درآمد تسلا ۴۷ درصد رشد کرد؛ ایلان ماسک: این دستاوردی تاریخی است

tesla model 3 black snow road 642a5e69cf3c9e27ecfa2c1e

تسلا در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۳ اعلام کرد که ۳٫۱ میلیارد دلار سود خالص و ۲۴٫۹ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. درآمد تسلا نسبت‌به سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ (۱۶٫۹ میلیارد دلار) ۴۷ درصد رشد کرده است.

بر اساس گزارش ورج، حاشیه‌ی سود ناخالص تسلا برای دومین فصل متوالی به ۱۸٫۲ درصد کاهش یافت. این نشان می‌دهد اقدام تسلا برای کاهش قیمت خودروها در نهایت به افت سوددهی این شرکت منتهی شده است.

حاشیه‌ی سود ناخالص تسلا در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۳ با افت فصلی ۵٫۶ درصدی و افت سالانه‌ی ۲۷ درصدی مواجه شد.

سهام‌داران تسلا از بابت افت حاشیه‌ی سود ناخالص این شرکت ناراحت‌اند، حتی با وجود ثبت دستاورد جدید این شرکت و عرضه‌ی ۴۶۶٬۱۴۰ خودرو در سه‌ماهه‌ی اخیر. تسلا در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ حدودا ۸۳ درصد خودروی کمتر به دست مشتریان رسانده بود.

با وجود نارضایتی سهام‌داران، مشتریان تسلا به‌دلیل افت قیمت خودروهای این شرکت بسیار خوشحال‌اند. تعداد زیادی از خودروهای تسلا به محض تولید فروخته می‌شوند. اوایل سال جاری میلادی تسلا مدل Y به اولین خودروی برقی تاریخ تبدیل شد که لقب پرفروش‌ترین خودروی دنیا را از آن خود می‌کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در کنفرانس مالی جدید این شرکت که بامداد امروز به وقت ایران برگزار شد، گفت آمار تسلا در سه‌ماهه‌ی اخیر «تاریخی» بوده است. او همچنین گفت که احتمالا به‌دلیل تعطیلی برخی از کارخانه‌ها برای ارتقای تجهیزات، حجم تولید در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ کاهش می‌یابد.

تسلا اخیرا حجم تولید خودروهایش را در کارخانه‌ی آستین تگزاس افزایش داده است. این کارخانه خودروی خبرساز سایبرتراک را نیز تولید می‌کند. چند روز پیش اولین خودروی سایبرتراک از خط تولید خارج شد.

تسلا در ماه‌های اخیر سیستم شارژ خودروهایش را برای خودروی برندهای دیگر فعال کرده است و اکنون دارندگان خودروهای برقی فورد و جنرال موتورز و ریویان و مرسدس بنز و ولوو نیز می‌توانند خودروهایشان را با شارژرهای تسلا شارژ کنند.

ایلان ماسک در کنفرانس بامداد امروز گفت طول سایبرتراک کمتر از ۱۹ فوت (۵٫۷۹ متر) است و این خودرو در گاراژی ۲۰ فوتی (۶ متری) جا می‌شود. به گفته‌ی ایلان ماسک، سیستم خودران تسلا تا پایان سال جاری میلادی «عملکرد بهتر از انسان» نشان خواهد داد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.