دکتر لیزا سو به مشکلات فریمور گرافیکی AMD Radeon RX 7900 XTX TinyBox پاسخ می‌دهد

سیستم سرور هوش مصنوعی TinyBox در هفته گذشته توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کرده است، خالق آن، جورج هاتز (George Hotz)، تصمیم گرفت که این سیستم را به جای انتخاب سنتی و مورد انتظار CDNA 3.0، با سخت افزار گرافیکی RDNA 3.0 شرکت AMD بسازد. کمپانی Tiny Corp یک شرکت استارت‌آپی (نوپا) است که در چارچوب شبکه‌های عصبی کار می‌کند، آنها در حال حاضر نرم افزاری به نام tinygrad را برنامه نویسی و مدیریت می‌کنند. علاوه بر آن، Hotz و Co در حال مونتاژ سیستم‌های ۱۲U TinyBox رک برای مشتریان هستند که یک سرور جداگانه دارای پردازنده EPYC 7532 شرکت AMD و شش کارت گرافیک XFX Speedster MERC310 Radeon RX 7900 XTX است. 

اکانت فعال شرکت Tiny Corp در رسانه‌های اجتماعی، در بحث‌های سخت‌افزاری شرکت انویدیا در مقابل هوش مصنوعی شرکت AMD شرکت کرده است. به نظر می‌رسد که هاتز، همانطور که در آخرین انتخاب‌های او برای تهیه قطعات مشهود است، طرفدار شرکت AMD است. پشتیبانی از ROCm در شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی Instinct شرکت AMD در این برهه از زمان تا حد مطلوبی پیشرفت کرده است، اما این تکنولوژی هنوز در حال توسعه و آزمایش بر روی کارت‌های گرافیکی مخصوص بازی است که نسبت به شتاب‌دهنده‌های AI متفاوت هستند.

استفاده غیرمعمول شرکت Tiny از کارت گرافیک‌های Radeon RX 7900 XTX در پیکربندی مرکز داده، در حال حاضر با موانعی مواجه شده است. روز گذشته، حساب رسمی رسانه اجتماعی این شرکت در یک انجمن عمومی ناامیدی‌های مربوط به درایورهای را عنوان کرد: «اگر شرکت AMD کدهای منبع باز خود را منتشر کند، من باگ spilling LLVM آنها را اصلاح خواهم کرد و یک fuzzer برای HSA خواهم نوشت. در غیر این صورت، انجام دادن تلاش‌های زیاد برای اصلاح باگ‌ها روی یک پلتفرمی که مالک آن نیستید، ارزشی نخواهد داشت.»

دکتر لیزا سو به مشکلات میان‌افزار گرافیکی AMD Radeon RX 7900 XTX TinyBox پاسخ می‌دهد
دکتر لیزا سو به مشکلات فریمور گرافیکی AMD Radeon RX 7900 XTX TinyBox پاسخ می‌دهد

به علاوه، هاتز یک شکایت جدید را به تیم اصلی کمپانی AMD ارائه کرده و دکتر لیزا سو، مدیر عامل این شرکت به این شکایت پاسخ داده است. او از همکاری و بازخورد قدردانی کرده و اعلام کرده که شرکت AMD آماده است تا بهترین راه‌حل را برای آن‌ها ارائه کند. مهندسان نرم‌افزار او، در عرض چند ساعت، مجموعه‌ای از اصلاحات را به شرکت Tiny Corporation ارسال کردند. Hotz از سرعت واکنش مثبت شرکت AMD قدردانی کرده و بدون اینکه با مشکلات عمده پایداری روبرو شود، یک مدل را اجرا کرده است.

در مقابل، هاتز اشاره کرده است که شرکت AMD به او یک مجموعه به‌روز شده از firmware blobs (فایل‌های نرم‌افزاری مورد نیاز برای سخت‌افزار) ارسال کرده است تا آن‌ها را امتحان کند. او توضیح داده که شرکت AMD واکنشگرا بوده و در سال گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی در رابطه با درایور دستگاه داشته است. Hotz اعلام کرده است که این آموزش تقریباً پنج ساعت طول کشیده و تاکنون هیچ بار خراب نشده است.

در ادامه، کمپانی Tiny Corp شایعاتی را در مورد شرکت AMD ایجاد کرده است که ممکن است این شرکت MES firmware برای کارت گرافیک را به صورت منبع باز (open source) کند. Hotz فاش کرده است که او قصد دارد (تلفنی) با رهبران شرکت AMD صحبت کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.