رئیس پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی خبر داد:ایجاد شهرک صنایع فرهنگی در پایتخت

رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی از تاسیس شهرک صنایع فرهنگی به منظور استفاده از قابلیت های فناورانه حوزه فرهنگی در پایتخت خبر داد.

به گزارش سیناپرس، دکتر محمد حسن ایمانی خوشخو، رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در نشست مشترکی سه جانبه که امروز میان روسای دانشگاه علم و فرهنگ، پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در گستره ملی و موضوعی از جمله پارک های منحصر به فرد کشور محسوب می شود. این پارک طی شش ماه گذشته دستاوردهای خوب ملی کسب کرده است. یکی از دستاوردهای این مجموعه مربوط به حوزه طلا و جواهر است.  در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی این حوزه مربوط به طراحی است. متاسفانه ایران اکنون در این زمینه نسبت به کشورهای منطقه عقب تر است. ما اکنون با همکاری اتحادیه طلا و جواهر در این زمینه ورود یافته ایم  و نخستین دوره جایزه ملی طلا و جواهر را نیز برگزار کرده ایم.

وی افزود: رشته گیم از جمله رشته های پولساز دنیاست. اکنون شرکت های گیم ایران جدا از یکدیگر به فعالیت می پردازند. سال گذشته ما از ۱۰۰ شرکت فعال در حوزه گیم دعوت به عمل آوردیم که دو سوم این شرکت ها عضو پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی هستند. همچنین در حوزه انیمیشن نیز با وزارت ارشاد تعامل برقرار کردیم، انشاالله طی ۴ الی ۵ ماه آینده شاهد اتفاق های بزرگی در این حوزه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: اکنون یک عده افراد صاحب ایده در ایران داریم اما کاملا ناشناخته هستند. به عنوان مثال در طراحی بسته بندی صنایع فرهنگی ۵۰۰ طراح  صاحب ایده داشتیم که اکنون جذب پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی شده اند و با ایجاد یک شبکه بزرگ به فعالیت خود ادامه می دهند.

ایمانی اظهارداشت: اکنون بیش از ۲ هزار کانون فرهنگی و هنری در کشور داریم که به شکل سنتی اداره می شوند و جوانان امروز رغبتی به آنها ندارد. در این راستا تعاملی با وزارت ارشاد داریم که با اجرای فعالیت های فناورانه در این مراکز باعث جذب جوانان در این عرصه شویم. طی ۲ ماه آینده قراردادی پیرامون این مساله با وزارت ارشاد منعقد خواهیم کرد.

رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی بیان کرد: در حوزه سینما نیز طرح استارتاپ های سینمایی را دنبال می کرده ایم. یکی از مشکلات کشور این حوزه فیلم نامه نویسی است. اکنون جوانان خوش فکر این حوزه شناسایی شده اند و استارتاپی در این زمینه ایجاد خواهیم کرد.

وی گفت: در حوزه موسیقی نیز با پاره ای از مشکلات مواجه هستیم. قرار است با کمک بنیاد ملی موسیقی ایران و موسیقی دانان مطرح این حوزه، جوانان فاقد اشتغال و خلاق را جذب کنیم.

وی خاطرنشان: همچنین ما به دنبال تاسیس شهرک صنایع فرهنگی در تهران هستیم. در این طرح قابلیت های فناورانه حوزه فرهنگی انجام می شود. تولید ، فروش و صادرات فعالان این حوزه نیز نمایش داده خواهد شد. ضمنا این شهرک از جاذبه گردشگری نیز برخوردار است. اکنون به دنبال ایجاد فضای مناسب برای ایجاد این شهرک هستیم.

گزارش: فرزانه صدقی

نوشته

رئیس پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی خبر داد:

ایجاد شهرک صنایع فرهنگی در پایتخت اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.