دستپخت جدید اپل؛ رونمایی از مک‌بوک ایر جدید با تراشه M3

شرکت «اپل» (Apple) در اقدامی غافلگیرکننده نسل جدید مک‌بوک ایر مجهز به تراشه M3 را در اندازه‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی معرفی کرد. این مک‌بوک ایر جدید با افزایش ۶۰ درصدی سرعت پرفورمنس نسبت به تراشه M1، وای‌فای سریع‌تر و سایر موارد مفید بهره می‌برد.

شرکت Apple سرانجام مک‌بوک ایر جدید مجهز به تراشه M3 و با پردازنده ارتقایافته را معرفی کرد. در ابتدا انتظار می‎‌رفت این شرکت تا پایان ماه جاری در رویداد بهاری خود از دستگاه‌های جدید رونمایی کند. با این حال، اپل مناسب دید که این محصول مک‌بوک ایر را از طریق بیانیه مطبوعاتی اعلام کند. نسخه جدید مک‌بوک ایر شامل به‌روزرسانی‌های فراوانی از نظر عملکرد و اتصال نسبت به نسخه قبلی می‌شود.

معرفی مدل‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی مک‌بوک ایر M3؛ بررسی مقایسه نسخه M3 و M1

از نظر ظاهری، مدل‌های جدید مک بوک ایر M3 مشابه مدل قبلی هستند. توجه داشته باشید که اپل هر دو مدل مک‌بوک ایر را ارتقا داده است تا مدل ۱۵ اینچی را از خط تولید سال گذشته متوقف کند. همانطور که گفته شد، جدیدترین دستگاه‌ها همچنان دارای طراحی یکپارچه آلومینیومی با اندازه‌های صفحه‌نمایش ۱۳.۶ و ۱۵.۳ اینچی هستند. جدا از طراحی، اپل بهبودهای داخلی مختلفی مانند ارتقاء داخلی و اتصالات را انجام داده است.

مک‌بوک ایر M3

مک‌بوک ایر جدید از تراشه M3 اپل بهره می‌برد و به گفته شرکت، ۶۰ درصد سریع‌تر از تراشه M1 عمل می‌کند. در قیاس با مک‌بوک ایر مجهز به تراشه اینتل، می‌توان گفت مک‌بوک ایر M3 سیزده برابر قدرتمندتر است. تراشه M3 عملکرد محاسباتی و گرافیکی سریع‌تری را در مقایسه با تراشه M2 ارائه می‌دهد. با این حال، این دستگاه همچنین با یک موتور عصبی (Neural Engine) ارتقا یافته است تا میزان مقاومت را در آینده برای کاربران تضمین کند. این موتور به دستگاه اجازه می‌دهد تا وظایف هوش مصنوعی را کارآمدتر انجام دهد.

علاوه‌براین، مک‌بوک ایر M3 همچنین دارای یک موتور رمزگشایی AV1 جدید است که ویدیوی با کیفیت بالا را از سرویس‌های استریم کارآمدتر تقویت می‌کند. دستگاه جدید همچنین برای سرعت دانلود و آپلود سریع‌تر از Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کند. با این حال، کاربران باید یک روتر اختصاصی خریداری کنند که از استاندارد جدید پشتیبانی می‌کند. از منظر صوت، این دستگاه همچنین دارای مدل‌های میکروفون جداسازی صدا و طیف گسترده برای ضبط و شفاف‌سازی صدا است.

در پایان، مدل پایه مدل ۱۳ اینچی مک‌بوک ایر M3 با قیمت ۱۰۹۹ دلار راهی بازار می‌شود و کاربران برای خرید مدل پایه مدل ۱۵ اینچی باید ۱۲۹۹ دلار بپردازند. علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ ۸ مارس مدل‌های جدید مک‌بوک ایر را پیش‌خرید نمایند. این دستگاه در رنگ‌های Starlight، Midnight، Space Gray و Silver به فروش می‌رسد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.