راه‌اندازی مجموعه‌های صنعتی تعطیل‌شده در دولت سیزدهم موجب اشتغالزایی هزاران نفر شد

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه گفت: مجموعه‌های مختلف صنعتی که قبل از دولت سیزدهم تعطیل شده بود یا نیمه‌تعطیل بود، در دولت سیزدهم راه‌اندازی شد. این امر موجب اشتغالزایی شد و هزاران نفر توانستند در کارخانه‌ها و شرکت‌ها مشغول شوند و معیشت آنها تامین شود.

مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم اظهار داشتند: بحمدالله تلاش خیلی خوب و متراکم دارد انجام می گیرد؛ حقّاً و انصافاً انسان این را می بیند و به معنای واقعی کلمه دارد کار می شود. خب در عین ‌حال، نیازها به کار، بیش از اینها است؛ یعنی خیلی باید کار کنیم تا بتوانیم به سطح مطلوب یا لااقل نزدیک به مطلوب برسیم.
ایشان در بخش اقتصادی بیانات خود به شیرینی‌هایی اشاره فرمودند که حاصل تلاش دولت در این دو سال بود؛ از جمله فعالیت‌های وسیع زیرساختی که نتایج آن در میان مدت ظاهر خواهد شد و راه اندازی تعداد زیادی بنگاه راکد و بهبود اشتغال و فعال شدن هزاران شرکت دانش بنیان و شکل گیری بنگاه‌های توانمند تولیدی. مقام معظم رهبری در بخش تلخی‌های اقتصاد به گرانی و بی‌ثباتی بازار و کاهش ارزش پول ملی و فاصله طبقاتی اشاره فرمودند.
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در مورد بیانات مقام معظم رهبری در دیدار روز چهارشنبه (۱۵ فروردین) با مسئولان نظام اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در جهات مختلف توفیقات فراوانی داشته است؛ از جهت امنیتی بسیاری از توطئه گران و سازمان‌های امنیتی دنیا نقشه‌های فراوانی بیشتر از دوره‌های قبل برای آسیب زدن به کشور در راهپیمایی اربعین و راهپیمایی بیست و دوم بهمن کشیدند. طرح‌های فراوانی برای ایجاد ناامنی و به شهادت رسیدن مردم داشتند ولی مجموعه‌های امنیتی کشور توانستند با این نقشه‌های امنیتی مقابله کنند.
استاد تمام فلسفه اسلامی با اشاره به حادثه تروریستی ۱۳ دی ماه کرمان و هنگام برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: این اتفاق ناگوار روی داد؛ ولی مردم باید بدانند مجموعه‌های امنیتی در دولت سیزدهم توانستند مانع صدها حادثه تروریستی شوند که این اقدامات نباید نادیده گرفته شوند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اقدامات در زمینه فرهنگ نیز یادآور شد: اقدامات اساسی در زمینه فرهنگ انجام شده است. حوزه فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات و سایر وزارتخانه‌ها بسیار گسترده بوده است و از نمایشگاه‌های قرآن در ماه مبارک رمضان، نمایشگاه کتاب، نمایشگاه گردشگری، نمایشگاه صنایع دستی را دربرمی‌گیرد. همچنین صدها مجتمع فرهنگی در شهرهای مختلف افتتاح شده که برنامه‌های مختلف فرهنگی را اجرا می‌کنند.
وی ادامه داد: در حوزه صنایع تولیدی نیز غیر از راه‌اندازی و احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل صنایع فولاد، پتروشیمی و صنایع تبدیلی نیز در این سال‌ها به‌خوبی توسعه یافته است.

موانع توسعه صنایع باید رفع شود
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان نیز گفت: دولت باید در حوزه اقتصاد ستادی عمل کند ولی تصدی‌گری و میدان‌داری را به عهده مشارکت‌های مردمی بگذارد.
وی افزود: جوانان خوبی داریم که طرح‌های زیادی دارند و هم دانشگاه‌ها و هم پژوهشگاه‌های کشور امکاناتی در اختیار آنها گذاشته‌اند تا بتوانند طرح‌های خود را به تولیدات جدیدی تبدیل کنند.
خسروپناه با اشاره به توسعه دستاوردهای علمی کشور در زمینه سلامت و درمان بیان کرد: در حوزه سلول‌های بنیادی، سلول درمانی، ژن‌درمانی، الکترودرمانی، درمان انواع سرطان دستاوردهای خوبی داشته‌ایم. همچنین بیش از ۹۸ درصد نیاز دارویی کشور در داخل و با کمک دانش‌بنیان‌ها انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: البته این مسیر را باید جدی‌تر دنبال و موانع را برطرف کنیم. موانعی هنوز در حوزه صنعت وجود دارد، برخی از مجموعه‌های به اسم خصولتی در کشور اجازه رشد مشارکت مردمی را در حوزه اقتصاد نمی‌دهند. حتما با این امر برخورد شود.
حجت الاسلام خسروپناه گفت: دولت و دیگر مجموعه‌های شبه‌خصوصی و شبه‌دولتی باید به مردم سپرده شود. اینکه مجموعه‌ فعالیت‌های اقتصادی دولت تبدیل به شبه‌خصوصی و شبه‌دولتی شود، درست نیست. البته دولت باید تسهیل‌گری، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کند.
وی در پایان تصریح کرد: دولت باید در حوزه اقتصاد ستادی عمل کند ولی تصدی‌گری و میدانداری را به عهده مشارکت‌های مردمی بگذارد و وقتی مردم در این روند وارد شدند، به جای اینکه سرمایه خود را در بانک‌ها حبس کنند یا وارد کارهای دیگر و خرید و فروش شوند، به صورت مستقل وارد کارهای تولیدی می‌شوند؛ به این شکل هم نیازهای مردم رفع شده، هم بار سنگین دولت کاهش می‌یابد و هم اشتغالزایی می‌شود.

نوشته راه‌اندازی مجموعه‌های صنعتی تعطیل‌شده در دولت سیزدهم موجب اشتغالزایی هزاران نفر شد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.