دستگاه عجیب‌و‌غریب موتورولا در MWC 2024 معرفی شد؛ گوشی، ساعت یا استند؟

لنوو در نمایشگاه MWC 2024، گوشی هوشمند مفهومی جدید موتورولا با نمایشگر تطبیقی را به نمایش گذاشت و رویکرد نوآورانه خود را به فناوری صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر نشان داد. این دستگاه مفهومی که در اکتبر ۲۰۲۳ برای اولین‌بار معرفی شد، اکنون به صورت عمومی نمایش داده شده است و در مورد ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد آن می‌دانیم.

دستگاه عجیب‌و‌غریب موتورولا که در MWC 2024 معرفی شد، دارای یک صفحه‌نمایش POLED FHD+ است که خم می‌شود و می‌تواند مطابق با نیازهای کاربران به اشکال مختلف دربیاید و پیشرفت در صفحه‌نمایش و فناوری‌های مکانیکی که در دستگاه‌های تاشو و غلتشی دیده می‌شود را بهبود بخشد.

گوشی، ساعت یا استند؟

یکی از ویژگی‌های برجسته کانسپت نمایشگر تطبیقی موتورولا، توانایی آن برای انطباق یکپارچه با سناریوهای مختلف استفاده است. این گوشی هوشمند دارای یک نمایشگر منعطف بوده و می‌توانید آن را مثل دستبند هوشمند دور مچ دست خود ببندید. علاوه بر این، می‌توان این دستگاه را در حالت‌های مختلف ایستاده قرار داد که تطبیق پذیری و انعطاف‌پذیری در استفاده را فراهم می‌کند. صفحه‌نمایش این گوشی در حالت استاندارد ۶.۹ اینچ بوده و تجربه اندروید کاملی را ارائه می‌دهد. در حالی که گوشی در حالت عمودی، با یک صفحه‌نمایش ۴.۶ اینچی به شکل فشرده‌تری تبدیل می‌شود که برای عملکردهای ایستا مناسب است.

دستگاه عجیب‌و‌غریب موتورولا در MWC 2024 معرفی شد؛ گوشی، ساعت یا استند؟

فناوری نمایشگر این دستگاه مفهومی، تنظیمات پویا را براساس شکل و جهت آن امکان‌پذیر می‌کند. به عنوان مثال، هنگامی که به عنوان یک ساعت هوشمند خم شده و استفاده می‌شود، رابط به‌طور خودکار به طرح ساعت هوشمند تغییر کرده و تجربه کاربر را برای استفاده روی مچ بهینه می‌کند. این سازگاری راحتی و عملکرد کاربر را افزایش می‌دهد و دستگاه را برای کارها و فعالیت‌های مختلف آماده می‌سازد.

پنل پشتی این دستگاه از چندین بخش با نوعی ماده نرم بافته‌شده شکل گرفته که منطقی هم به‌نظر می‌رسد. همچنین لایه نرم پنل پشتی، عرق و آب را جذب می‌کند. لازم به ذکر است برای اینکه گوشی دور مچ شما ثابت بماند، باید در ابتدا یک دستبند مغناطیسی جداگانه ببندید تا گوشی به آن متصل شود.

در پشت صحنه، کانسپت نمایشگر تطبیقی موتورولا از فناوری نوآورانه باتری برای تقویت طراحی انعطاف‌پذیر خود استفاده می‌کند. این دستگاه دارای مجموعه‌ای از باتری‌های کوچک است که در عناصر قاب آن چیده شده، به مکانیزم لولا متصل شده‌اند و انعطاف‌پذیری آن را ممکن می‌کنند. با این حال، جزئیات مربوط به ظرفیت کل باتری فاش نشده است.

در حالی که مفهوم نمایشگر تطبیقی موتورولا پیشرفت‌های قابل‌توجهی در توسعه داشته است، لنوو تاکید می‌کند که پروژه هنوز در مراحل اولیه است و برای تولید انبوه آماده نیست. به این ترتیب، اگر لنوو تصمیم به انجام این کار داشته باشد، ممکن است چندین سال طول بکشد تا یک نسخه از دستگاه را وارد بازار کند. با این وجود، این دستگاه مفهومی نمایانگر یک نگاه اجمالی امیدوارکننده به آینده فناوری صفحه‌نمایش منعطف است و نگاهی مختصر به امکانات پیش‌رو در صنعت گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.