رئیس جهاد دانشگاهی اعلام کرد؛آمادگی جهاد دانشگاهی برای اجرای رویدادهای کارآفرینی و آموزش تخصصی سربازان نخبه

رییس جهاددانشگاهی در ششمین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری مهارت‌آموزی سربازان وظیفه با اشاره به ارائه آموزش مهارتی برای ۶۴ هزار و ۲۹۲ نفر از کارکنان وظیفه در شش ماه اول امسال توسط این نهاد گفت: جهاددانشگاهی آمادگی لازم را برای طراحی و ارائه آموزش‌های تخصصی برای کارکنان وظیفه در حین خدمت و مشارکت در اجرای طرح هدایت شغلی کارکنان وظیفه؛ برنامه‌ریزی و اجرای رویدادهای کارآفرینی و استارت آپی و ارائه آموزش‌های تخصصی برای سربازان نخبه را دارد.

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی در ششمین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری مهارت‌آموزی سربازان وظیفه که دوشنبه ۱۷ مهرماه با حضور مقامات کشوری و لشکری در ستادکل نیرو‌های مسلح برگزار شد، به تشریح اقدامات جهاددانشگاهی در طرح مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح پرداخت.

وی با اشاره به اقداماتی که تا کنون در این طرح توسط جهاددانشگاهی انجام‌شده است گفت: برای برگزاری دوره‌های آموزش مهارت‌های عمومی (مهارت‌های زندگی، سواد رسانه، مهارت‌های اشتغال و کارآفرینی، مبانی حقوق و سواد مالی( تفاهم‌نامه‌ای این نهاد با ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت ورزش و جوانان به امضا رسانده است.

دکتر مسلمی نائینی در ادامه از تشکیل تیم اجرایی در ستاد و واحدهای استانی جهاددانشگاهی؛ برگزاری جلسات هم‌اندیشی با مدیران وزارت ورزش و جوانان، قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی و فرماندهان نظامی و انتظامی در سطوح ملی و استانی و شناسایی اساتید و خبرگان حوزه روانشناسی، مشاوره، کارآفرینی و اشتغال به‌عنوان دیگر اقدامات نام برد و گفت: تدوین، تصویب و ابلاغ سرفصل دوره‌های آموزشی، دستورالعمل به‌کارگیری مدرسان، آیین‌نامه صدور مدارک پایان دوره، دستورالعمل ارزیابی دوره‌ها، دستورالعمل فرایند مستندسازی و گزارش دهی و تدوین و چاپ دو عنوان کتاب جهت استفاده در مراکز رزم مقدماتی از دیگر اقدامات جهاددانشگاهی است.

رییس جهاددانشگاهی بابیان اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا در سرفصل‌ها و شیوه اجرا بازنگری انجام شد ادامه داد: اجرای طرح در استان‌های توسط ستاد معاونت آموزشی جهاددانشگاهی به‌طور مورد مدام پایش قرار گرفت و افزود: تهیه و تدوین شیوه‌نامه اجرایی پیشنهادی برای آموزش مهارت‌های تخصصی ویژه کارکنان وظیفه ؛ برگزاری جلسات هم‌اندیشی جهت بررسی مشکلات با حضور مدیران و کارشناسان ادارات کل ورزش و جوانان و فرماندهان نیروی نظامی و انتظامی استان‌ها و بازنگری مستمر دوره‌ها، سرفصل‌ها و شیوه‌نامه اجرایی به‌منظور بهبود عملکرد به همراه نظرسنجی از شرکت‌کنندگان و تهیه گزارش‌های مدیریتی موردنیاز از اقدامات جهاددانشگاهی در این طرح است.

وی با اشاره اینکه اجرای دوره آموزش مهارت‌های عمومی در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به مدت ۸۰ ساعت به‌صورت حضوری برگزار شد ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، از اردیبهشت ۱۴۰۰ تغییراتی در شیوه‌ی ارائه آموزش‌ها انجام و دوره‌های آموزشی به شکل مکاتبه‌ای ـ حضوری و ۴۸ ساعته برگزار شد.

همچنین با هماهنگی‌های انجام‌شده دو عنوان کتاب منتشرشده با عناوین «مهارت‌های عمومی اشتغال» و «مهارت‌های عمومی زندگی» ضمن تلخیص، به یک جلد کاهش یافت و در اختیار کارکنان وظیفه نیروهای مسلح قرار گرفت.
دکتر مسلمی نائینی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ در ۱۶ استان ۱۱۹ هزار و ۸۲۹ نفر از کارکنان وظیفه در این طرح آموزش دیدند ادامه داد: در سال گذشته ۱۰۲ هزار ۴۳۵ نفر و امسال نیز در شش ماه اول سال ۶۴ هزار و ۲۹۲ نفر از کارکنان وظیفه در ۱۸ استان از آموزش‌های جهاددانشگاهی استفاده کردند.

رییس جهاددانشگاهی با ارائه پیشنهاداتی به قرارگرفتن دوره‌های آموزشی در ریشه برنامه‌های مراکز رزم مقدماتی، برگزاری دوره‌ها به‌صورت حضوری و تسریع در ابلاغ سالانه ظرفیت‌ها در جهت بهره‌گیری حداکثری از توان آموزشی دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی آمادگی لازم را برای طراحی و ارائه آموزش‌های تخصصی برای کارکنان وظیفه در حین خدمت؛ مشارکت در اجرای طرح هدایت شغلی کارکنان وظیفه؛ مشارکت در آموزش مربیان ارائه‌دهنده آموزش‌های عمومی و تخصصی؛ مشارکت در برنامه‌ریزی و اجرای رویدادهای کارآفرینی و استارت آپی؛ مشارکت در طراحی و ایجاد مراکز نوآوری سرباز و تدوین دوره‌های تخصصی و مهارتی و ارائه آموزش‌های تخصصی برای سربازان نخبه را دارد.

نوشته

رئیس جهاد دانشگاهی اعلام کرد؛

آمادگی جهاد دانشگاهی برای اجرای رویدادهای کارآفرینی و آموزش تخصصی سربازان نخبه اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.