دفتر تحقیق و توسعه رامک در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز افتتاح شد

باهدف ارتباط هرچه گسترده‌تر دانشگاه با جامعه و صنعت، دفتر تحقیق و توسعه‌ی رامک در دانشکده‌ی کشاورزی دانشگاه شیراز راه‌اندازی شد.

در این رویداد که پس از چندین نشست هم‌اندیشی صورت پذیرفت؛ رئیس دانشگاه شیراز، مدیر امور فناوری و طرح‌های کاربردی دانشگاه، اعضای هیأت‌رئیسه و جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه و همین‌طور اعضای هیأت‌مدیره، مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران شرکت رامک حضور داشتند.

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر اکرمی، رئیس دانشکده‌ی کشاورزی دانشگاه شیراز، در آیین گشایش دفتر تحقیق و توسعه رامک ضمن اشاره به نگاه ویژه‌ی مدیریت فعلی دانشگاه شیراز به مقوله‌ی ارتباط دوجانبه‌ی صنعت و دانشگاه، ورود به عرصه‌ی کارآفرینی و مهارت‌افزایی دانشجویان را ازجمله مهم‌ترین پیامدهای مثبت این تعامل عنوان کرد. همچنین افتتاح دفتر تحقیق و توسعه‌ی شرکت رامک در دانشکده‌ی کشاورزی را آغاز رسمی این تعامل قلمداد کرد و اظهار داشت: انجام پایان‌نامه‌های دوره‌های تحصیلات تکمیلی به‌صورت تقاضامحور و فراهم‌شدن زمینه‌ی حضور اعضای هیأت‌علمی در شرکت رامک برای گذراندن فرصت تحقیقاتی ازجمله نتایج مثبت و سریع این ارتباط خواهد بود.

دکتر محمد موذنی، رئیس دانشگاه شیراز، ضمن ابراز خشنودی از تأسیس مرکز تحقیقاتی شرکت رامک به‌عنوان یکی از برندهای کشور در دانشکده‌ی کشاورزی، این رویداد را نشان‌دهنده‌ی اعتقاد جدی و عزم راسخ مدیران این مجموعه در راستای دانش‌بنیان ‌شدن آن شرکت قلمداد کرد.

وی در ادامه‌ی سخنان خود رمز موفقیت صنایع پیشرو را استفاده از دانش جدید در حوزه‌های عملکردی دانسته و اظهار داشت: بهره‌مندی صنایع از دانش روز‌‌ می‌تواند منجر به خلق محصولات جدید با بازار مصرف بالا شود.

رئیس دانشگاه شیراز همچنین با اشاره به آثار مثبتی که می‌تواند در پرتو تعاملات شرکت رامک با دانشگاه شیراز شکل بگیرد، از آمادگی دیگر دانشکده‌ها برای همکاری با شرکت رامک در حوزه‌های تخصصی خبر داد.

دکتر اسکروچی، مدیر امور فناوری و طرح‌های کاربردی دانشگاه شیراز نیز با بیان این نکته که شرکت رامک ویژگی‌های دانش‌بنیان‌شدن را دارا بوده و در این زمینه گام‌های موثری نیز برداشته است، ابراز امیدواری کرد که با ارائه‌ی مستندات لازم، این مهم به‌زودی اتفاق خواهد افتاد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های موجود در قانون جهش تولید، از مزایای آن درخصوص معافیت‌های مالیاتی برای صنایع خبر داد.

در ادامه دکتر شجاعی، مدیرعامل شرکت رامک، ضمن ابراز خشنودی از به‌ثمرنشستن تلاش‌های چندماهه‌ی طرفین که منجر به عقد تفاهم‌نامه‌‎ی همکاری، میان شرکت رامک و دانشکده‌ی کشاورزی گردید، گفت: دفتر تحقیق و توسعه‌ی رامک، پایگاه پژوهشی این مجموعه در دانشکده‌ی کشاورزی است و افتتاح آن نشانه‌ی عملگرا بودن شرکت رامک، و دوری آن از شعارزدگی است.

وی همچنین اظهار داشت: با توجه به پروژه‌های بزرگی که در شرکت رامک در دست اجراست، گسترش ارتباطات دانشگاه با شرکت رامک منشأ تحولات و برکات فراوانی خواهد بود. وی در همین راستا از ریاست دانشگاه شیراز تقاضا کرد که باتوجه به نیاز رامک در حوزه‌ی فنی، دفتر دیگری نیز در دانشکده‌ی فنی مهندسی به این شرکت اختصاص داده شود.

در بخش دیگری از این مراسم، مهندس هاشم نصیری رئیس هیات مدیره، افتتاح دفتر تحقیق و توسعه رامک در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز را اتفاقی مبارک و فرخنده معرفی نموده و اذعان داشت: بدون تردید این پیوند و ارتباط می‌تواند آثار پرخیر و برکتی برای استان فارس به‌دنبال داشته باشد.

رئیس هیئت‌مدیره رامک در ادامه افزود: همکاری رامک با دانشگاه شیراز می‌تواند به‌عنوان الگویی برای دیگرصنایع در نظر گرفته شود تا از این طریق، از ظرفیت‌‌های موجود در دانشگاه‌ها به بهترین شکل در صنعت استفاده شود.

مهندس نصیری با بیان این موضوع که اشتغال و افزایش تولید بزرگ‌ترین دغدغه‌ی مسئولان کشور است، گفت: این مهم، بدون تعامل موثر و سازنده‌ی دانشگاه با صنعت شکل نخواهد گرفت.

دکتر موسوی‌نسب، رئیس بخش صنایع غذایی دانشکده‌ی کشاورزی نیز در  ضمن قدردانی از شرکت رامک در عمل‌کردن به وعده‌های خود، به بیان پاره‌ای از نیازمندی‌های این بخش پرداخته و اظهار امیدواری کرد که در پرتو تعاملات دوسویه بخشی از این نیازمندی‌ها مرتفع گردد.

مدیرعامل رامک هم با تأکید بر اخلاق‌مدار بودن شرکت رامک و تعهد این مجموعه به انجام فعالیت‌های متعدد در حوزه‌ی مسئولیت اجتماعی، اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌ها و دشواری‌های فراوانی که پیش روی صنایع ازجمله شرکت رامک قرار دارد، این مجموعه در حد توان خود در رفع نیازهای مطرح شده تلاش خواهد کرد.

وی در پایان سخنان خود از اعضای هیأت‌علمی دانشکده‌ی کشاورزی دعوت کرد تا از غرفه‌ی رامک در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور و صنایع وابسته بازدید کنند.

در ادامه، دکتر گلمکانی، معاون آموزشی دانشکده‌ی کشاورزی، راه‌اندازی دفتر تحقیق و توسعه‌ی شرکت رامک در دانشکده را به فال نیک گرفته و اظهار داشت: پایلوت لبنیات بخش صنایع غذایی می‌تواند به‌عنوان D&R مشترک شرکت رامک و دانشکده‌ی کشاورزی در نظر گرفته شود. پذیرش دانشجویان موردنیاز شرکت رامک از طریق طرح دانشجوی استادمحور موضوع دیگری بود که ازسوی ایشان در جلسه بدان پرداخته شد.

در بخش دیگری از این نشست دکتر کارگر، معاون اداری‌مالی دانشکده‌ی کشاورزی، با اشاره به اهمیت رشته‌ی علوم دامی برای صنعت لبنیات، کیفی‌سازی شیر ورودی به کارخانه را ازجمله اقداماتی عنوان کرد که بخش علوم دامی دانشکده‌ی کشاورزی می‌تواند برای شرکت رامک انجام دهد.

همچنین مدیر روابط‌عمومی رامک، با اشاره به این نکته که دانشگاه به‌لحاظ ترکیب قومیتی دانشجویان نمونه‌ی کوچکی از قومیت‌های موجود در کشور ایران است، استفاده از این موقعیت در تحقیقات بازار را ازجمله فواید دیگر این همکاری مشترک عنوان کردد.

در پایان نیز ضمن افتتاح دفتر تحقیق و توسعه‌ی شرکت رامک، از فضاهای آزمایشگاهی دانشکده‌ی کشاورزی بازدید شد.

گزارش: فتانه حق پرست

نوشته دفتر تحقیق و توسعه رامک در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز افتتاح شد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.