دانشگاه‌های امیرکبیر و واسط عراق همکاری آموزشی و پژوهشی می‌کنند

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر از آمادگی این دانشگاه برای همکاری با دانشگاه واسط عراق در بخش‌های آموزشی، اجرای طرح‌های کلان پژوهشی، انجام تحقیقات مشترک به صورت فرصت مطالعاتی و اجرای پروژه های فناورانه خبر داد.

به گزارش سیناپرس از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مازین الحسنی رییس دانشگاه واسط عراق و علی ناصر هیلو رییس دانشکده مهندسی این دانشگاه و هیات همراه از این دانشگاه بازدید کردند.

علیرضا رهایی سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بازدید هیات عراقی از این دانشگاه به زمینه های همکاری با دانشگاه های عراق اشاره کرد و گفت: وجه تمایز این دانشگاه با سایر دانشگاه ها زمینه های تخصصی آن است؛ دانشکده هایی در زمینه هوافضا، نفت، نساجی، پلیمر، مهندسی دریا داریم که به صورت تخصصی فعالیت می کنند. فعالیت های تخصصی در دانشگاه این امکان را به ما می دهد که مطالعات خیلی گسترده، عمیق و تخصصی داشته باشیم.

وی افزود: بعضی از دوره های دانشگاه سابقه زیادی دارند؛ به‌عنوان مثال بیش‌از ۴۰ سال است که دوره دکترای مهندسی انرژی و مباحث هسته‌ای در دانشگاه صنعتی امیرکبیر داریم.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر درخصوص اساتید دانشگاه اظهار داشت: اساتید این دانشگاه در مجلات بین‌المللی، مقالات بسیار گسترده‌ای دارند و توانسته اند در بخش تحقیقات صنعتی فوق‌العاده عمل کنند.

رهایی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی دانشگاه توسعه تحقیقات صنعتی است، گفت: بعضی از طرح های صنعتی که در این دانشگاه اجرا شده در مقیاس بزرگی بوده اند.

وی ادامه داد: طراحی و ساخت هواپیمای سایز متوسط، طراحی شبکه ملی اطلاعات کشور، شبکه‌های هوشمند توزیع برق و شبکه‌های هوشمند مربوط به حمل‌ونقل عمومی بین شهری، ساخت تجهیزات هسته‌ای بیمارستانی در داخل کشور نمونه طرح تحقیقاتی دانشگاه صنعتی امیرکبیردر دست اجرا بوده است.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری اصلی و بزرگ دانشگاه این است که در زمینه نیازهای کلان بتواند تحقیق کند و به تولید نمونه برسد.

رهایی همچنین گفت: برای ما مایه خرسندی است که در کنار همکاری‌های آموزشی که با عراق داریم، بتوانیم به توسعه این همکاری‌ها بپردازیم و دوره‌های مشترکی با عراق داشته باشیم.

وی با بیان پیشنهادی در راستای همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه واسط عراق گفت: اجرای طرح‌های کلان پژوهشی و انجام تحقیقات مشترک به صورت فرصت مطالعاتی می‌تواند زمینه همکاری دو دانشگاه باشد.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: با توجه به زمینه ها و اعتقادات مذهبی مشترک که بین دو کشور وجود دارد خودبه‌خود موجب می شود اولویت همکاری با کشورهای همسایه و برادر همچون عراق را مد نظر قرار دهیم.

در ادامه روح اله باقرزاده مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این بازدید ضمن معرفی ظرفیت های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه گفت: تجربیات آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بخش صنایع می تواند به عنوان یکی از مهم ترین زمینه های همکاری دو دانشگاه قرار گیرد.

وی با تشریح دستاوردهای ملی و بین المللی دانشگاه ابراز امیدواری کرد که دو دانشگاه بتوانند در قالب قراردادهای عملیاتی مشخص با یکدیگر همکاری مناسبی را در سطح دو کشور شروع کنند.

مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از آمادگی این دانشگاه در زمینه اجرای پژوه های کلان ملی و متناسب با نیازهای تحقیقاتی دو کشور شامل موضوعات دو جانبه مانند حفاظت از محیط زیست، مدیریت منابع طبیعی مشترک، مهندسی فرآیندها و تقویت زیرساخت های دوکشور در بهره برداری از منابع نفت و گاز و توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی خبر داد.

باقرزاده گفت: همکاری در طرح های بین المللی کلان مشترک دو دانشگاه و همچنین همکاری های علمی در زمینه برگزاری دوره های آموزشی مشاوره محور مرتبط با بخش های تخصصی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای اساتید و دانشجویان عراقی از محورهای همکاری با دانشگاه واسط عراق است.

وی تاکید کرد: هیات عراقی نسبت به بکارگیری تجربیات دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای حل مشکلات و چالش های جاری کشور عراق، برنامه ریزی در خصوص فناوری ها و نیازهای تحقیقاتی آینده آن کشور و همکاری در زمینه های فنی مهندسی ابراز علاقمندی کرد.

نوشته دانشگاه‌های امیرکبیر و واسط عراق همکاری آموزشی و پژوهشی می‌کنند اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.