دهکده مجازی محققان استفورد و گوگل شامل ۲۵ شخصیت هوش مصنوعی است

9ebdeb2ff3363064c14e4bd07ad6b18a

محققان دانشگاه استنفورد به همراه گوگل و با هدف تحقیق درباره انجام رفتارهای انسانی توسط هوش مصنوعی یک دهکده مجازی راه‌اندازی کرده‌اند. ۲۵ شخصیت هوش مصنوعی نیز در این دهکده حضور دارند و قرار است از طریق حافظه و تفکر برخی از کارهای انسان گونه مانند برنامه‌ریزی برای مهمانی یا صحبت در مورد موضوعات مختلف از جمله انتخابات را انجام دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در مقاله‌ای به طور جداگانه در مورد این پروژه توضیحاتی را ارائه کرده‌اند. طبق این توضیحات شخصیت‌های هوش مصنوعی با نام‌های مختلف قرار است به طور مستقل کارهای روزانه خود را برنامه‌ریزی کرده و نظرات خود را نیز در مورد آنها بیان کنند. به گفته این محققان هدف از انجام این پروژه نیز مطالعه روی هوش مصنوعی و ایجاد نوعی از آن که بتواند رفتارهای باورپذیر و شبیه به انسان داشته باشد بوده است.

چت بات هایی از این دست که با کمک فناوری‌های هوش مصنوعی مولد و پردازش زبان طبیعی انجام می‌شوند میتوانند در آینده مکالماتی همانند انسان‌ها و یا شبیه به تعاملات آنها داشته باشند.

در چند ماه گذشته فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. بسیاری از محققان نیز در این مدت کوشیده‌اند تا رفتارهای انسان گونه را همراه با هوش مصنوعی ارائه کنند. بسیاری از آنها نیز در این راه موفق بوده‌اند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.