در SteamWorld Build شهر استیم‌پانکی خودتان را بسازید

بازی‌های مجموعه SteamWorld قدمت نسبتا زیادی نسبت به حجم و محبوبیت‌شان دارند. این سری بازی اولین بار در سال ۲۰۱۰ با یک بازی نینتندو DS کار خودش را شروع کرد و بعدا با بازی SteamWorld Dig به محبوبیتی رسید که امروز دارد. استیم‌ورلد یکی از عناوینی است که نه صرفا در سبک مترویدونیا و ۲D اسکرولرها، بلکه در سبک‌هایی مثل استراتژی نوبتی با بازی SteamWorld Heist وارد شد. بعدا بازی‌هایی مثل SteamWorld Quest هم این مجموعه را وارد دنیای بازی‌های کارتی کردند. حالا با SteamWorld Build ما با یک عنوان شهرسازی روبرو هستیم که روحیه بیس بیلدینگ و مدیریتی ما را به چالش می‌کشد.

<!–

–>

در SteamWorld Build شهر استیم‌پانکی خودتان را بسازید - ویجیاتودر SteamWorld Build شهر استیم‌پانکی خودتان را بسازید - ویجیاتو

در بازی SteamWorld Build در شرایطی قرار می‌گیرید که سیاره شما در حال مرگ است و حالا باید بتوانید با استفاده از مدیریت منابع و البته کشف و استخراج منابع جدید در زیر زمین، سیاره را نجات دهید. هدف اصلی مثل هر بازی دیگری در این دنیا، بازی کردن در نقش ربات‌های مختلف و نجات یافتن از شر یک تهدید بزرگتر است. استیم‌ورلد بیلد از همان ابتدای معرفی یک عنوان مورد انتظار بود و به نظر می‌رسید که بتواند انتظارات هواداران مجموعه استیم‌ورلد را برآورده کند. حالا باید گفت که این بازی در ساخت یک زیربنا عالی عمل کرده است اما بدون کاستی‌های خود نیست.

بازی ۴-۵ مرحله یا استیج مختلف دارد که در آن‌ها شما در کنار یک ریل قطار کار خودتان را شروع می‌کنید. هدف اصلی این است که اطراف این ریل قطار ساختمان و منابع مختلف ساخته و بیس خود را گسترش دهید. در واقع هدف اصلی SteamWorld Build این است که شما به جای یک یا چند ربات، یک کلونی از ربات‌های مختلف را زیر نظر خود مدیریت کنید. استیم‌ورلد بیلد همان‌طور که از نامش پیداست، درباره ساخت و ساز و بیلدینگ است. هر کدام از معادن و کارگاه‌هایی که احداث می‌کنید، یک خروجی مشخص دارد. به ازای هر کدام از این کارگاه‌ها، باید یک سری خانه برای اسکان نیروهایتان تاسیس کنید و این نیروها هر کدام نیازهای جمعی خاص خودشان را دارند. برای در آمدن فضا از حالت صنعتی، بازی راه حل‌هایی پیش رویتان می‌گذارد که بعضی از آن‌ها ساخت مکان‌های تفریحی و بعضی دیگر، مستقیما مربوط به نیازهای اولیه از جمله آب و غذا می‌شود.

یکی از مشکلاتی که بازی SteamWorld Build با آن درگیر است، کمبود تنوع و تکرار است. به خاطر محدود بودن مپ‌های بازی، استیم ‌ورلد بیلد محتوای آن‌چنان زیادی را در وضعیت فعلی خودش ندارد. به همین خاطر ارزش تکرار بازی آن‌قدر بالا نیست و البته چالش خاصی هم برای مخاطب‌های حرفه‌ای سبک منیجمنت و شهرسازی ایجاد نمی‌کند. همه چیز طوری طراحی شده تا مخاطب‌های سری استیم ورلد با آن ارتباط برقرار کنند. استیم ورلد بیلد با قیمت ۳۰ دلار از طریق استیم و فروشگاه‌های دیجیتالی ایکس باکس، پلی‌استیشن و نینتندو سوییچ در دسترس است.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.