دکمه کپچر آیفون ۱۶ به فشار و لمس پاسخ می‌دهد

دکمه اکشن مدل‌های آیفون ۱۵ پرو بزرگ‌ترین تغییر فیزیکی بود که اپل در گوشی‌های هوشمند نسل جدید خود ایجاد کرد. این دکمه عملکرد چندمنظوره را در ازای سوئیچ بی‌صدا ارائه می‌دهد. اکنون، گزارشی جدید حاکی از آن است که سری آیفون ۱۶ یک دکمه خازنی جدید کپچر اضافه کرده و برخی از عملکردهای آن را آشکار می‌کند. ظاهراً دکمه جدید به لمس و به فشار پاسخ می‌دهد. همچنین، کاربران می‌توانند با کشیدن انگشت خود روی آن به سمت چپ و راست، با دوربین بزرگنمایی کنند.

اپل قصد دارد دکمه کپچر را به همه دستگاه‌های سری آیفون ۱۶ اضافه کند. به نظر می‌رسد که این دکمه به جای حالت جامد، مکانیکی است. بدین ترتیب، مانند سایر دکمه‌های موجود در آیفون با فشاردادن تکان می‌خورد.

دکمه کپچر آیفون ۱۶ اپل

بر‌اساس گزارشی از The Information، انتظار می‌رود آیفون‌های ۲۰۲۴ اپل به دکمه‌‌ای برای عکس‌برداری مجهز باشند که چندین هدف مرتبط با عکاسی را برآورده می‌کند. با استفاده از این دکمه، کاربران می‌توانند به برخی ویژگی‌ها دسترسی سریع داشته باشند. در این گزارش آمده است که دکمه کپچر ممکن است عملکرد بزرگنمایی و همچنین تنظیمات فوکوس را ارائه دهد. بنابراین این احتمال وجود دارد که به شما اجازه بدهد با کلیک چپ و راست بر روی دکمه ضبط آیفون ۱۶ بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کنید.

دکمه کپچر آیفون 16 به فشار و لمس پاسخ می‌دهد

همچنین می‌توان پیش‌بینی کرد که این دکمه از عملکردهای دیگری نیز پشتیبانی کند. فشار اعمال‌شده بر این دکمه نتایج متفاوتی را به دنبال دارد. به عبارت دیگر، فشار سبک و فشار محکم‌تر پاسخ متفاوتی ایجاد می‌کنند. برای مثال، فشاری سبک تنظیم فوکوس را به همراه دارد و در فشار سنگین‌تر، این دکمه ممکن است به‌عنوان شاتر عمل کند. گزارش جدید حاکی از آن است که دکمه کپچر در سمت راست آیفون‌های آینده، درست زیر دکمه پاور قرار خواهد گرفت.

در گزارش جدید آمده که برای آیفون ۱۶ هیچ تغییر ظاهری دیگری برنامه‌ریزی‌نشده که آن را نسبت به مدل قبلی خود متمایز کند. با این وجود، شایعات حاکی از آن هستند که آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس کمی بزرگتر از مدل‌های قبلی خود خواهند بود. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که اپل دکمه‌های خازنی آیفون ۱۵ را به‌ دلیل چالش‌های کیفی و اینکه ارتعاشات لمسی استانداردهای آن را برآورده نمی‌کردند، کنار گذاشته است.

از آنجاییکه غول کوپرتینویی جدیدترین تغییرات و ویژگی‌ها را برای مدل‌های پیشرفته‌تر پرو در نظر می‌گیرد، آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس احتمالاً دارای این دکمه خواهند بود. شایان ذکر است که در اوایل این هفته جزئیات ساخت و دوربین آیفون ۱۶ پرو منتشر شد. یک گزارش جداگانه نیر نشان داد که آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس دارای ۸ گیگابایت رم و وای فای ۶E هستند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.