درآمد ۶۰۰ دلاری این زن با اجاره دادن نیمی از تختخوابش به غریبه ها!

بحران هزینه‌های زندگی، مردم را مجبور به استفاده از روش‌های خلاقانه برای درآمدزایی کرده است. یک زن استرالیایی با اجاره دادن نیمی از تختخواب خود به کسانی که به دنبال جای خواب ارزان هستند، کسب درآمد می‌کند. او اسم کسب و کارش را «تختخواب گرم» گذاشته است.

مونیک جرمیا، اهل ایالت کوئینزلند استرالیا، در زمان همه‌گیری کرونا که پولش تمام شده و به دنبال کسب درآمد بیشتری بوده، این ایده به ذهنش رسیده است.

image 112

این زن استرالیایی، نیمی از تخت خود را با دریافت ۶۳۱ دلار در ماه اجاره می‌دهد و این را یک «راه حلی عالی» برای کسانی که احساس تنهایی و فقر می‌کنند، می‌داند.

این زن ۳۶ ساله، از درآمد اضافی خود برای راه‌اندازی شرکت رویایی‌اش به نام Diversity Models استفاده کرده که یک آژانس مدلینگ است.

او گفته که آینده متعلق به صاحبان املاک خواهد بود و اظهار داشته که «این بهترین راه برای صرفه‌جویی در پول، ساده زیستی و البته تنها نبودن است. تخت خواب گرم برای افرادی که می‌توانند کاملاً محترمانه در کنار فرد دیگری بخوابند و به فضا، ارزش‌ها و مرز‌های یکدیگر احترام ‌بگذارند، بسیار عالی است.»

image 113

به گفته جرمیا، تخت خواب گرم دقیقاً مانند بودن در یک اتاق با دو تخت است. تنها تفاوت آن، به اشتراک گذاشتن یک تخت با همدیگر است. بنابراین، قطعاً به تخت و اتاق بزرگ‌تری نیاز خواهید داشت. او توضیح داده که در دوره همه‌گیری کووید ۱۹، کسب و کار موفقش در یک آژانس آموزشی بین‌المللی و خوابگاه دانشجویی از بین رفته، حرفه تدریسش به دلیل آنلاین شدن آموزش شکست خورده و کنترل زندگی‌اش از دست او خارج شده بود.

او گفته است: «من می‌دانستم که تنها گزینه موجود، نوآوری و تفکر خارج از چارچوب است. این‌گونه بود که تصمیم گرفتم ایده‌ام را اجرا کنم. چرا تنها بخوابید وقتی که می‌توانید با خوابیدن کنار فردی با روتین و روال مشابه پول دربیاورید؟»

image 114

طبق گزارشات، رواج ایده تخت خواب گرم به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی در حال افزایش است.

بنا بر نظرسنجی دانشگاه فناوری سیدنی در سال ۲۰۲۱ از ۷۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی ساکن شهر‌های سیدنی و ملبورن استرالیا، سه درصد افراد گزارش کرده‌اند که برای صرفه‌جویی در اجاره ‌بها، از تخت خواب گرم استفاده کرده و ۴۰ درصد گفته‌اند که به دلیل هزینه‌های مالی بالا، تعداد وعده‌های غذاییشان را کم‌تر کرده‌اند.

image 115

بر اساس یک نظرسنجی دیگر که در سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده انجام شده، نزدیک به سه چهارم آمریکایی‌ها گفته‌اند که نگران افزایش هزینه‌های برق و گاز هستند. همچنین، تقریباً دو سوم افراد گزارش کرده‌اند که بحران انرژی و افزایش هزینه زندگی بر خرج و مخارج آن‌ها تأثیر گذاشته است.

براساس داده‌های آماری، متوسط اجاره بها در ایالات متحده از سال ۱۹۹۹ به میزان ۱۳۴.۹ درصد افزایش یافته، در حالی که درآمد‌ها ۷۶.۸ درصد بیشتر شده است.

به نظر می‌رسد که روند «تخت خواب گرم» در مستأجرانی که تحت فشار مالی هستند، رو به افزایش است.

image 116

برخی از کاربران در شبکه اجتماعی TikTok، این مفهوم را «غم‌انگیز» خوانده‌، اما بعضی دیگر اقرار کرده‌اند که قبلاً این کار را انجام داده‌اند.

یک نفر گفته است: «خیلی غم‌انگیز است که مردم مجبور به زندگی با چنین شیوه‌ای هستند.»

یک نفر دیگر گفته که این ایده را امتحان کرده است: «من دانشجوی رشته پزشکی در نیوزیلند هستم و با دوستم این کار را انجام می‌دهیم. البته در ابتدا همدیگر را نمی‌شناختیم اما تصمیم گرفتیم که با هم آشنا شویم.»

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.