دایورت چیست و چه کاربردهایی دارد؟

call forwarding 65e2fe86412e5bb22d8670e7

احتمالاً برای همه افراد پیش آمده است که مدتی را خارج از شهر و در جایی که سیگنال کافی برای آنتن‌دهی گوشی وجود ندارد، گذرانده باشند. در چنین زمانی که گوشی فرد در دسترس نیست، چگونه می‌تواند تماس‌ها و پیامک‌های دریافتی خود را از دست ندهد؟

همچنین گاهی اوقات شغل افراد موجب می‌شود تا آن‌ها همیشه و همه‌جا در دسترس و پاسخگوی تماس‌های خود باشند؛ اما اگر به هر دلیلی گوشی آن‌ها قادر به دریافت تماس‌ها نباشد، ممکن است اتفاقات ناگواری رخ دهد.

در چنین موقعیت‌هایی افراد می‌توانند از قابلیت دایورت کردن شماره خود روی یک خط در دسترس دیگر استفاده و تماس‌های خود را به‌راحتی روی آن خط دریافت کنند. اگر می‌خواهید بدانید دایورت چیست و چه قابلیت‌هایی دارد، در ادامه با زومیت همراه باشید.

دایورت چیست؟

دایورت در لغت به معنای منحرف کردن یا هدایت کردن به مسیر دیگر است و در حوزه مخابرات، دایورت کردن یا Call Forwarding به معنای انتقال تماس یا پیام از یک مسیر یا مقصد به مسیری دیگر محسوب می‌شود که می‌تواند به دلایل مختلفی انجام شود.

  • مشغول بودن خط: اگر خط تلفن شما مشغول باشد، تماس‌های ورودی به‌طور خودکار به شماره‌ای دیگر، مانند تلفن همراه شما، هدایت می‌شوند.
  • عدم دسترسی: اگر به تلفن خود دسترسی نداشته باشید، مانند زمانی که در خارج از محدوده ‌ی پوشش هستید، می‌توانید تماس‌های ورودی را به voicemail یا شماره‌ای دیگر هدایت کنید.
  • فیلتر کردن تماس‌ها: می‌توانید با استفاده از دایورت، تماس‌های ناخواسته یا مزاحم را به‌طور خودکار به صندوق صوتی یا شماره‌ای دیگر هدایت کنید.
  • مدیریت تماس‌ها: با استفاده از دایورت می‌توانید تماس‌های ورودی را به طور خودکار به بخش‌های مختلف یک شرکت یا سازمان هدایت کنید.

دایورت کردن یا هدایت تماس حالت‌های مختلفی دارد؛ مثلاً می‌توانید علاوه‌بر دایورت بی‌قید و شرط، تعیین کنید که تماس‌ها فقط در حالتی خاص مانند مشغول بودن خط یا عدم پاسخ‌گویی به شماره‌‌ی دیگری هدایت شوند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.