دسترسی به چت‌بات و تغییر تم؛ بهترین کیبوردهای آیفون در سال ۲۰۲۳

iphone 15 pro max while using it 651d69d1357ee5d088dc6816

شاید باورش سخت باشد؛ اما یکی از محبوب‌ترین کیبوردها در اپ‌استور کیبورد GIF Keyboard است که پیش‌تر با نام Tenor Keyboard شناخته می‌شد. این کیبورد همان‌طور که از نام جدیدش می‌توان حدس زد، متمرکز بر ارسال فایل‌های کوتاه ویدئویی و GIF به‌عنوان واکنش به یک پیام است و راه آسانی برای ذخیره فایل‌های GIF مورد استفاده فراهم می‌کند.

از ویژگی‌های GIF Keyboard می‌توان به دسترسی سریع به ایموجی‌ها، کتابخانه گیف شخصی‌سازی‌شده، ذخیره گیف با یک لمس اشاره کرد. از سویی دیگر، مهم‌ترین ضعف GIF Keyboard ایمن نبودن آن به‌اندازه کیبورد اصلی iOS عنوان می‌شود.

افزودن کیبورد جدید به آیفون

برای افزودن کیبورد جدید به آیفون باید طبق آدرس زیر در تنظیمات آیفون پیش بروید و درنهایت روی Add New Keyboard بزنید و از بین فهرست کیبوردهای دردسترس کیبورد مدنظرتان را انتخاب کنید.

اکنون، به صفحه قبل بازگردید و روی نام کیبوردی که تازه اضافه شده بزنید تا مجوز دسترسی کامل (Allow full access) را برای آن تأیید کنید. چرا باید دسترسی کامل بدهید؟ فرض کنید کیبورد جدیدی که نصب کرده‌اید امکان ارسال GIF دارد اما برای دسترسی به فایل‌های GIF باید به اینترنت وصل شوید؛ بنابراین، به مجوز دسترسی نیاز دارد یا حتی برای پخش صدای فشردن کلیدها باید به اسپیکرهای گوشی دسترسی داشته باشد.

البته، دسترسی دادن به کیبورد خطراتی دارد و توسعه‌دهنده می‌تواند تمام ریزجزئیات آنچه را که تایپ می‌کنید به سرور یا برنامه‌ی دیگری ارسال کند؛ بنابراین، هر کیبوردی را نصب نکنید و سعی کنید از کیبوردهای شناخته‌شده و معتبر استفاده کنید. خوشبختانه، هنگام وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری و رمزعبور، آیفون به‌صورت خودکار کیبورد اصلی iOS را باز می‌کند تا امنیت اطلاعات حساس شما در معرض خطر قرار نگیرد.

جمع‌بندی

به‌طور کلی استفاده از کیبوردی غیر از کیبورد اصلی آیفون موضوع سلیقه‌ای است؛ اما با استفاده از قابلیت‌های شخصی‌سازی ظاهر کیبوردهای ثالث می‌توانید تنوع ایجاد کنید و در کنار آن از قابلیت‌های فوق‌العاده کاربردی مرتبط با هوش مصنوعی بهره‌مند شوید. بنابراین، بهترین موارد این فهرست از همه‌ نظر کیبورد مایکروسافت SwiftKey و GBoard گوگل خواهند بود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.