درخواست کشورهای گروه ۷ برای توسعه هوش مصنوعی ایمن و قابل اعتماد

IMG 5781

کشورهای گروه ۷ قصد دارند در زمینه حوزه هوش مصنوعی به یک چهارچوب قابل اطمینان دست پیدا کرده و به یک چشم انداز مشترک برسند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در نشستی که وزرای فناوری کشورهای گروه ۷ در ایتالیا برگزار کردند توسعه فناوری هوش مصنوعی به صورت ایمن مطمئن و قابل اعتماد به بحث گذاشته شد. این کشورها خواستار ایجاد یک چارچوب قابل اطمینان و تقویت نوآوری در این زمینه هستند. اگرچه قابل اعتماد شدن این فناوری بدون وجود یک چهارچوب ممکن نبوده و در هر کشور متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال پارلمان اروپا اخیراً اولین قانون مربوط به هوش مصنوعی را به تصویب رسانده است.

در نشست کشورهای گروه ۷ طی بیانیه‌ای اعلام شد که در آن کشورهای مذکور خواستار تقویت نوآوری در این حوزه بوده و قصد دارند به یک تعادل مناسب و چهارچوب قابل اطمینان در این حوزه دست پیدا کنند. ایمن کشورها شامل ایالات متحده، بریتانیا، ایتالیا، کانادا، ژاپن، آلمان و فرانسه هستند و به گفته وزرای فناوری این کشورها تلاش‌های بسیاری برای ایجاد چهارچوب‌های حاکمیتی و کنترل هوش مصنوعی در حال انجام است.

معرفی چت بات شرکت OpenAI نقطه آغاز رشد پرشتاب هوش مصنوعی محسوب می‌شود. این چت بات در اواخر سال ۲۰۲۲ با قابلیت‌های شگفت انگیز خود توانست جهان را شگفت زده کند. با این حال هر فناوری در هر دوران مانند هوش مصنوعی دارای خطرات و معایبی بوده و می‌تواند باعث جلب نظر دولت‌ها و قانونگذاران شده و بدین ترتیب قوانین کنترل کننده نیز برای آن در نظر گرفته شود.

اعضای گروه ۷ نیز همگی موافق وضع قوانین و چارچوب‌های یکسان برای این فناوری بوده و برخی از آنها طرفدار قوانین ملایم‌تر بوده و روی نظارت داوطلبانه روی این حوزه از فناوری تاکید دارند.

وزیر فناوری بریتانیا در این نشست اعلام کرد رویکرد این کشور برای نظارت بر این فناوری متفاوت با رویکرد اتحادیه اروپا خواهد بود. این کشور بیشتر روی ریسک‌ها تمرکز خواهد کرد و قصد دارد این نوآوری را ارتقا داده و رشد آن را ادامه دهد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.