دفتر ویژه «یوفو»ی پنتاگون به‌روزرسانی رسمی یافته‌های خود را ارائه کرد

04 02 1402 08 02 01 ق ظ

رئیس دفتر پنتاگون که در حال بررسی پدیده‌های ناهنجار ناشناس گزارش شده است و به اختصار موسوم به UAP یا Unidentified Aerial Phenomena Task Force یا تشکیلات بررسی پدیده‌های هوایی ناشناس است، این هفته به کنگره آمریکا گفت که دفتر او اکنون بیش از ۶۵۰ حادثه را بررسی کرده، اما تاکنون هیچ یک از آن‌ها چیزی را اثبات نکرده است. به عبارتی نه شواهدی از فعالیت فرازمینی اثبات شده یا نقض قوانین شناخته شده فیزیک.

دکتر شان‌ام. کرک پاتریک، مدیر دفتر حل و فصل ناهنجاری‌های چند دامنه‌ای (AARO)، در ۱۹‌آوریل ۲۰۲۳ در مقابل کمیته خدمات مسلح سنای ایالات متحده شهادت داد و به روز‌رسانی تحقیقات خود را در UAP که توسط پرسنل نظامی گزارش شده، ارائه کرد.

دو ویدیوی جدید منتشر شده در جلسه استماع آزاد کنگره نشان داده شد تا نشان داده شود که چگونه AARO، می‌تواند برخی از حوادث را توضیح دهد اما برخی دیگر را نه.

کرک پاتریک به کمیته فرعی خدمات مسلح سنا در مورد تهدیدات و قابلیت‌های نوظهور گفت: «امروز می‌خواهم تأکید کنم که تنها درصد بسیار کمی از گزارش‌های UAP نشانه‌هایی غیرعادی بودن را دارند.

اکثر اشیاء ناشناس گزارش شده به AARO چیزهای معمولی بالون‌ها، سیستم‌های هوایی بدون سرنشین، درهم و برهم شدن نور در جو ، پدیده‌های طبیعی یا سایر چیزهای قابل توضیح را نشان می‌دهند.

یک ویدیو که در وب سایت پنتاگون موجود است، حادثه‌ای را نشان می‌دهد که در ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۲ در خاورمیانه رخ داد، جایی که یک شی توپی شکل بر فراز پایگاهی نظامی پرواز کرد و در تصاویر هوایی توسط یک پهپاد MQ-9 ضبط شد.  این حادثه هنوز در دست بررسی است و ناشناس باقی مانده است.

ویدئوی دیگر نمایی از حادثه‌ای را نشان می‌دهد که پنتاگون به گفته پنتاگون در ۱۵ ژانویه ۲۰۲۳ بر فراز آسیای جنوبی روی داده است. در این مثال، یک هواپیمای بدون سرنشین MQ-9 ویدئوی مادون قرمز را ضبط کرد که MQ-9 دیگری را نشان می‌داد، در حالی که شی دیگری در میدان دید پرواز می‌کرد. در این مورد پس از تجزیه و تحلیل و بررسی تصاویر و اطلاعات تکمیلی، مشخص شد که شیء مورد نظر یک هواپیمای تجاری است.

کرک پاتریک گفت ۶۵۰ حادثه UAP گزارش شده توسط پرسنل نظامی نسبت به ۵۱۰ موردی است که جامعه اطلاعاتی ایالات متحده در گزارش قبلی UAP خود که در ژانویه سال جاری منتشر شد، افزایش یافته است.

کرک پاتریک خاطرنشان کرد که بیشتر گزارش‌های UAP از ارتش از روند مشابهی پیروی می‌کنند:

بیشتر آن‌ها ۴۵۰۰ تا ۷۶۵۰۰ متر از زمین فاصله دارند، که فضای کنترل‌شده برای هواپیما‌های نظامی است. برای مشاهده‌های توجیه نشده، کارشناسان AARO احساس می‌کنند که توضیح احتمالی این است که مشاهدات مربوط به فناوری ایجاد شده توسط دشمنان ایالات متحده است، نه بیگانگان.

کرک پاتریک گفت که برطرف کردن کمبود داده‌‌ها می‌تواند به بازرسان کمک کند تا بررسی‌های کامل‌تری انجام دهند.

او گفت: «بدون داده‌های کافی، ما نمی‌توانیم به نتایج قابل دفاعی برسیم که استاندارد‌های علمی بالایی داشته باشد، و من پرونده‌ای را که نتوانیم از نتیجه‌گیری‌های آن دفاع کنیم، نمی‌بندیم.»

پنجاه و دو درصد از گزارش‌ها شامل اشیایی است که به عنوان “گرد یا کره” توصیف شده‌اند. اندازه اکثر اجسام گرد از ۱ تا ۴ متر متغیر است و به عنوان “سفید، نقره‌ای یا فلزی نیمه شفاف” با سرعت‌های ظاهری تا دو برابر سرعت صوت توصیف شده‌اند.

کرک پاتریک تاکید کرد که تیم او هنوز هیچ توجیهی در مورد منتسب کردن آنها به فرازمینی بودن یا نقش قوانین فیزیک توسط آنها نیافته است.

در صورتی که داده‌های علمی کافی به دست آمده باشد که یک UAP منشأ فرازمینی دارد، ما متعهد هستیم که با شرکای بین سازمانی خود در ناسا همکاری کنیم تا به طور مناسب رهبری دولت ایالات متحده را از یافته‌های خود مطلع کنیم.

در حالی که علاقه‌مندان به بشقاب پرنده نسبت به شهادت کرک پاتریک ابراز تردید کردند و گفتند که او و AARO پدیده‌های واقعا غیرعادی را کم اهمیت جلوه می‌دهند، گروهی از دانشمندان که UAP را مطالعه می‌کنند گفتند که این اولین انتشار عمومی برخی از داده‌های واقعی در مورد UAP ها است.

ائتلاف علمی برای مطالعات UAP (SCU) در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که این نخستین بار بود که به صورت عمومی توسط دولت ایالات متحده مجموعه‌ای از داده‌های واقعی در مورد اشکال، ارتفاعات، و نقاط حساس، و همچنین اطلاعات راداری، رادیو،یی و ویژگی‌های IR حرارتی UAP بود که بین سال‌های ۱۹۹۶-۲۰۲۳ گزارش شده بود، منتشر می‌شد.

SCU یک سازمان داده‌محور متشکل از دانشمندان، مهندسان، دانشگاهیان و متخصصان تحقیقاتی که به انجام و حمایت از تحقیقات علمی باز در UAP می‌پردازند.

بیانیه مطبوعاتی آنها می‌گوید: «دکتر کرک پاتریک و تیمش گام‌های مناسبی را در سه زمینه اساسی تلاش کرده‌اند: «روش‌های دقیق طبقه‌بندی موردی UAP، استفاده ماهرانه از تیم‌های اطلاعاتی و علمی، و جزئیات فنی پرونده. مطالعه، همانطور که در تجزیه و تحلیل ویدئویی در جلسه استماع آزاد ارائه شد.»

اما کرک پاتریک اهمیت ارسال مشاهدات غیرقابل توضیح توسط مردم را کمرنگ نکرد، زیرا این امر به AARO و دانشمندان اجازه می‌دهد تا حوادث UAP را نیز تجزیه و تحلیل کنند.

او گفت: “علم اینگونه عمل می‌کند، نه از طریق وبلاگ یا رسانه‌های اجتماعی.”

منبع

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.