دور کاری می تواند ردپای کربن شما را کاهش دهد

به گزارش سیناپرس همدان، طبق مطالعه جدیدی که توسط دانشگاه کورنل و مایکروسافت انجام شده است، کارگران از راه دور می توانند به تولید ۵۴ درصد کمتر ردپای کربن در مقایسه با کارگران در محل داشته باشند، که این کار می تواند با انتخاب سبک زندگی و ترتیبات کاری که نقش اساسی در تعیین مزایای محیطی کار از راه دور و ترکیبی دارد به خوبی انجام شود.

این مطالعه که در Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است، همچنین نشان می دهد که کارگران با دو سبک کاری که دو تا چهار روز در هفته را درخانه کار می کنند می توانند ردپای کربن خود را ۱۱٪ تا ۲۹٪ کاهش دهند، اما کار در خانه به شکل یک روز در هفته تاثیر ناچیزتری دارد و ردپای کربن را تنها ۲٪ کاهش می دهد.

Fengqi You، نویسنده ارشد این مطالعه، استاد مهندسی سیستم‌های انرژی در کرنل، گفت: کار از راه دور همراه با عدم تولید کربن نیست و مزایای کار با دو سبک کاری کاملاً دارای ارتباط خطی نیست. همه می دانند که بدون رفت و آمد شما در مصرف انرژی توسط سرویس حمل و نقل صرفه جویی می کنید، اما همیشه تأثیرات سبک زندگی و بسیاری عوامل دیگر وجود دارد.

بر اساس این مطالعه، عوامل اصلی ردپای کربن برای کارگران در محل و با دو سبک کاری، استفاده از انرژی در حین سفر و اقامت دفتر است. برای محققانی که تأثیر کار از راه دور بر محیط زیست را کمی می کنند، این نتیجه تعجب آور نیست. اما کورنل و مایکروسافت از داده‌های نظرسنجی و مدل‌سازی برای ترکیب عواملی که گاهی اوقات هنگام محاسبه ردپای کربن نادیده گرفته می‌شوند، استفاده کردند. از جمله مصرف انرژی مسکونی بر اساس تخصیص زمان مصرف، مسافت بدون رفت و آمد و نحوه حمل و نقل، استفاده از دستگاه ارتباطی، تعداد اعضای خانواده و ساختار اداری، مانند فضاهای جمعی و اندازه ساختمان.

یافته ها و مشاهدات قابل توجه عبارتند از:

  • سفرهای بدون رفت و آمد، مانند سفر به فعالیت های اجتماعی و تفریحی، با افزایش تعداد روزهای کاری از راه دور اهمیت بیشتری پیدا می کند.
  • فضاهای جمعی در میان کارکنان با دو سبک کاری با حضور کامل ساختمان می تواند ردپای کربن را تا ۲۸ درصد کاهش دهد.
  • به دلیل تفاوت در انتخاب مسکن، کارکنان با دو سبک کاری تمایل دارند بیشتر از کارکنان با حضور دائم در محل رفت و آمد کنند.
  • اثرات کار از راه دور و ترکیبی بر روی فناوری‌های ارتباطی مانند استفاده از رایانه، تلفن و اینترنت تأثیرات ناچیزی بر ردپای کربن کلی دارد.

کار از راه دور و ترکیبی توانایی زیادی برای کاهش ردپای کربن نشان می‌دهد، اما این شرکت‌ها و سایر سیاست‌گذاران باید چه رفتارهایی را برای به حداکثر رساندن منافع انجام دهند؟ Longqi Yang، مدیر اصلی تحقیقات کاربردی مایکروسافت و نویسنده مسئول این مطالعه گفت. یافته‌ها نشان می‌دهد که سازمان‌ها باید سبک زندگی و بهبود محل کار را در اولویت قرار دهند.

You گفت این مطالعه نشان می‌دهد که شرکت‌ها و سیاست‌گذاران همچنین باید بر تشویق حمل‌ونقل عمومی به جای رانندگی، حذف فضای اداری برای کارگران از راه دور و بهبود بهره‌وری انرژی برای ساختمان‌های اداری تمرکز کنند.

یانکیو تائو، دانشجوی دکتری و اولین نویسنده این مطالعه گفت: در سطح جهان، هر فرد، هر کشور و هر بخش از این نوع فرصت ها با کار از راه دور برخوردار است. چگونه مزایای ترکیبی می تواند کل جهان را تغییر دهد؟ این چیزی است که ما واقعاً می خواهیم درک خود را از آن ارتقا دهیم.

این مطالعه از داده‌های نظرسنجی مایکروسافت، نظرسنجی زمان آمریکا، بررسی ملی سفرهای خانگی و بررسی مصرف انرژی مسکونی استفاده کرد.

منبع: Proceedings of the National Academy of Sciences

مترجم: سید سپهر ارومیهء

نوشته دور کاری می تواند ردپای کربن شما را کاهش دهد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.