در سال ۲۰۲۳ فروش بازی‌های پلی استیشن ۴ بیشتر از ایکس باکس سری ایکس/اس بوده است

در سال ۲۰۲۳ فروش بازی‌های پلی استیشن ۴ بیشتر از ایکس باکس سری ایکس/اس بوده است

فروش باز‌های پلی استیشن ۴ بیشتر از فروش بازی‌های ایکس باکس سری ایکس/اس در اروپا در سال گذشته بوده است. این بر اساس داده‌های منتشر شده در سایت GamesIndustry.biz است که فروش بازی‌های فیزیکی از بازارهای بزرگ اروپایی و فروش دیجیتالی از اکثر ناشران پیشرو، به استثنای Nintendo و ۵۰۵ Games را پوشش می‌دهد. یکی از عوامل کاهش‌دهنده جدی فروش کنسول‌های مایکروسافت و در نتیجه بازی‌های آنان، تأثیری است که Xbox Game Pass بر فروش بازی‌ها گذاشته است، اگرچه میزان تأثیر آن در اروپا در سال گذشته مشخص نیست.

<!–

–>


مطلب پیشنهادی:چگونه‌ بازی‌های نینتندو سوییچ را روی اندروید اجرا کنیم؟اجرای بازی‌های کنسولی مثل اسکایریم روی موبایل!
چگونه‌ بازی‌های نینتندو سوییچ را روی اندروید اجرا کنیم؟چگونه‌ بازی‌های نینتندو سوییچ را روی اندروید اجرا کنیم؟

براساس داده‌های GSD، فروش سخت افزار پلی استیشن ۴ در سراسر اروپا در سال ۲۰۲۳ نیز به دنبال کاهش مشکلات عرضه که فروش را در سال ۲۰۲۲ با مشکل مواجه کرد، ۶۷۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت. در مقابل، فروش کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس تقریباً هجده درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است، اگرچه این فروش همچنان بالاتر از فروش کنسول پلی استیشن ۴ ( که عمری ده ساله دارد) است. در سال گذشته ۱۸۲ میلیون بازی پی‌سی و کنسولی در سراسر اروپا فروخته شد که در مقایسه با سال ۲۰۲۲، حدود ۱.۷ درصد افزایش داشته است.

پلی استیشنپلی استیشن

پی‌سی بزرگ‌ترین پلتفرم برای فروش بازی‌ها بود و پس از آن پلی استیشن ۵، نینتندو سوییچ، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس سری ایکس/اس قرار گرفتند. از بین این پلتفرم‌ها، تنها سوییچ و پلی استیشن ۴ نسبت به سال قبل با کاهش فروش کنسولی مواجه شده‌اند. عنوان EA Sports FC 24 پرفروش‌ترین بازی سال گذشته و بالاتر از Hogwarts Legacy، فیفا ۲۳، Call of Duty: Modern Warfare 3 و Grand Theft Auto 5 بود.

در بخش سخت‌افزار، فروش کل کنسول‌ها حدودا ۴۲ درصد نسبت به سال پیش افزایش داشت و به ۷.۴ میلیون دستگاه رسید. کنسول پلی استیشن ۵ نیز پس از افزایش فروش ۱۷۷ درصدی نسبت به سال گذشته به راحتی پلتفرم شماره یک در بین تمام پلتفرم‌ها بود. سوییچ جایگاه شماره دوم را داشت، اما نسبت به سال ۲۰۲۲ تقریباً ده درصد کاهش فروش داشته است. ایکس باکس سری ایکس/اس در رتبه سوم جای گرفت و پس از آن پلی استیشن ۴ قرار گرفت.


مطلب پیشنهادی:بررسی کنسول پلی استیشن ۵ اسلیمپلی استیشن اسلیم عرضه شد!
بررسی کنسول پلی استیشن ۵ اسلیمبررسی کنسول پلی استیشن ۵ اسلیم


چه بلایی سر فرنچایز خاطره انگیز مدال افتخار اومد؟

بازی Wakerunners از سازندگان Dave the Diver معرفی شد - ویجیاتوبازی Wakerunners از سازندگان Dave the Diver معرفی شد - ویجیاتو

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.