داستانی که استیون کینگ نوشت، گم کرد، یافت ولی هرگز منتشر نکرد

برای دهه‌هاست که خوانندگان رمان‌های ترسناک با آثار استیون کینگ سرگرم می‌شوند. هر چند دور از ذهن نیست که پادشاه وحشت نیز همچون همه‌ی نویسندگان دیگر چندین و چند اثر منتشر نشده داشته باشد. ولی در بین همه‌ی نوشته‌های این نویسنده یک رمان ماجرای جالبی دارد. این اثر مسیر پر پیچ و خمی را پیمونده است ولی هرگز به مرحله چاپ و انتشار نرسید. داستانی با نام «آدم‌خوارها» (The Cannibals) که استیون کینگ آن را نوشت، گم کرد، یافت ولی هرگز منتشر نکرد.

<!–

–>


چه بلایی سر آدم‌خوارهای استیون کینگ آمد؟

داستانی که استیون کینگ نوشت، گم کرد، یافت ولی هرگز منتشر نکرد - ویجیاتوداستانی که استیون کینگ نوشت، گم کرد، یافت ولی هرگز منتشر نکرد - ویجیاتو

داستان منتشرنشده‌ی کینگ در واقع به یکی از پرآوازه‌ترین آثار او پیوند خورده است؛ «زیر گنبد» که در سال ۲۰۰۹ چاپ شد. استیون کینگ تلاش داشت تا «زیر گنبد» را در سال ۱۹۷۲ و با همین نام بنویسد و یک دهه بعد هم سعی کرد تا این بار با استفاده از عنوان «آدم‌خوارها» به سراغ آن ماجرا برود.

این نویسنده‌ی آمریکایی در وبسایت خود بازگو می‌کند که تلاش نخستش برای نوشتن «زیر گنبد» گم شد. با این وجود برای بار دوم در هنگام فیلم‌برداری Creepshow دوباره دست به این کار زد؛ چرا که محل اقامتش یک آپارتمان افسرده‌کننده بود که الهام‌بخش پادشاه وحشت شد.

در این شرایط بود که استیون کینگ نزدیک به ۵۰۰ صفحه از «آدم‌خوارها» را نوشت تا این که به یک سد برخورد کرد. سپس تصورش این بود که پیش‌نویس «آدم‌خوارها» را گم کرده است تا این که در تابستان ۲۰۰۹ توانست نوشته‌های خود را در شرایط نه چندان مطلوب و کم بودن چند صفحه بیابد.

ماجرای «آدم‌خوارها» از این قرار بود که گروهی از افراد درون یک ساختمان گیر افتاده‌اند و همان گونه که از نام داستان می‌توان حدس زد به خوردن یکدیگر رو می‌آورند. استیون کینگ پس از یافتن پیش‌نویس‌هایش، به جای تکمیل و چاپ «آدم‌خوارها» تصمیم گرفت تا به بازنویسی‌اش سرگرم شود و آن را به «زیر گنبد» تبدیل کند.

هر چند «آدم‌خوارها» هرگز به صورت رسمی منتشر نشد ولی این نویسنده در وبسایتش چندین صفحه از نسخه‌ی ابتدایی داستان خود را هم به عنوان یک پیش‌غذا برای «زیر گنبد» و هم برای توضیح ماجرای سرقت ادبی از The Simpsons Movie که شباهت‌هایی با داستان «زیر گنبد» داشت در دسترس قرار داد.

آیا «آدم‌خوارها» هرگز منتشر خواهد شد؟

داستانی که استیون کینگ نوشت، گم کرد، یافت ولی هرگز منتشر نکرد - ویجیاتوداستانی که استیون کینگ نوشت، گم کرد، یافت ولی هرگز منتشر نکرد - ویجیاتو

با این که شاید بسیاری از افراد دوست داشته باشند تا رمان «آدم‌خوارها» را بخوانند اما شاید این اثر هرگز به طور کامل و رسمی منتشر نشود. احتمالاً برجسته‌ترین دلیل برای عدم انتشار «آدم‌خوارها» این باشد که از پیش منتشر شده است؛ البته به شکلی. «زیر گنبد» در واقع نگارش پایانی «آدم‌خوارها» به شمار می‌آید و ماجرایی شبیه با نسخه‌ی ابتدایی داستان منتشرنشده را روایت می‌کند. پس این ماجرا به گونه‌ای به هدف خود و دست خوانندگان رسیده است.

از سوی دیگر، کینگ هر آن چه که از نگارش‌های ابتدایی «آدم‌خوارها» وجود دارد را در وبسایت خود برای دانلود در دسترس قرار داده است؛ پس نیازی نیست که دوباره به تکمیل این پروژه بپردازد در حالی که ایده‌های فراوان استفاده‌نشده‌ای در ذهن دارد و می‌تواند به جای بازروایی یک داستان، ماجراهای کاملاً متفاوتی را بنویسد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.