیرید. برای باس‌ها این شانس دو برابر می‌شود.
  • مهارت Grim Harvest: قدرت یک مرده را از او بگیرید تا منبع Essence برای شما تولید شود؛ هم‌چنین صدمه وارده به دشمن برای مدت کمی زیادتر خواهد شد.
  • مهارت Fueled By Death: بعد از گرفتن قدرت یک مرده، دمیج شما بیشتر خواهد شد.
  • مهارت Death’s Embrace: دشمنانی که به شما نزدیک‌تر باشند به شما صدمه کمتری وارد می‌کنند و هم‌چنین شما صدمه بیشتری به آن‌ها وارد می‌کنید.

معرفی کلاس Barbarian

راهنمای انتخاب کلاس‌ها در Diablo 4 - ویجیاتوراهنمای انتخاب کلاس‌ها در Diablo 4 - ویجیاتو

وقتی صحبت از دمیج حداکثری باشه، بهترین انتخابی که دارید کلاس Barbarian بی‌شک بهترین انتخاب شما می‌تواند باشد. این کلاس بیشتر بخاطر داشتن حداکثر قدرت و سلامتی معروف است و در دیابلو ۴ هم همین موضوع وجود دارد. کلاس باربرین‌ها در دیابلو ۴ به یک مکانیک جدید هم مجهز شده است: سیستم آرسنال

این سیستم به شخصیت‌های کلاس باربرین این امکان را می‌دهند تا ۴ فضای سلاح داشته باشند و با یک یا دو دست این سلاح‌ها را همراه خود حمل کنند. هم‌چنین برای اولین بار در تاریخ دیابلو، باربرین‌ها می‌توانند هم‌ زمان ۴ سلاح لجندری همراه خود داشته باشند.

مهارت‌های اصلی کلاس Barbarian:

  • مهارت Bash: این مهارت به شما اجازه می‌دهد تا صدمه بسیار زیادی به دشمن وارد کنید و ۲۰ درصد شانس این را داشته باشید تا دشمنان را به مدت نیم ثانیه گیج کنید. البته برای این کار نیاز به سلاح bludgeoning دارید.
  • مهارت Flay: این مهارت به شما اجازه می‌دهد تا صدمه زیادی به دشمن وارد کنید و برای مدت ۶ ثانیه دشمن خون‌ریزی کند. برای استفاده از این مهارت نیاز به سلاح slashing دارید.
  • مهارت Frenzy: با هر ضربه، صدمه بسیار زیادی به دشمن وارد می‌شود و سرعت حملات شما تا بین ۲۰ تا ۶۰ درصد برای ۳ ثانیه افزایش پیدا خواهد کرد. برای استفاده از این مهارت نیاز به سلاح‌های dual-wielding دارید.
  • مهارت Lunging Strike: به سمت دشمن هجوم برده و صدمه زیادی به او وارد می‌کند.

مهارت‌های نوع Fury باربرین‌ها:

  • مهارت Rend: با شکافتن دشمنان، صدمه زیادی به آن‌ها وارد می‌شود و به مدت ۵ ثانیه خون‌ریزی خواهند داشت. برای اجرا نیاز به سلاح‌های نوع Slashing و ۲۵ فیوری دارید.
  • مهارت Hammer of The Ancients: با استفاده از چکش به نقطه‌ای خاص ضربه وارد کرده و صدمه زیادی وارد می‌کند. برای اجرا نیاز به سلاح‌های نوع two-handed bludgeoning و ۲۰ فیوری دارید.
  • مهارت Double Swing: سلاح خود را در جهت مخالف به هوا پرتاب کرده و صدمه زیادی به دشمن وارد می‌کند. برای اجرا نیاز به سلاح‌های نوع dual-wielded weapons و ۲۵ فیوری دارید.
  • مهارت Upheaval: با سلاح خود به زمین ضربه وارد کرده و صدمه زیادی به دشمن وارد می‌کند. برای اجرا نیاز به سلاح‌های نوع two-handed weapon و ۳۰ فیوری دارید.
  • مهارت Whirlwind: به نزدیک‌ترین دشمن چندین ضربه وارد می‌کند. برای اجرا نیاز به ۵ فیوری دارید.

معرفی کلاس Sorcerer

راهنمای انتخاب کلاس‌ها در Diablo 4 - ویجیاتوراهنمای انتخاب کلاس‌ها در Diablo 4 - ویجیاتو

اگر حمله از نزدیک باب میل شما نیست و دوست ندارید زیادی صدمه از دشمن به شما وارد شود، کلاس Sorcerer بهترین کلاسی است که می‌توانید در بازی انتخاب کنید چرا که در این کلاس شخصیت‌ها به وسیله نور، آتش و یخ از دور به دشمن صدمه وارد می‌کنند. برای کنترل دسته‌ای دشمنان، جادوگران بهترین انتخاب اما در میان دیگر کلاس‌های بازی از میزان سلامتی کمتری برخوردار هستند.

برخلاف باربرین‌ها و درویدها، جادوگران مداوم مانا تولید می‌کنند. وقتی در کلاس، شخصیت شما لول آپ شود و به بالاترین لول خود برسد، با هر حمله به سمت دشمن دمیج بسیار زیادی می‌تواند به او وارد کند اما اگر تک نفره بازی می‌کنید این کلاس مناسب شما نیست.

مهارت‌های تخریبی کم جادوگران:

  • مهارت رعد و برق: صاعقه‌ای بسیار قوی به دشمنان برخورد می‌کند و هرکسی که نزدیک هدف شما باشد توسط صاعقه صدمه می‌بیند اما با هر هدف اضافه ۳۰ درصد از صدمه صاعقه کم می‌شود.
  • مهارت تیر آتشین: با پرتاب تیر آتشین، هدف صدمه می‌بیند و برای چندین ثانیه خون‌ریزی ادامه پیدا می‌کند.
  • مهارت تیر یخی: با پرتاب تیر به سمت دشمن هدف صدمه دیده و برای چند ثانیه کند خواهد شد.
  • مهارت شلاق قوس‌دار: دشمنانی که جلوی شما ایستاده باشند شوک‌زده می‌شوند و شخصیت شما مانا تولید می‌کند.

مهارت‌های تخریبی زیاد جادوگران:

  • مهارت تیرهای شارژی: ۶ تیر صاعقه‌ای به سمت دشمن شلیک می‌شوند که صدمه زیادی وارد می‌کنند و ۱۸ مانا مصرف می‌شود.
  • مهارت گلوله آتشین: گلوله‌ای آتشین به سمت دشمن شلیک می‌شود که به محض برخورد صدمه زیادی وارد می‌کند و ۳۰ مانا مصرف می‌شود.
  • مهارت گلوله‌های یخی: ۵ بلور یخی به سمت دشمن پرتاب می‌شود که صدمه زیادی وارد می‌کند. هم‌چنین اگر به سمت دشمنان از جنس یخ وارد شود صدمه بیشتری هم وارد می‌کند و ۱۸ مانا مصرف می‌شود.
  • مهارت به آتش کشیدن: کاراکتر شما دشمنان را به آتش می‌کشد و اثرات سوختگی برای مدتی باقی می‌ماند و ۲۰ مانا مصرف می‌شود.
  • مهارت صاعقه زنجیروار: صاعقه‌ای بسیار قوی به چندین هدف نزدیک به هم برخورد می‌کند و صدمه زیادی وارد می‌کند و ۳۵ مانا مصرف می‌شود.
  • مهارت گوی یخی: به حرکت به سمت دشمن صدمه زیادی وارد می‌کند و بعد از چند ثانیه منفجر شده و تیکه‌های یخی به سمت دشمن پرتاب می‌شود . ۴۰ مانا مصرف می‌کند.

معرفی کلاس Rogue

راهنمای انتخاب کلاس‌ها در Diablo 4 - ویجیاتوراهنمای انتخاب کلاس‌ها در Diablo 4 - ویجیاتو

در واقع درست مانند دیگر نسخه‌های دیابلو، کلاس روگ برای کنترل جمعیت بهرین گزینه محسوب می‌شود و از طریق حمله از راه دور و حملات فیزیکی می‌توانند با دشمنان مبارزه کنند. اگر مبارزه فیزیکی را انتخاب کنید، روگ‌ها به وسیله شمشیر و خنجر می‌جنگند و اگر حمله از راه دور باب میل شما باشد، روگ‌ها از طریق تیر و کمان دشمنان را مورد هدف قرار می‌هند.

در واقع روگ‌ها ۳ ویژگی منحصر به فرد در کلاس خود دارند: Combo Points، Shadow Realm و Exploit Weakness. هرکدام از این قابلیت‌ها در نحوه مبارزه روگ‌ها موثر بوده و آن‌ها را قوی‌تر می‌کنند.

مهارت‌های کلاس Rogue:

  • مهارت Shadow Realm: به مدت ۱ ثانیه صدمه‌ای نمی‌بینید و به مدت ۵ ثانیه دشمنان را وارد دنیای سایه‌ها می‌کنید. در این دنیا تشخیص شما سخت‌تر و حملات شما ۵۰ درصد صدمه بیشتری به دشمنان وارد می‌کنند.
  • مهارت Exploit Weakness: به وسیله این مهارت نقطه ضعف دشمنان را تشخیص داده و با هر حمله به این نقاط، ۶۰ درصد صدمه بیشتری به دشمن وارد می‌شود.
  • مهارت Combo Points: حملات پایه شما در بازی شامل امتیازات کمبو خواهد شد.
  • مهارت Shadow Step: روگ‌ها به وسیله تله‌پورت به پشت دشمن منتقل می‌شوند.
  • مهارت Dash: به هر جهتی که سمت شما باشد به سرعت منتقل می‌شوید.
  • مهارت Caltrops: با عقب‌نشینی پشت سر شما گروهی از Caltrop قرار می‌گیرند.
  • مهارت Arrow Barrage: با مصرف امتیازات کمبو به سمت دشمن دسته‌ای از تیرها شلیک می‌شود.
  • مهارت Rain of Arrows: روگ‌ها با پرش به سمت هوا بارانی از تیر را به سمت دشمن پرتاب می‌کنند.

مهارت‌های کلاس Druid

راهنمای انتخاب کلاس‌ها در Diablo 4 - ویجیاتوراهنمای انتخاب کلاس‌ها در Diablo 4 - ویجیاتو

تنها کلاسی که در بازی قابلیت این را دارند تا به شکل‌های مختلف دربیایند درویدها هستند. در این کلاس شخصیت‌ها می‌توانند با تبدیل شدن به یک خرس ضربات سختی به دشمن وارد کنند. البته مهم نیست که درویدها به چه شکلی دربیایند چون که در هر صورت آن‌ها در کنار خود ۲ گرگ دارند که حین مبارزه به آن‌ها کمک می‌کنند. دروید‌ها در کنار هر حمله می‌توانند منبعی به نام روح آزاد کنند که به وسیله آن می‌توانند ضربات ویژه‌ای را روی حریف وارد کنند.

مهارت‌های کلاس Druid:

  • مهارت Earthspike: با لرزاندن زمین به اولین دشمن ضربه زیادی وارد می‌شود و بعد از آن با هربار تکرار، شانس شما برای اجرای Crushing Blow روی دشمن ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. ۱۲ روح به وسیله این مهارت تولید می‌شود.
  • مهارت Shred: دروید به یک گرگ تبدیل شده ضربه زیادی به دشمن وارد می‌کند. این مدل حمله ۳۰ درصد شانس دارد تا ۲ بار ضربه به دشمن وارد کنید. ۸ روح به وسیله این مهارت تولید می‌شود.
  • مهارت Storm Strike: سلاح شما به برق مجهز می شود و بین یک تا ۴ هدف صدمه می‌بینند. ۱۲ روح به وسیله این مهارت تولید می‌شود.
  • مهارت Maul: دروید به یک خرس تبدیل می‌شود و صدمه بسیار زیادی به دشمن وارد می‌شود. ۱۸ روح به وسیله این مهارت تولید می‌شود.
  • مهارت Wind Shear: سرعت حرکت شما برای مدت ۳ ثانیه، بین ۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و با تیغه به دشمن صدمه وارد می‌کنید. ۱۲ روح به وسیله این مهارت تولید می‌شود.
  • مهارت Pulverize: دروید به یک خرس تبدیل می‌شود و زمین را به لرزه درمی‌آورد. این مهارت برای اجرا نیاز به ۳۰ روح دارد.
  • مهارت Landslide: دشمنان را له می‌کند و صدمه زیاد به آن‌ها وارد می‌کند. هم‌چنین ۱۰ درصد امکان اجرای Crushing Blow در این مهارت وجود دارد. این مهارت برای اجرا نیاز به ۳۰ روح دارد.
  • مهارت Tornado: گردابی عظیم دشمنان را در جهتی خارجی سوق می‌دهد و به آن‌ها صدمه وارد می‌کند. این مهارت برای اجرا نیاز به ۲۰ روح دارد.

بهترین کلاس دیابلو ۴ در حالت Endgame کدام است؟

بهترین کلاس‌ در این مد Barbarian است.

بهترین کلاس دیابلو ۴ در حالت PvP کدام است؟

بهترین کلاس‌ها در این مد Sorcerer و Melee Rogue هستند.

محبوب‌ترین کلاس دیابلو ۴ کدام است؟

اکثر بازیکنان با کلاس Sorcerer به تجربه بازی می‌پردازند.


مطلب پیشنهادی:چگونه در Red Dead Redemption 2 یک هوش مصنوعی را نابود کنیم؟هوشواره‌ها را در همان غرب وحشی چال کنیم
چگونه در Red Dead Redemption 2 یک هوش مصنوعی را نابود کنیم؟چگونه در Red Dead Redemption 2 یک هوش مصنوعی را نابود کنیم؟

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.