دیتابیس پاورهای خارجی موجود در بازار ایران

برای کاربران حرفه‌ای انتخاب منبع تغذیه مناسب یکی از دشوار ترین کارهاست. در ایران این موضوع دشوار تر نیز هست چرا که گاهی یا مدل مناسب موجود نیست، یا اگر هم چند مدل مناسب موجود باشد، برای انتخاب بین آنها باید درگیر پیدا کردن مشخصات حیاتی، مدت زمان گارانتی و مقایسه قیمت بین آنها شد.

از جمله مهمترین مشخصاتی که یک کاربر حرفه‌ای به سراغ آن می‌رود، پیدا کردن شرکت OEM پاور است. ساختن پاور کار هر کسی نیست، و فقط یکسری شرکت خاص در دنیا وجود دارند که توانایی فنی تولید Switching Power یا منبع تغدیه کامپیوتر را دارا هستند. به این شرکت‌های مادر تخصصی، به اصطلاح سازنده اصلی قطعه Original Equipment Manufacturer یا به صورت مخفف OEM گفته می‌شود.

در حقیقت، برندهای مرسوم در بازار دنیا، پاور خود را از میان مدلهای موجود ساخته شده از شرکت‌های OEM انتخاب می‌کنند، سپس با اعمال تغییراتی آن را به تعداد مشخص سفارش می‌دهند و شرکت OEM پاورهای خود را به نام برند سفارش دهنده تحویل آن شرکت می‌دهد. سپس شرکت سفارش دهنده آن را به بازار عرضه می‌کند.

بنابراین ۹۸% برندهای عرضه کننده پاور، خودشان سازنده پاور نیستند. در واقعیت تقریبا تمام شرکت‌ها در کاتالوگ مدلهای شرکت سازنده اصلی، مدل مورد نظر خود را به OEM سفارش می دهند و سپس به بازار عرضه می کنند. البته همانطور که گفته شد، اغلب برندها موقع سفارش پاور، تغییراتی را در آن اعمال می‌کنند.

مثلا ممکن است، OEM پلتفرم خود را با خازن های تایوانی عرضه کند، اما سفارش دهنده از OEM بخواهد آن پلتفرم را با خازن های ژاپنی تولید کند. و معمولا OEM ها هم از خدا خواسته با افزایش قیمت پلتفرم خود، درخواست سفارش دهنده را اجابت می‌کنند.

از این رو، نمی توان گفت فقط OEM مهم است، خیر، شرکت سفارش دهنده هم بسیار مهم است که چه چیزی را به OEM سفارش می‌دهد، و چه تغییراتی را درخواست می‌کند. چه بسیار مواردی بوده است که به واسطه تغییرات سفارش دهنده، پرفورمنس و خصوصیات پلتفرم OEM بهبود یافته باشد و در نتیجه تغییرات درخواستی، پاور بهتری تولید شده باشد.

و یا برعکس به واسطه سفارش سفارش دهنده، برای ارزانتر تمام شده قیمت تولید پاور، مدلی که سفارش داده شده از مدل اصلی پلتفرم ضعیفتر ظاهر شود.

35445 1160x506 1 jpg

در این میان، برخی از OEM‌ها، مانند FSP یا Seasonic خودشان هم مستقیما به عرضه پاور با برند خود در بازار می‌پردازند. البته در این امر معمولا موفق نیستند چرا که به نیاز کاربران و مسائل مارکتینگ به اندازه برندهای معروف آگاهی ندارند و اغلب در میدان رقابت در برابر برندهای اصلی بازار شکست می خورند.

یک گاوداری را تصور کنید که چلوکبابی باز کند! هرچند یک گاوداری دسترسی مستقیم به گوشت تازه دارد، اما قطعا نمیتواند مثل یک رستوران درجه یک وسط شهر، کباب خوشمزه تولید کند و دست مردم دهد. بر همین اساس، نقش برندهای سفارش دهند و تغییراتی که آنها بر روی پاور سفارشی اعمال می کنند، حکم کباب مخصوص سر آشپز رستوران ۵ ستاره را دارد، اما پاور هایی که مستقیما توسط OEM به بازار عرضه می‌شوند، بیشتر شبیه کباب درست کردن یک گاوداری خارج از شهر است.

با همه‌ی این اوصاف، نقش OEM و توانایی پلتفرمی که ارائه می کند بسیار مهم است. البته OEM‌ها پلتفرم‌های تولید شده خود را نیز، در کلاس اقتصادی – میان رده – و رده بالا عرضه می‌کنند و سفارش دهنده با آگاهی نسبت به امکانات و توانایی‌های منبع تغذیه سفارش شده، می تواند از آنها انتظار موفقیت در بازار را داشته باشد.

متاسفانه در مشخصات پاور، معمولا نام OEM ذکر نمی‌شود. همچنین برخی از خصوصیات پاور، مانند انطباق نسخه ATX آن نیز در مشخصات دقیق عنوان نمی شود. از این رو بر آن شدیم، یک دیتابیس از پاورهای خوب – موجود در بازار ایران را گرد آوری کنیم و حتی الامکان OEM و نسخه ATX آنها را ذکر کنیم.

این مقاله حاصل چند هفته همکاری با دوست و همکار سابق خودم آقای رضا اشراقی عزیز آماده و برای شما عزیزان گرد آوری شده است.

به دلیل آنکه تعداد پاورهای موجود در بازار ایران زیاد است و پیدا کردن همه مشخصات آنها ممکن نیست، ما تصمیم گرفتیم دستچین کنیم و صرفا از مدلهایی نام ببریم که در یک چهارچوب خاص باشند و از نظر کیفی مورد تایید نگارندگان این مطلب باشد.

مدلهای موجود در این مقاله در چهارچوب این ۴ شرط برگزیده شده‌اند:

  1. خارجی باشند. (به صورت ساخته شده و آماده استفاده از طریق واردات در بازار عرضه شوند)
  2. دارای گارانتی رسمی و به صورت عمومی موجود باشند. (در اغلب فروشگاهها در دسترس باشند)
  3. مجهز به ۲ کابل برق پردازنده باشند. (اغلب مادربردهای مدرن نیاز به ۲ کابل برق برای تغذیه پردازنده دارند)
  4. از نظر توانایی فنی مورد تایید و به اندازه کافی “قابل” باشند. (منفجر شدن آنها برای نگارنده مقاله قابل تصور نباشد.)

هر ستون که در برابر مدل منبع تغذیه ذکر شده است، بیان گر ویژگی خاصی است که بعضا به راحتی در دسترس نیست.

شرکت OEM

از معروف‌ترین تولید کنندگان اصلی پاور، می توان به شرکت‌های زیر اشاره کرد. دفاتر اغلب این شرکت‎ها در کالیفرنیا – آمریکا است، اما کارخانه اصلی آنها در شنزن – چین است.

  • Seasonic
  • Channel Well Technology CWT
  • Enhance Electronics
  • Delta Electronics
  • Flextronics
  • High Power (Sirfa/Sirtec)
  • HEC Compucase
  • Super Flower
  • FSP (Fortron/Sparcle)
  • (Fusion Power (XHY
  • MEIC
  • Gospower
  • Andyson
  • Seventeam
  • Great Wall
  • Wentai
  • Sysgration
  • SAMA
  • HKC Overseas
  • AcBel

استاندارد ATX

Capture 1160x668 1

در کنار معرفی سازنده اصلی پاور OEM، ما از نسخه استاندارد ATX که پاور مربوطه منطبق بر آن ساخته شده است، نام بردیم.  استاندارد ATX را شرکت Intel به سازندگان تجهیزات کامپیوتر اعلام می‌کند و شرکت‌های سازنده باید منطبق بر خصوصیاتی که اینتل تعیین می‌کند، محصول خود را بسازند.

در بخش منبع تغذیه، خیلی مهم است که برای سیستم های امروزی، از نسخه ATX به روز استفاده شود. عموما هرچه نسخه ATX بالاتر باشد، پاور مذکور بهتر است. حداقل و کف قابل قبول استاندارد ATX برای پاورها، استاندارد ۲.۳۱ است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. از این رو اگر پاوری دارید که نسخه استاندارد ATX آن حداقل ۲.۳۱ باشد، می توانید از آن پاور در سیستم‌های روز نیز استفاده کنید.

اما اگر استاندارد ATX پاور شما نسخه ۲.۳ یا قدیمی‌تر باشد، نباید به هیچ وجه از آن برای استفاده در سیستم های نسل ۴ اینتل به بعد استفاده کنید. تغییرات نسخ مختلف ATX را از ۲.۳۱ تا ۲.۵۳ می‌توانید در تصویر فوق مشاهده کنید.

اطلاع از آخرین تغییرات برای پاور های مجهز به استاندارد نسخه ATX 3.0 نیز می توانید به این مقاله مراجعه کنید. جدید ترین نسخه ATX نیز ۳.۱ است که به تازگی معرفی شده و احتمالا در سال آینده شاهد ساخت پاور مبتنی بر آن خواهیم بود.

استاندارد راندمان ۸۰Plus

80plus 1160x550 1

موسسه CLEAResult تنها مرجع معتبر صدور استاندارد راندمان مصرف ۸۰Plus برای پاورهای کامپیوتر است. همانطور که از اسم این استاندارد بر می‌آید برای دریافت این گواهی‌ها یک پاور باید حداقل ۸۰ درصد به بالا بهینه کار کند.

این استانداردها به ترتیب از بهترین عبارتند از تیتانیوم، پلاتینیوم، طلایی، نقره ای، برنزی، و سفید که ۸۰Plus Ready است. وجود این استاندارد صرفا نمایانگر میزان مصرف بهینه پاور برای تولید توان مورد نیاز کامپیوتر است. برای مثال، پاورهای پلاتینیومی گواهی شده توسط این موسسه، دارای راندمان بالای ۹۰ درصد در ولتاژ ۲۳۰ ولت هستند، این پاور ها در لود ۵۰% از ظرفیت اسمی خود، می بایستی تا ۹۴% راندمان بهینه داشته باشند.

مثلا یک پاور ۱۲۰۰ وات پلاتینیومی، زمانی که ۶۰۰ وات توان تولید می‌کند، تنها حدود ۶۳۸ وات برق مصرف می‌کند. فرمول آن بدین شکل است که توان مصرفی تقسیم بر درصد بازدهی به شکل صدم، (مثلا ۹۴% بازدهی را ۰.۹۴ در نظر بگیرید). از این استاندارد بیشتر استفاده تبلیغاتی می‌شود، و در ایران می توان گفت با توجه به قیمت بسیار پایین برق و مصرف کم کامپیوتر، رنگ استاندارد ۸۰Plus اهمیت زیادی ندارد. اما به هر صورت، نشان از کیفیت و طبقه بندی کیفی پاور از منظر بهره وری مصرف برق است.

6262 1160x507 1 jpg

یکی از مهمترین مولفه‌های دوام برای منابع تغذیه کامپیوتر، نوع خازن‌های به کار رفته در ساختار پاور و کشور سازنده آن است. واقعیت این است که برای خازن‌های مورد استفاده در منابع تغذیه دسته بندی وجود دارد. هرچه سازنده پاور از خازن‌های شرکت‌های معروفتر ژاپنی استفاده کند، قطعا در کیفیت نهایی محصول و البته قیمت تمام شده آن تاثیر بسزایی دارد.

خازن‌های پاور اغلب از نوع پلیمری هستند که نسبت به مدلهای الکترولیتی، بیشتر توانایی تحمل کار در دمای بالا را دارند. اما در صورت استفاده از خازن‌های نوع الکترولیت، بهتر است از مدلهای ژاپنی استفاده شود. چرا که خازن‌های ژاپنی از کیفیت بسیار بهتری برخوردارند، و سلامت پاور را بیشتر تضیمن می‌کنند. از این رو استفاده از خازن ژاپنی در اولویت است.

پاورهای میان رده معمولا از خازن های تایوانی مرغوب استفاده می کنند و یا به صورت ترکیبی در کنار خازن های ژاپنی، در بخش ثانویه از خازن های تایوانی نیز استفاده می‌کنند. برای آگاهی از دسته بندی، اسامی برندها و کشور های سازنده خازن برای پاور می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

استاندارد LAMBDA

LAMBDA 1160x416 1

موسسه فنی حرفه‌ای سایبِنِتیکس Cybenetics یکی از مجهزترین لابراتوارهای جهان برای تست و بررسی منابع تغذیه است. این موسسه چند استاندارد مختلف دارد و پاورهای مورد آزمایش را تحت شرایط برابر مورد سنجش قرار می رهد.

پاور ها از نظر کامپوننت‌های داخلی، کیفیت Power Factor، راندمان مصرف، و همچنین نویز فن مورد بررسی قرار می‌گیرند. برای هر سطح از نویز فن پاور، درجه‌ای از استاندارد تعریف شده LAMBDA این شرکت، پس از تست و بررسی به پاور اعطا می شود.

این استاندارد ۷ دسته بندی دارد، که نشان ++A به معنای کم صدا ترین (۱۵ دسیبل و یا کمتر) و نشان Standard به معنی پر صدا ترین ۴۵ دسیبل و یا بیشتر است. مابین این دو استاندارد، تعداد ۵ درجه دیگر از استاندارد برای نویز خروجی پاور تعیین شده است.  

شرکت اینتل در رگلاسیون ATX 3.0، به صورت عمومی استانداردهای Cybenetics را برای سنجش کیفیت پاور‌ها به رسمیت پذیرفته است. در بررسی‌های ما، پاورهایی که برای تست به این موسسه فرستاده شده بودند، و استاندارد LAMBDA دریافت کرده بودند، امتیاز آنها ذکر شده اند. و اگر این لابراتوار مدل مربوطه را تست نکرده باشد جلوی آن علامت سوال قرار گرفته است.

مدت زمان گارانتی

368573 1160x603 1 jpg

یکی از مهمترین شاخص‌ها برای خرید یک پاور خوب مدت زمان گارانتی آن است. پاورهای خوب مدت زمان گارانتی ۵ سال به بالا دارند. در برخی موارد در دنیا پاورها تا ۱۲ سال گارانتی دارند. این مدت زمان نشان دهنده اعتماد تولید کننده به کیفیت کالای تولید شده است.

اما داستان مدت زمان گارانتی در ایران متاسفانه متفاوت است. در اغلب مواقع، مدت زمان گارانتی یک پاور در ایران کمتر از مدت زمان گارانتی آن در دنیاست. این موضوع ۲ دلیل عمده دارد. یکی برای حفظ time-bar برگشت پاور های خراب به مبدا، و دلیل دوم آن است که تامین کننده (وارد کننده)، نماینده رسمی برند مربوطه در ایران نیست و صرفا وارد کننده ی آن است.

به صورت کلی، یک پاور قابل اتکا، حداقل باید ۵ سال ضمانت داشته باشد. ضمانت کمتر از ۵ سال برای یک پاور، چندان جالب نیست. البته کلاس و دسته بندی پاور هم در این میان اهمیت دارد. قاعدتا مدت زمان گارانتی پاور های اقتصادی کمتر از مدت زمان گارانتی پاور های رده بالاست.

معیار ما برای مدت زمان گارانتی، کشور ایران است.

پروتکشن ها

explosion0 1160x485 1

یک پاور استاندارد مجهز به سامانه های محافظتی است که برخی از آنها اجباری و برخی دیگر اختیاری است. مطابق با استاندارد ATX اینتل سه محافظت OPP/OVP/SCP اجباری است و “حداقل” سطح امنیت را برای قطعات داخل کیس فراهم می کند:

OCP

سیستم “محافظت در برابر افزایش جریان” بیش از حد استاندارد، در اغلب پاورها یافت می‌شود. این سامانه محافظتی در ریل اصلی ۱۲ ولت حضور دارد. در پاور های مدل بالا، به صورت مجزا در ریل های ۳.۳ و ۵ ولت نیز به کار گرفته می‌شود. کار این سامانه قطع سریع برق سیستم به هنگام افزایش جریان (آمپر) – بیش از توان پاور – در ریل مربوطه است.

شرکت اینتل از استاندارد ATX 2.31 به بعد نیاز به وجود این سامانه را اختیاری در نظر گرفته است. چرا که پردازنده و کارتهای گرافیک مدرن، دارای Spike یا مصرف برق ناگهانی شدید هستند و در صورتی که سامانه OCP درست تنظیم نشود، باعث خاموشی سیستم خواهد شد. بنابراین شرکت‌های سازنده پاور، معمولا OCP را ۱۵۰ درصد ست می کنند (تحمل تا ۵۰ درصد بیش از جریان اسمی پاور) تا حتی الامکان سیستم خاموش نشود.

این سیستم محافظتی در پاورهای مجهز به استاندارد ATX 3.0 تا ۲۰۰ درصد توان (تحمل تا ۱۰۰% بیش از جریان اسمی پاور) ست می‌شود. به همین جهت مثلا پاور ۱۰۰۰ واتی مجهز به استاندارد ATX 3.0 می‌تواند برای مدیریت Spikeهای لحظه ای سیستم که به چند میکرو ثانیه می رسد، تا ۲۰۰۰ وات نیرو در اختیار سیستم قرار دهد و مشکلی برای پاور بوجود نیاید، در عین حال سامانه OCP همچنان ساکت بماند و در عملکرد عادی سیستم مداخله نکند.

OPP

کار این سامانه اجباری، “محافظت در برابر افزایش توان کلی پاور” بیش از واتیج اسمی آن است. بدین معنا که درصورتی که مجموع خروجی تمام ریل‌های پاور، از حد توان اسمی پاور فراتر برود، این سامانه برای پیشگیری از آسیب رسیدن به پاور وارد عمل شده و برق سیستم را قطع می‌کند.

سامانه OPP خیلی مهم است، و حتی نقشی مهمتر از OCP دارد. در اغلب موارد سامانه OCP به دلیلی که در بالا ذکر شد در خواب خرگوشی است و این سیستم محافظتی OPP است که زودتر وارد عمل شده و با نظارت بر مجموع خروجی پاور، در صورت افزایش واتیج کلی پاور به بیش از ۱۳۰ الی ۱۵۰ درصد از توان اسمی آن، برای مدت طولانی، به جهت پیشگیری از آتش سوزی پاور را خاموش می‌کند.

عمل نکردن سیستم محافظتی OPP در طولانی مدت و یا ست شدن آن بیش از میزان قابل تحمل کامپوننت‌های داخلی پاور، خدای ناکرده باعث انفجار و آتش سوزی خواهد شد.

OVP

این سیستم حفاظتی اجباری به وقت “افزایش ولتاژ” در ریل های پاور وارد عمل می شود و برای پیشگیری از آسیب دیدن قطعات سیستم را خاموش می کند. در صورتی که ولتاژ خروجی هر یک از ۳ ریل اصلی ۱۲، ۵ و ۳.۳ ولت بیش از ۱۰ درصد بالاتر از حد استاندارد باشد سامانه OVP باید وارد عمل شود.

پاورهای بی کیفیت و بدرد نخور این میزان را تا ۳۰ درصد هم می‌گیرند، که در صورت بروز خرابی باعث سوختن قطعات شما می‌شوند.

UVP

متاسفانه اینتل برای محافظت در برابر کاهش ولتاژ بیش از حد استاندارد، اجباری برای تولید کنندگان نگذاشته است. خیلی از پاور های اقتصادی این گزینه را ندارند. مدلهایی هم که به این سامانه مجهز هستند، کاملا به معرفت تولید کننده پاور باز می‌گردد. بخصوص آنکه سازنده ماشه یا Trigger وارد عمل شدن این سامانه محافظتی را کجا (چقدر کمتر از حد استاندارد) تعیین کند.

کاهش شدید ولتاژ در برخی ریل‌ها مانند ریل ۵ ولت باعث آسیب دیدن هارد دیسک و بروز بدسکتور می‌شود. بنابراین وجود این سیستم محافظتی برای سلامتی دستگا‌های ذخیره سازی حیاتی است.

SCP

این سیستم محافظت از سیستم در برابر اتصالی است. در صورتی که در هر کجای سیستم شما، در هر قطعه ای، به هر نحوی اتصالی رخ دهد، سامانه “محافظت در برابر اتصالی” پاور بایستی وارد عمل شده و برق سیستم را یک مرتبه قطع کند. وجود این سامانه محافظتی در تمام پاور ها اجباری است و عمل نکردن آن، خدای ناکرده باعث آتش سوزی خواهد شد.

OTP

کار سامانه محافظت در برابر دمای بالا این است که با مانیتور کردن محفظه پاور، در صورتی که دمای داخلی آن بیش از حد مجاز شود، با خاموش کردن سیستم از آسیب رسیدن به پاور جلوگیری کند. این سیستم محافظتی اجباری نیست اما در پاورهایی که حالت فنلس دارند، وجود این سیستم از نان شب واجب‌تر است تا پاور را در برابر افزایش حرارت داخلی بیش از حد تحملش محافظت کند.

SIP

مفهوم SIP شامل دو سامانه محافظتی می شود. یکی Surge Protection است، بدین معنا که برای پاور یک محافظ برق در نظر گرفته شده است تا در صورت نوسان ولتاژ ورودی به بیشتر و یا کمتر از حد مجاز، پاور را شات داوون کند.

سامانه دوم Inrush Protection است. وقتی پاور های بزرگ و واتیج بالا را به برق وصل می کنید، برای یک لحظه چراغها کم نور و پر نور می شوند. این ویژگی در پاورهای واتیج بالا که خازن های اولیه آن ظرفیت بالایی دارند بیشتر به چشم می آید. سامانه Inrush Protection در حقیقت از شدت این موضوع می کاهد. در واقع یک جور محدود کننده Inrush است تا یک مرتبه با ورود یک جریان شدید به پاور و سیستم، قطعه ای آسیب نبیند.

NLO

سیستم NLO بیش از آنکه یک جور محافظت باشد، سامانه ای است که به پاور این امکان را می دهد، در صورتی که حتی هیچ وسیله ای به سیم های آن وصل نکنید، پاور با ولتاژ و آمپراژ خروجی نرمال به کار خود ادامه دهد. در پاور های قدیمی این امکان وجود نداشت و مثلا با وصل نکردن پاور به هیچ وسیله ای ممکن بود توان خروجی ریل ها افت کند.

اما سامانه NLO این امکان را می دهد، بدون اتصال هیچ دستگاهی، همچنان پاور بتواند ولتاژ و آمپراژ مناسب را در تمام ریل ها فراهم کند.

در بخش آخر هشت سیستم محافظتی پاور را تعریف کردیم و هر مدلی که مجهز به هر تعداد از این محافظت ها باشد، در ستون مربوطه آن را می نویسیم. به سراغ جداول می رویم.

COOLER MASTER

Protections مدت گارانتی کابل LAMBDA خازن ۸۰Plus ATX OEM COOLER MASTER
OCP/OVP/UVP/OPP
SCP/OTP/SIP
۷ سال فول ماژولار +Standard ژاپنی پلاتینیوم ۲.۵۲ Enhance M2000 PLATINUM
MPZ-K001-AFFBP
OCP/OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۱۰ سال فول ماژولار -A ژاپنی پلاتینیوم ۲.۳۲ Delta V850 PLATINUM
MPZ-8501-AFBAPV
OCP/OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۷ سال فول ماژولار ? ژاپنی پلاتینیوم ۲.۳۱ Seasonic V1200 PLATINUM
RSC00-AFBAG1
OCP/OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۱۰ سال فول ماژولار +Standard ژاپنی طلایی ۲.۵۲ Fusion Power MWE GOLD 1250 – V2
MPE-C501-AFCAG
OCP/OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۱۰ سال فول ماژولار +Standard ژاپنی طلایی ۲.۵۲ Fusion Power MWE GOLD 1050 – V2
MPE-A501-AFCAG
OCP/OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۱۰ سال فول ماژولار +Standard ژاپنی طلایی ۳.۵۲ Fusion Power MWE GOLD 850 – V2
MPE-8501-AFAAG
OCP/OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۱۰ سال فول ماژولار +Standard ژاپنی طلایی ۴.۵۲ Fusion Power MWE GOLD 750 – V2
MPE-7501-AFAAG
OCP/OVP/UVP/OPP
SCP/OTP/SIP
۱۰ سال فول ماژولار -A ژاپنی پلاتینیوم ۲.۵۳ Fusion Power XG850 PLUS PLATINUM
MPG-8501-AFBAP
OCP/OVP/UVP/OPP
SCP/OTP/SIP
۱۰ سال فول ماژولار -A ژاپنی پلاتینیوم ۲.۵۳ Fusion Power XG750 PLUS PLATINUM
MPG-7501-AFBAP
OCP/OVP/UVP/OPP
SCP/OTP/SIP
۱۰ سال فول ماژولار -A ژاپنی پلاتینیوم ۲.۵۳ Fusion Power XG850 PLATINUM
MPG-8501-AFBAP
OCP/OVP/UVP/OPP
SCP/OTP/SIP
۱۰ سال فول ماژولار A ژاپنی پلاتینیوم ۲.۵۳ Fusion Power XG750 PLATINUM
MPG-7501-AFBAP
OCP/OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۱۰ سال فول ماژولار -A ژاپنی طلایی ۲.۵۲ Gospower V850 GOLD-V2 WHITE
MPY-850V
OCP/OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۱۰ سال فول ماژولار -A ژاپنی طلایی ۲.۵۲ Gospower V750 GOLD-V2 WHITE
MPY-750V
OCP/OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۵ سال نیمه ماژولار Standard تایوانی طلایی ۲.۵۲ Fusion Power G800 GOLD
MPW-8001-ACAAG
OCP/OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۵ سال نیمه ماژولار +Standard تایوانی طلایی ۲.۵۲ Fusion Power G700 GOLD
MPW-7001-ACAAG
OCP/OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۵ سال نیمه ماژولار +Standard تایوانی طلایی ۲.۵۲ Fusion Power G600 GOLD
MPW-6001-ACAAG

CORSAIR

Protections مدت گارانتی کابل LAMBDA خازن ۸۰Plus ATX OEM CORSAIR
OCP/OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۳ سال فول ماژولار A ژاپنی تیتانیوم ۲.۴ Flextronics AX1600i TITANIUM
CP-9020087
OCP/OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۳ سال فول ماژولار -A ژاپنی طلایی ۳.۰ CWT RM1200x SHIFT GOLD
CP-9020254
OCP/OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۳ سال فول ماژولار A ژاپنی طلایی ۳.۰ CWT RM1000x SHIFT GOLD
CP-9020253
OCP/OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۳ سال فول ماژولار A ژاپنی طلایی ۳.۰ CWT RM850x SHIFT GOLD
CP-9020252
OCP/OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۳ سال فول ماژولار +A ژاپنی طلایی ۳.۰ CWT RM750x SHIFT GOLD
CP-9020251
OCP/OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۳ سال فول ماژولار -A تایوانی طلایی ۲.۴ CWT RM850 GOLD WHITE
CP-9020232
OCP/OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۳ سال فول ماژولار A تایوانی طلایی ۲.۴ CWT RM750 GOLD WHITE
CP-9020231
OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۳ سال فول ماژولار -A تایوانی طلایی ۲.۵۲ CWT RM1000X GOLD
CP-9020201
OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۳ سال فول ماژولار -A تایوانی طلایی ۲.۵۲ HEC RM1000e GOLD
CP-90202XX
OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۳ سال فول ماژولار -A تایوانی طلایی ۲.۵۲ HEC RM850e GOLD
CP-9020249
OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۳ سال فول ماژولار -A تایوانی طلایی ۲.۵۲ HEC RM750e GOLD
CP-9020248
پاور های RMe کورسیر دارای دو مدل هستند. مدل قدیمی با استاندارد ATX 2.52، و مدل جدید با استاندارد ATX 3.0 مدلهایی که در ایران موجود است مدل قدیمی است.

FSP

Protections مدت گارانتی کابل LAMBDA خازن ۸۰Plus ATX OEM FSP
OCP/OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۳ سال فول ماژولار A ژاپنی پلاتینیوم ۲.۵۲ FSP HYDRO PTM PRO 1200W
HPT2-1200M
OCP/OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۳ سال فول ماژولار ? ژاپنی پلاتینیوم ۲.۵۲ FSP HYDRO PTM PRO 1000W
HPT2-1000M
OCP/OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۳ سال فول ماژولار ? ژاپنی پلاتینیوم ۲.۵۲ FSP HYDRO PTM PRO 850W
HPT2-850M
OCP/OVP/UVP
OPP/SCP/OTP
۳ سال فول ماژولار ? ژاپنی پلاتینیوم ۲.۵۲ FSP HYDRO PTM PRO 750W
HPT2-750M
OCP/OVP
OPP/SCP/OTP
۳ سال فول ماژولار -A ژاپنی طلایی ۲.۵۲ FSP HYDRO G PRO 1000W
HG2-1000
OCP/OVP
OPP/SCP/OTP
۳ سال فول ماژولار ++Standard ژاپنی طلایی ۲.۵۲ FSP HYDRO G PRO 850W
HG2-850
OCP/OVP
OPP/SCP/OTP
۳ سال نیمه ماژولار ? تایوانی طلایی ۲.۵۲ FSP HYDRO GSM LITE PRO 750W
HGS-750M
OCP/OVP
OPP/SCP
۳ سال نیمه ماژولار ? تایوانی برنزی ۲.۵۲ FSP HYDRO PRO 700W
HP2-700

GIGABYTE

Protections مدت گارانتی کابل LAMBDA خازن ۸۰Plus ATX OEM GIGABYTE
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۱۰ سال فول ماژولار ? ژاپنی پلاتینوم ۲.۳۱ MEIC AORUS P1200W
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۱۰ سال فول ماژولار ? ژاپنی طلایی ۲.۳۱ MEIC AORUS P850W
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۱۰ سال فول ماژولار ? ژاپنی طلایی ۲.۳۱ MEIC AORUS P750W
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۱۰ سال فول ماژولار +Standard ژاپنی و
تایوانی
طلایی ۳.۰ MEIC UD1000GM PG5 Rev.2.0
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۵ سال فول ماژولار +Standard ژاپنی و
تایوانی
طلایی ۳.۰ MEIC UD850GM PG5 Rev.2.0
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۵ سال فول ماژولار ++Standard ژاپنی و
تایوانی
طلایی ۲.۳۱ MEIC UD750GM

GREEN

Protections مدت گارانتی کابل LAMBDA خازن ۸۰Plus ATX OEM GREEN
OCP/OVP/UVP/OPP
SCP/OTP/SIP/NLO
۱۰ سال
و ۸ ماه
فول ماژولار ? ژاپنی پلاتینیوم ۲.۴ High Power GREEN GP1350B-OCDG
OCP/OVP/UVP/OPP
SCP/OTP/SIP/NLO
۱۰ سال
و ۸ ماه
فول ماژولار ? ژاپنی پلاتینیوم ۲.۴ High Power GREEN GP1200B-OCDG
OCP/OVP/UVP/OPP
SCP/OTP/SIP/NLO
۱۰ سال
و ۸ ماه
فول ماژولار +Standard ژاپنی پلاتینیوم ۲.۴ High Power GREEN GP1050B-OCDG
OCP/OVP/UVP/OPP
SCP/OTP/SIP/NLO
۱۲ سال
و ۸ ماه
فول ماژولار ? ژاپنی پلاتینیوم ۲.۴ High Power GREEN GP850B-OCPT
OCP/OVP/UVP/OPP
SCP/OTP/SIP/NLO
۱۲ سال
و ۸ ماه
فول ماژولار ? ژاپنی پلاتینیوم ۲.۴ High Power GREEN GP750B-OCPT
OCP/OVP/UVP/OPP
SCP/OTP/SIP/NLO
۱۲ سال
و ۸ ماه
فول ماژولار ? ژاپنی پلاتینیوم ۲.۴ High Power GREEN GP650B-OCPT
OCP/OVP/UVP/OPP
SCP/OTP/SIP/NLO
۵ سال
و ۲ ماه
نیمه ماژولار ? ژاپنی طلایی ۲.۵۲ High Power GREEN GP800B-HP EVO
OCP/OVP/UVP/OPP
SCP/OTP/SIP/NLO
۵ سال
و ۲ ماه
نیمه ماژولار ? ژاپنی طلایی ۲.۵۲ High Power GREEN GP700B-HP EVO
OCP/OVP/UVP/OPP
SCP/OTP/SIP/NLO
۵ سال
و ۲ ماه
نیمه ماژولار ? ژاپنی طلایی ۲.۵۲ High Power GREEN GP600B-HP EVO

MSI

Protections مدت گارانتی کابل LAMBDA خازن ۸۰Plus ATX OEM MSI
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۱۰ سال فول ماژولار ? ژاپنی طلایی ۳.۰ CWT MPG A1000G PCIE5
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۱۰ سال فول ماژولار ++Standard ژاپنی طلایی ۲.۵۲ CWT MPG A1000G
                 
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۵سال فول ماژولار ? ژاپنی طلایی ۲.۵۲ CWT MPG A850GF
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۵سال فول ماژولار ++Standard ژاپنی طلایی ۲.۵۲ CWT MPG A750GF
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۵سال فول ماژولار -A ژاپنی طلایی ۲.۵۲ CWT MPG A650GF
پاور MPG A1000G در دو نسخه قدیمی ۲.۵۲ و مدل جدید ATX 3.0 تولید شده است. نسخه ATX 3.0 به زودی در بازار ایران عرضه خواهد شد.

ASUS

Protections مدت گارانتی کابل LAMBDA خازن ۸۰Plus ATX OEM ASUS
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۳ سال فول ماژولار ++A ژاپنی تیتانیوم ۲.۴ Wentai ROG THOR 1600W Titanium
ROG-THOR-1600T-GAMING
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۳ سال فول ماژولار ++A ژاپنی پلاتینوم ۲.۴ Seasonic ROG THOR 1200W Platinum II
ROG THOR 1200P2 GAMING
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۳ سال فول ماژولار ++A ژاپنی پلاتینوم ۲.۴ Seasonic ROG THOR 1000W Platinum II
ROG THOR 1000P2 GAMING
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۳ سال فول ماژولار ++A ژاپنی پلاتینوم ۲.۴ Seasonic ROG THOR 850W Platinum II
ROG THOR 850P2 GAMING
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۳ سال فول ماژولار +A ژاپنی پلاتینیوم ۳.۰ Great Wall ROG LOKI SFX-L 1000W
ROG-LOKI-1000P-SFX-L-GAMING
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۳ سال فول ماژولار +A ژاپنی پلاتینیوم ۳.۰ Great Wall ROG LOKI SFX-L 850W
ROG-LOKI-850P-SFX-L-GAMING
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۳ سال فول ماژولار +A ژاپنی پلاتینیوم ۳.۰ Great Wall ROG LOKI SFX-L 750W
ROG-LOKI-750P-SFX-L-GAMING
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۳ سال فول ماژولار ++A ژاپنی طلایی ۳.۰ CWT ROG STRIX 1200W Gold Aura
ROG-STRIX-1200G-AURA-GAMING
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۳ سال فول ماژولار ++A ژاپنی طلایی ۳.۰ CWT ROG STRIX 1000W Gold Aura
ROG-STRIX-1200G-AURA-GAMING
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۳ سال فول ماژولار ++A ژاپنی طلایی ۳.۰ CWT ROG STRIX 850W Gold Aura
ROG-STRIX-1200G-AURA-GAMING
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۳ سال فول ماژولار ++A ژاپنی طلایی ۳.۰ CWT ROG STRIX 750W Gold Aura
ROG-STRIX-1200G-AURA-GAMING
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۳ سال فول ماژولار ؟ ژاپنی طلایی ۳.۰ ؟ TUF GAMING 1200W GOLD
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۳ سال فول ماژولار ؟ ژاپنی طلایی ۳.۰ ؟ TUF GAMING 1000W GOLD
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۳ سال فول ماژولار ؟ ژاپنی طلایی ۳.۰ ؟ TUF GAMING 850W GOLD
OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP ۳ سال فول ماژولار ؟ ژاپنی طلایی ۳.۰ ؟ TUF GAMING 750W GOLD

لازم به ذکر است، مدلهای پاور از برند ADATA، DEEPCOOL، و انرمکس را به دلیل موجودیت کم در بازار، در آپدیت بعدی وارد لیست خواهیم کرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.