به گزارش روابط‌عمومی جهاددانشگاهی، در یادداشت دکتر حسن مسلمی‌نائینی رییس جهاددانشگاهی آمده است:

باسمه تعالی

فرارسیدن عید نوروز سال ۱۴۰۳ و تقارن آن باماه‌ مبارک رمضان را تبریک عرض می کنم. ازخداوند متعال، سالی سرشاراز معنویت، موفقیت، سلامتی وشادکامی رابرای همه مردم عزیزمان بویژه خالقان و حماسه آفرینان روزهای بزرگ در سال گذشته یوم الله روز قدس، یوم الله ۲۲ بهمن و ۱۱ اسفندماه، انتخابات مسالت دارم.

رهبر حکیم و فرزانه انقلاب با اشراف بر امور کشورمان و اطلاع از نیاز کنونی کشورمان شعار سال حاری را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری نمودند.

تجربه ۴۵ سال انقلاب نشان داد که موفقیت‌های کشورمان در عرصه های مختلف صنایع دفاعی، هسته ای، سلولهای بنیادی، پزشکی، نانو و سیاسی و همچنین ماندگاری نظام و کشورمان برغم توطئه های دشمنان خارجی و دنباله روان داخلی آنها همه با مشارکت مردم انجام گرفته است.

اما در حال حاضر همچنان در حوزه اقتصاد مشکلات عمده ای داریم و مردم عزیزمان سختی‌های زیادی را تحمل می کنند. همانطور که ایشان گفتند حل مشکلات اقتصادی به رشد تولید ملی بستگی داشته و لازم است در تولید نیز جهشی صورت گیرد. رکن اصلی برای جهش در تولید، مردم هستند که بایستی بستر لازم را برای آنها برای حضور در میدان اقتصاد و عرصه تولید باز کرد. آنچه تجربه اندک ما نشان می‌دهد تنها راه جاره حل مشکلات اقتصادی استفاده از توان مردم است.

جهاددانشگاهی به عنوان نهاد مولود انقلاب با پیشینه و سابقه های برجسته و توان بالا در عرصه های مختلف پژوهش و فناوری، فرهنگی، آموزشی، تجاری سازی و با نیروهای بی ادعا اما توانمند و خلاق در طی سالهای جاری برای حضور مردم در عرصه تولید دو اقدام اساسی را انجام داده است:

در حال حاضر جهاددانشگاهی با همت مدیران، پیشکسوتان و جهاد گران عزیز، دارای فناوری‌های زیادی بوده که لازم است به محصول تبدیل شده و سپس به تولید انبوه و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود.

در این راستا با استفاده از توان بخش خصوصی و سرمایه گذاران دغدغه مند و دلسوز و مشارکت با آنها اقدام به تولید محصولات مختلف با استفاده از دانش فنی و فناوری‌های موجود کرده است که منفعت دو طرفه هم برای جهاددانشگاهی و هم سرمایه گذاران دارد.

همچنین دارایی‌های فیزیکی زیاد و طرحهای نیمه تمامی دارد. زمین‌های بلااستفاده در پارک‌های خود را در اختیار شرکت‌های تولیدی دانش بنیان قرار داده تا بتوانند در یک فضای مناسب به تولید محصولات خود بپردازند. همچنین طرحهای نیمه تمام خود را با کمک و مشارکت سرمایه گذران تکمیل کرده تا به این صورت دارایی‌های خود را مولد و ظرفیت‌های بزرگ مردمی را فعال کند. ان شاءالله امسال براساس توصیه حکیمانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب این اقدامات با جدیت و توان بیشتری ادامه خواهد داشت.

حسن مسلمی نائینی

رییس جهاددانشگاهی