در دیدار معاون استاندار فارس با محقق و فعال فرهنگی مذهبی کشور عمان مطرح شد:عزم جدی در توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی فارس و عمان در سال جدید

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در نشستی صمیمانه با یکی از فعالان و محققان حوزه فرهنگی و مذهبی کشور عمان که با هدف تحقیق و مطالعه درباره آداب و رسوم و مناسک اسلامی به فارس سفر کرده است، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده در دیدار با بدربن سالم بن حمدان، محقق و فعال حوزه فرهنگی و مذهبی کشور عمان با اشاره به ارتباط دیرینه مردم استان فارس و عمان تاکید کرد: مجموعه مدیریتی استانداری فارس قصد دارد توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی با این کشور را در سال جدید با قدرت دنبال کند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه همواره تعداد بیشماری از عمانی ها به استان فارس و استان فارسی ها به کشور عمان سفر می کنند، عنوان کرد: مردم دو کشور علاوه بر مراودات ریشه دار اقتصادی، درمانی و فرهنگی، از لحاظ مذهبی نیز قرابت و نزدیکی بسیاری دارند.

به اعتقاد فرخ‌زاده افرادی همچون آقای بن حمدان که در مقالات و تحقیقات خود بر وحدت مسلمانان تاکید ویژه ای داشته است، می توانند در بهبود روابط و تقویت اتحاد دو ملت تاثیر گذار باشند. 

معاون استاندار فارس خاطرنشان کرد: همه ما می دانیم هیچ کس از هیچ کجای دنیا برای ما در این منطقه دلسوزی خواهد کرد و تنها اتحاد و همدلی که با یکدیگر داریم راه نجات، پیشرفت و آرامش خواهد بود.

قائم مقام استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری با بیان اینکه شیراز مهد اتحاد و وحدت بین ادیان الهی است اظهار کرد: یکی از مصادیق این موضوع وجود کوچه ای به نام «کوچه ادیان» در شهر زیبای شیراز است که همزمان پذیرای کلیسا، کنیسه، معبد زرتشتیان و مسجد است.

فرخ‌زاده همچنین پیشنهاد داد استان فارس و کشور عمان کنگره ای سالیانه با حضور محققان، صاحب نظران و بزرگان و اساتید برگزار و بستری برای گفتگو، تبادل دیدگاه ها و در نتیجه تقویت وحدت در جهان اسلام باشد.

او گفت: در مجموعه مدیریتی استانداری فارس اعلام آمادگی می کنیم برگزاری مجمع بین ادیان و بین مذاهب منطقه ای آرام و امن داشته باشیم.

بدر بن سالم بن حمدان نیز در این دیدار صمیمانه با تاکید بر اینکه مردم عمان و استان فارس همواره روابطی دوستانه داشته اند، یادآور شد: عمانی ها از سالیان دور تاکنون برای پیگیری امور درمانی به شیراز سفر می کنند و پس از بازگشت به کشور، از سفر خود رضایت دارند اما من تمایل دارم علاوه بر حوزه درمانی به تقویت روابط فرهنگی بین دو ملت بپردازیم.

این محقق و فعال فرهنگی مذهبی تاکید کرد: شهر شیراز دارای پیشینه ای بسیار ارزشمند در همه ادیان و فلسفه عرفان است و زمانی که بخواهیم در این مباحث به تحقیق بپردازیم نمی توانیم این شهر کهن را نادیده بگیریم.

او اظهار داشت: سال ها تحقیق و مطالعه ای که در زمینه اسلام داشته نشان می دهد مذهب شیعه و سنی در اصل دین خود که اسلام است هیچ اختلاف و مغایرتی ندارند.

بدر بن سالم بن حمدان همچنین برای انجام مذاکرات پیرو تقویت روابط فرهنگی و مذهبی و همچنین برگزاری کنگره و مجمع بین مذاهب و ترجمه کتب و انعکاس ظرفیت های فرهنگی مذهبی فارس در رسانه ملی، تلویزیون شخصی و تألیف کتب در کشور عمان اعلام آمادگی کرد.

IMG 20230428 185048 266

انتهای پیام

گزارش: فتانه حق پرست

نوشته

در دیدار معاون استاندار فارس با محقق و فعال فرهنگی مذهبی کشور عمان مطرح شد:

عزم جدی در توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی فارس و عمان در سال جدید اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.