دولت چین با قانونی جدید ارزش یکی از شرکت‌هایش را ۴۳ میلیارد دلار پایین آورد

xi jinping china president suit face 6406e7de493bdeb4ddc84ad7

تنسنت پس از آنکه دولت چین مجموعه‌ای از قوانین جدید را با هدف محدود کردن بازی‌ها و صرف هزینه‌های بیش‌ازحد، وضع کرد، حدود ۴۳٫۵ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد.

پیش‌نویس دستورالعمل‌های اداره‌ی انتشارات و مطبوعات چین، سهام شرکت‌های تنسنت، NetEase و Bilibili را که از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های مرتبط با بازی‌های آنلاین در جهان هستند، کاهش داد.

برایان تایکانکو، یکی از تحلیلگران مؤسسه‌ی تحقیقاتی استنبری به رسانه‌ها گفت: «حرکت نظارتی تازه در صنعت بازی آنلاین، آخرین چیزی است که بازار امیدوار بود از پکن بشنود.»

تنسنت که مالک وی‌چت است و بیش از یک پنجم درآمد سه ماهه‌ی سوم خود را از بازی‌های آنلاین چینی به دست آورده، شاهد کاهش ۱۲٫۴ درصدی ارزش سهام خود به ۲۷۴ دلار هنگ‌کنگ بوده که کمترین میزان از نوامبر ۲۰۲۲ (آبان و آذر) است.

تایکانکو می‌گوید: «من اطمینان دارم که در روزها و هفته‌های آینده شفافیت بیشتری در مورد قوانین جدید به دست خواهیم آورد، اما سرمایه‌گذاران نمی‌خواهند منتظر بمانند. هماهنگی بهتر بین صنعت و قانون‌گذاران در آینده به نفع همه خواهد بود.»

پیش‌نویس دستورالعمل‌های جدید که توسط رگولاتوری ارشد بازی در چین منتشر شده است، صاحبان بازی‌های آنلاین را ملزم می‌کند تا از انجام یا قبول تراکنش‌های بالا یا گران‌قیمت در پلتفرم‌های مجازی چه از طریق مزایده و چه از طریق فعالیت‌های سوداگرانه خودداری کنند.

ویگو ژانگ، نایب‌رئیس تنسنت گیمز، اعلام کرد: «این اقدامات جدید مدل کسب‌وکار و بازی آنلاین را تغییر نمی‌دهد بلکه حمایت مقامات از صنعت بازی آنلاین را نشان می‌دهد و راهنمایی‌های آموزنده‌ای برای ایجاد نوآوری در بازی‌های با کیفیت بالا ارائه می دهند.»

مقالات مرتبط

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در نشست‌های سالانه قانون‌گذاری این کشور در سال ۲۰۲۱، اعتیاد به بازی‌های آنلاین را عامل افزایش نزدیک‌بینی و سلامت روانی نامطلوب جوانان این کشور دانست.

در اواخر سال ۲۰۲۱، اداره‌ی انتشارات و مطبوعات پیشنهاد کرد که افراد زیر ۱۸ سال نباید بیش از سه ساعت در هفته به بازی‌های آنلاین بپردازند و تنها بین ساعت ۸ تا ۹ شب جمعه‌ها، آخر هفته‌ها و تعطیلات عمومی، مجاز هستند بازی کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.