راه‌اندازی صندوق سرمایه گذاری خصوصی برای کاهش وابستگی محصولات سلامت محور

صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی (PE) در راستای کاهش وابستگی به واردات محصولات سلامت‌محور با امضای تفاهم نامه ۳ جانبه راه‌اندازی می‌شود.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و بیمه مرکزی، قرارداد ۸ هزار میلیارد ریالی برای تأسیس و تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی (PE) در راستای کاهش وابستگی به واردات محصولات سلامت‌محور امضا کرده‌اند.

در متن این موافقت‌نامه آمده است با عنایت به نامگذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان “سال تولید، اشتغال‌آفرین و دانش بنیان” و در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان ، به منظور همکاری مشترک در گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری و تامین مالی کارآفرینی و فناوری برای توسعه سرمایه‌های انسانی، ترویج کارآفرینی و بهبود ظهور و بروز کسب و کارهای موفق و در راستای اجرایی‌سازی ماده ۷ آیین‌نامه حمایت از تولید دانش بنیان‌ و اشتغال‌آفرینی در حوزه سلامت مصوبه هیئت وزیران در تیرماه سال ۱۴۰۱ با هدف سرمایه‌گذاری به منظور کاهش هزینه تمام‌شده نظام سلامت و کاهش وابستگی به واردات محصولات سلامت‌محور و همچنین اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۴ بین معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و بیمه مرکزی این موافقت‌نامه منعقد شده است.

موضوع موافقت‌نامه عبارت است: از همکاری در خصوص سرمایه‌گذاری در تأسیس و تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی (PE) موضوع بند (۲۰) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب مجلس شورای اسلامی مورخ ۱۳۸۴/۰۹/۰۱ که دستورالعمل تأسیس آن مطابق ابلاغیه شماره ۱۲۰۲۰۱۱۵ سازمان بورس و اوراق بهادار مورخ ۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ابلاغ شده است.

بر اساس این موافقت نامه عنوان نهاد سرمایه‌گذاری،”صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی (PE)” است که میزان سرمایه‌گذاری آن ۸۰۰۰ میلیارد ریال است که این رقم سرمایه کل شامل واحدهای سرمایه‌گذاری (۳۰ درصد ممتاز و ۷۰ درصد عادی) است. سهم ستاد زیست فناوری ۱۵۰۰ میلیارد ریال، سهم بیمه مرکزی ۲۰۰۰ میلیارد ریال، سهم صندوق نوآوری ۲۰۰۰ میلیارد ریال و سهم سایر ۲۵۰۰۰ میلیارد ریال است.

محورهای کلی همکاری به شرح ذیل است:

– همراهی در تهیه امیدنامه صندوق سرمایه‌گذاری به نحوی که تمرکز موضوعات سرمایه‌گذاری آن صندوق، شرکت‌های فعال در حوزه‌های زیست‌فناوری، دارو و درمان‌های نوین (با اولویت طرح تولیدداروهای مشتق از پلاسما)، بهداشت و سلامت و سایر شرکت‌هایی که تولیدات یا خدمات آنها زمینه کاهش هزینه تمام شده نظام سلامت و کاهش وابستگی به واردات محصولات سلامت‌محور را شامل می‌شود.

–  همراهی در معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری فناورانه دارای توجیه اقتصادی

–  کمک به جذب سرمایه‌گذاران در راستای تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری

 – سرمایه‌گذاری در تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری مذکور و تعهد به تکمیل وجود مطابق سازوکار ماده ۴ این موافقت‌نامه

گفتنی است: این موافقت‌نامه تا پایان عمر صندوق سرمایه‌گذاری معتبر بوده و در صورت توافق همه اطراف فسخ می‌شود.

نوشته راه‌اندازی صندوق سرمایه گذاری خصوصی برای کاهش وابستگی محصولات سلامت محور اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.