دلایل داغ شدن بدنه پکیج؛ هر آنچه باید برای پیشگیری بدانید

2121 65900657494c1ffd7082b8c6

علت داغ شدن بیش از حد پکیج چیست؟

به‌طور میانگین دمای مناسب هر دستگاه‌ پکیج بین ۵۰ تا ۷۵ درجه است. در تمامی پکیج‌ها یک ترموستات (ترموستات حد) تعبیه شده است که اگر به هر علتی این قطعه دچار اختلال شود و دمای آب از حد معمول خود بیشتر برود (مثلاً ۸۰ درجه) و خطر آسیب به سایر بخش‌های دستگاه وجود داشته باشد، دستور قطع به برد موجب خاموش شدن پکیج می‌شود.

پکیج در این حالت خاموش می‌شود و تا زمانی‌ که دمای آب کاهش نیابد در همان حالت می‌ماند. باید توجه داشت که اغلب سیستم‌ها در این حالت به نحوی (چراغ یا هشدار) وضعیت را نشان می‌دهند و کاربر متوجه ایرادات مربوطه می‌شود. در چنین حالتی ممکن است با یک ریست ساده مشکل پکیج رفع شود؛ در‌ غیر‌ این‌ صورت ترموستات و سایر قطعات باید مورد بررسی قرار بگیرند.

با مطالعه مقالات آموزش ریست کردن پکیج بوتان و آموزش ریست کردن پکیج ایران رادیاتور می‌توانید به کم و کیف ماجرا آگاه شوید. در ادامه به بررسی تمام عواملی که به داغ شدن بدنه و اجزای داخلی پکیج منجر می‌شوند، خواهیم پرداخت.

بررسی تنظیمات اولیه

در وهله اول اگر پکیج را برای اولین بار نصب کرده‌اید باید با تنظیمات آن آشنا شوید و این دستگاه را با توجه به فصل مورد نظر تنظیم کنید. بااین‌حال اگر تنظیمات پکیج به‌خوبی رعایت شده است، احتمالاً باید مشکل را در جریان آب یا مدار گرمایش پکیج جویا شوید.

لازم به توضیح نیست که عملکرد پکیچ در حالت زمستانه و تابستانه باهم متفاوت است و باید به این موضوع توجه داشت. پس ابتدا اگر پکیج در حالت زمانی درست نیست، آن را تنظیم کنید. با مطالعه مقاله آموزش تنظیم دمای پکیج در فصل زمستان در بخش لوازم خانگی زومیت می‌توانید دستگاه خود را به‌درستی تنظیم کنید و از داغ شدن بدنه آن در فصول سرد و گرم سال جلوگیری کنید.

مسدود شدن مسیر آب

یکی دیگر از دلایل بالا رفتن دمای پکیج، فشار کم و گردش نامناسب آب در مدار است. اگر این مسیر مشکلی پیدا کند یا پمپ به‌خوبی کار نکند دما بیش‌ازحد بالا می‌رود و بدنه و اجزای داخل پکیج داغ می‌شوند. مسیر آب ممکن است بعد از مدتی دچار گرفتگی‌های جزئی شود که این امر فشار لازم را ایجاد نمی‌کند و عملکرد پکیج را دچار اختلال می‌کند.

اولین کار بررسی توری صافی در مسیر آب و پاک کردن آن از جرم و آشغال‌های احتمالی است. گاهی پمپ دستگاه نیز دچار خرابی (گریپاژ) می‌شود که با تمیز کردن (استفاده از ابزار و اسپری مخصوص) مشکل برطرف خواهد شد. برای این کار از متخصصان ماهر کمک بگیرید زیرا هر پکیجی تنظیمات متفاوت خود را دارد. همچنین با دانستن اینکه چه عواملی به خرابی پمپ پکیج منجر می‌شود؟ می‌توانید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید و راحت‌تر با مشکلات مربوطه برخورد کنید.

نکته: باید بدانید که وجود رسوب باعث مسدود شدن و گرفتگی مجاری آب دستگاه می‌شود. این اتفاق سبب می‌شود که فشار آب بالا برود و سرعت آن کاهش یابد. با توجه به اینکه فشار آب روی عملکرد سیستم تأثیر مستقیمی می‌گذارد، وجود هرگونه مشکل در آن باعث ایجاد اختلالاتی نظیر داغ شدن پمپ و سایر اجزای داخلی دستگاه می‌شود.

وجود هوا در پکیج

فارغ از موارد بالا، وجود هوا در مدار جریان آب نیز می‌تواند باعث داغ شدن بدنه و جوش آوردن پکیج شود. اگر پکیج هوا داشته باشد باید فوراً نسبت به هواگیری آن اقدام کنید و می‌توانید این کار را با مطالعه مقاله چگونه پکیج دیواری را هواگیری کنیم؟ به‌راحتی انجام دهید.

به‌طور خلاصه ابتدا باید سیستم را خاموش کنید و شیر هواگیری پایین پکیج را باز یا شل کنید. پس از آنکه هوا درون دستگاه کاملاً خارج شد، شیر را محکم ببندید. ممکن است در هنگام خروج هوا مقداری آب جوش یا بخار نیز از زیر دستگاه خارج شود که در این‌ صورت باید احتیاط کنید و یک ظرف مناسب مانند تشت را در ناحیه فوق قرار دهید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.