دلار دیگر ارز قابل اعتمادی برای ذخیره سازی نیست

برای دهه های طولانی و به ویژه طی یک صد سال گذشته از جنگ جهانی دوم، دلار به عنوان یک ارز بین المللی و مهم در تبادلات جهانی مورد استفاده قرار داشت اما به نظر می رسد این شرایط در حال تغییر بوده و دلار با رقبایی جدی و تازه نفس مواجه شده که در نتیجه بسیاری از بنگاه های اقتصادی به جایگزینی این ارز با ارزهای رقیب فکر می کنند.

به گزارش سیناپرس، اودی کوتاک، ثروتمند ترین بانکدار آسیا و مدیر اجرایی بانک کوتاک ماهیندرا، در گفتگو با خبرنگاران گفت: در شرایط فعلی، دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره دارای قدرت نامتناسبی است.

وی در صفحه توئیتر خود با اشاره به این موضوع که طی بحث اخیر در مورد دلار آمریکا سهواً از عبارت تروریست مالی در رابطه با نحوه استفاده آمریکا از دلار استفاده کرده است، افزود: من باید جمله خود را این گونه تصحیح کنم. منظور من این بود که دلار به عنوان یک ارز مورد توجه برای ذخیره، دارای قدرت نامتناسبی است. ما شاهد افزایش نرخ ارز یا کشورهای در حال ظهور که دارای قدرت هستند بوده و به همین دلیل ذخیره دلار برای نقدینگی دیگر گزینه معقولی محسوب نمی شود.

اودی کوتاک معتقد است، طی سال های آتی روپیه هند ممکن است تبدیل به یک ارز ذخیره جهانی شود.به گزارش سیناپرس، این بانکدار قدرتمند روز جمعه هنگام سخنرانی در مراسم جوایز شرکتی اکونومیک تایمز، دلار را بزرگترین تروریست مالی جهان نامیده بود. این چهره تاثیر گذار اقتصاد جهانی پیشنهاد می کند که بهتر است جهان به دنبال یک ارز ذخیره جایگزین برای دلار باشد.

به گزارش سیناپرس،کوتاک در خاتمه توضیحاتش خاطر نشان می کند:چنین تغییراتی در هر قرن یک بار اتفاق می افتد و اکنون زمان آن رسیده است که هند روپیه را به یک ارز ذخیره برای کل جهان تبدیل کند.

مترجم: حمید تعالی

منبع: tass

نوشته دلار دیگر ارز قابل اعتمادی برای ذخیره سازی نیست اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.