در سال ۲۰۲۳ حدود ۲ میلیارد دلار رمز ارز توسط هکرها به سرقت رفت

توسط

در
f61e2ae48464493687c05f28cffbc039 1024x576 1

طبق گزارش منتشر شده توسط رسانه  De.FI در سال ۲۰۲۳ هکرها طی ده‌ها حمله سایبری موفق شدند حدود ۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال را به سرقت ببرند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارشی که توسط منتشر شده از  De.FI نشان می‌دهد ها در سال جاری ده‌ها حمله سایبری موفق داشته‌اند که طی آن حدود ۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال به سرقت برده شده است. با وجود اینکه میزان ارز دیجیتال به سرقت رفته بسیار بالا است اما طبق اطلاعات گذشته برای نخستین بار از سال ۲۰۲۰ تاکنون میزان سرقت ارز دیجیتال روند نزولی پیدا کرده است.

گزارش وب سایت De.FI که مربوط به پایگاه داده REKT است هرساله بزرگترین هک‌های انجام شده مربوط به کریپتو را منتشر می‌کند. این میزان ارز دیجیتال به سرقت رفته شده طی حمله‌های هکری مختلف انجام شد نهایت نشان دهنده آسیب پذیری‌های شبکه کریپتو و چالش‌های پیش روی سرمایه‌گذاران این شبکه است. به دلیل ایجاد یک بازار نزولی در نیمه اول امسال برخی سرمایه‌گذاران در این بازار ناامید شدند. در ماه دسامبر نیز شرکت اطلاعاتی بلاک چین TRM Labs اطلاعاتی در مورد میزان سرقت رمز ارز منتشر کرد. طبق داده‌های این گزارش تا ماه دسامبر میزان ارز دیجیتال به سرقت رفته حدود ۱.۷ میلیارد دلار بوده است.

از بدترین سرقت‌های مربوط به رمز ارز در سال جاری می‌توان به هک اویلر فاینانس اشاره کرد که در آن حدود ۲۰۰ میلیون دلار کریپتو توسط هکرها به سرقت رفت. همچنین حمله دیگر مربوط به هک Chainalysis بوده است که طی آن حدود ۱۲۶ میلیون دلار ارز دیجیتال سرقت شد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.