دلایل روشن نشدن گوشی اندرویدی؛ بررسی تمامی عوامل

off display 6578802a8412edb5a5b97d12

در گوشی‌های جدید که قابلیت درآوردن باتری را ندارند، باید دکمه پاور را با‌توجه‌به مدل گوشی بین ۱۰ ال ۳۰ ثانیه نگه دارید و هنگامی‌که لوگو برند گوشی را مشاهده کردید، انگشتتان را از روی دکمه پاور بردارید. از این روش می‌توانید برای افزایش سرعت و کارایی گوشی های اندرویدی هنگام فریزشدن بهره ببرید.

۳. باتری گوشی را بررسی کنید

اگر گوشی روشن یا شارژ نمی‌شود و مطمئن هستید که تجهیزات شارژ شما کار می‌کند و فورس ری‌استارت نیز مشکل را حل نکرده است، وقت آن است که توجه خود را به باتری گوشی معطوف کنید؛ زیرا ممکن است دلیل روشن‌نشدن گوشی سلامت باتری باشد.

باتری‌های گوشی و تبلت پس از چند سال استفاده به‌سرعت از‌نظر کیفیت شروع به افت می‌کنند تا درنهایت کاملاً بی‌استفاده شوند. آسیب‌های فیزیکی نیز می‌توانند به‌طور جبران‌ناپذیری بر سلامت باتری تأثیر بگذارند؛ مانند ریختن مایعات و افتادن روی سطوح سخت یا قرارگرفتن گوشی در دماهای شدید.

ابتدا باید بررسی کنید که باتری گوشی می‌تواند انرژی برق را دریافت کند یا خیر. برای این کار پس از اینکه گوشی یا تبلت خود را به شارژر وصل کردید، دقایقی صبر کنید تا نماد شارژشدن را روی صفحه‌نمایش مشاهده کنید.

ممکن است حتی بعد از اینکه نماد شارژ در نمایشگر نمایان شد، باز‌هم گوشی نتواند روشن شود؛ پس بهتر است ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید تا باتری انرژی لازم را دریافت کند سپس گوشی را روشن کنید. اگر هیچ‌کدام از این اتفاق‌ها نیفتاد، بهتر است اولین کاری که انجام می‌دهید، گوشی را با باتری جدید روشن کنید.

اگر گوشی شما قابلیت جداکردن باتری را دارد، خودتان می‌توانید این کار را به‌راحتی انجام دهید؛ اما اگر چنین قابلیتی ندارد، می‌توانید آن را به یکی از مراکز معتبر تعمیرات موبایل ببرید تا این کار را برای شما انجام دهند و نتیجه را به شما اعلام کنند. توجه کنید که اگر خودتان باتری گوشی را تعویض کنید، ممکن است باعث از‌بین‌رفتن گارانتی آن شود.

۴. صفحه‌نمایش گوشی را بررسی کنید

این امکان نیز وجود دارد که صفحه‌نمایش گوشی از کار افتاده باشد. حال این اتفاق می‌تواند براثر قرارگرفتن گوشی در محیط‌های بسیار سرد یا واردشدن ضربات فیزیکی رخ داده باشد.

خوشبختانه تشخیص سالم بودن یا نبودن صفحه‌نمایش آسان‌تر از تشخیص سلامت باتری است. برای این کار دکمه پاور را نگه دارید و منتظر بمانید تا گوشی روشن شود. برخی گوشی‌ها هنگام روشن‌شدن ویبره کوچکی نیز می‌خورند که اگر چیزی روی نمایشگر مشاهده نشد، می‌تواند اولین نشانه از خرابی صفحه‌نمایش شما باشد.

پس از اینکه دکمه پاور را نگه داشتید و چندین دقیقه صبر کردید، اگر سیم‌کارت شما رمز پین نداشته باشد، می‌توانید با برقراری تماس ازطریق زنگ‌خوردن گوشی، مطمئن شوید که خرابی‌ صفحه‌نمایش دلیل روشن‌نشدن گوشی بوده است.

همچنین، اگر سیم‌کارت شما رمز پین دارد و نمی‌توانید سلامت صفحه‌نمایش را ازطریق زنگ‌خوردن گوشی روشن بررسی کنید، با نزدیک‌شدن به شبکه وای‌فای که قبلاً به آن وصل شده‌اید، می‌توانید ازطریق صدای اعلان‌های جدید وضعیت موجود را بررسی کنید.

۵. از کامپیوتر برای عیب‌یابی گوشی استفاده کنید

اگر هنوز موفق نشده‌اید گوشی را روشن کنید، ممکن است بتوانید این کار را با استفاده از کامپیوتر انجام دهید. گوگل مراحل پیچیده‌ای را ارائه می‌دهد تا شاید گوشی با انجام آن‌ها روشن شود. درادامه، آن‌ها را در چند مرحله ساده کرده‌ایم:

  • گوشی را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر وصل کنید.
  • بگذارید ۱۵ دقیقه شارژ شود.
  • کابل را از گوشی (نه کامپیوتر) جدا کنید.
  • کابل را ۱۰ ثانیه پس از جداکردن دوباره وصل کنید.
  • دستگاه خود را برای ۳۰ دقیقه دیگر شارژ کنید.
  • دکمه پاور را ۵ ثانیه فشار دهید و نگه دارید.
  • روی Restart در صفحه ضربه بزنید.
  • اگر Restart را نمی‌بینید، دکمه پاور را ۳۰ ثانیه دیگر نگه دارید.

۶. وارد حالت Safe Mode شوید

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.