دانشمندان به دنبال تصویب یک معاهده قانونی در رابطه با زباله های فضایی هستند

1d489ee7 b0d8 4c18 a173 6f3a513334c1

مشکلات مربوط به زباله های فضایی روز به روز در حال افزایش است. از این رو دانشمندان تلاش دارند تا با هدف مقابله با این مشکل یک معاهده قانونی الزام آور را تهیه کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک ماده قانونی باعث می شود مدار زمین نسبت به گسترش صنعت فضایی مصون بماند. در آینده تعداد ماهواره های مدار زمین به بیش از ۶۰ هزار ماهواره خواهد رسید و افزایش آن نیز تا سال ۲۰۳۰ ادامه خواهد داشت.

دکتر ایموژن ناپر، یکی از نویسندگان اصلی این مقاله از دانشگاه پلیموث در بریتانیا می گوید: زباله های فضایی می تواند هر چیزی را شامل شود. اندازه کوچک قطعات زباله های فضایی ردیابی آنها را مشکل می کند. همچنین افزایش تعداد قطعات باعث بروز خطرات بیشتر خواهد شد .از طرفی مدار زمین یک فضای مشترک جهانی محسوب می‌شود که باید توسط همه ملت ها مورد استفاده قرار بگیرد. به همین دلیل باید دارای مدیریت و حفاظت مشترک باشد.

وی در ادامه توضیح داده است: افزایش این زباله ها در نهایت می تواند به غیر قابل استفاده شدن این مدار بیانجامد. بنابراین ما باید پیش از محدود شدن این فضا نسبت به آن اقدامی انجام دهیم. همچنین از دست رفتن این فضا امکان ارسال ماهواره ها برای منافع اجتماعی و افزایش توانایی را مختل خواهد کرد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.