داریا از اولین گوشی خود رونمایی کرد؛ با «داریا باند» آشنا شوید

شرکت داریا که در ایران به عنوان بزرگترین واردکننده محصولات سامسونگ شناخته می‌شود، طی مراسمی رسمی از «داریا باند» پرده‌ برداشت؛ یک گوشی موبایل میان‌رده‌ با برچسب ایرانی که قصد دارد پا به عرصه رقابت جهانی بگذارد.

به گفته داریا، طراحی گوشی باند (Bond) توسط مهندسان این شرکت انجام گرفته اما تولید این گوشی در ایران صورت نمی‌گیرد و تأمین قطعات سخت‌افزاری و مراحل ساخت و مونتاژ در همکاری با شرکای خارجی و در کشور چین انجام می‌شود. داریا می‌گوید که برای ساخت این گوشی، با گوگل وارد مذاکره شده و تست‌های کیفی و امنیتی متعددی را برای عرضه این محصول به بازار پشت سر گذاشته است. همچنین به گفته داریا، برند باند در ۶۰ کشور دنیا به ثبت رسیده و قرار است در آینده محصولات این برند در این کشورها نیز عرضه شوند.

داریا باند

در همین رابطه، داریا باند از یک سیستم عامل اختصاصی به نام DariaOS بهره می‌برد که مبتنی بر اندروید ۱۳ است و به گفته شرکت داریا، طی دو سه سال آینده امکان به‌روزرسانی به اندروید ۱۴ و ۱۵ هم برای خریداران این گوشی میسر می‌شود. داریا می‌گوید که این سیستم عامل به تأیید گوگل رسیده و کاملا در چارچوب MADA فعالیت می‌کند. به همین خاطر موفق به دریافت تأییدیه‌های GTS، STS و CTS این شرکت شده تا بتواند خدمات موبایل گوگل یا همان GMS را به کاربرانش ارائه دهد.

داریا باند

یکی از نکات قابل توجه در مورد داریا باند، تمرکز آن بر Web 3.0 و ارائه امکاناتی است که برای کاربر منجر به درآمدزایی می‌شود. به این معنا که خریداران این گوشی با داشتن یک پروفایل کاربری، فعالیت در اکوسیستم داریا باند و انجام کارهایی مثل برقراری تماس تلفنی و تماس تصویری و… می‌توانند امتیاز دریافت کنند و از این امتیازات برای دسترسی به یک سری خدمات ویژه استفاده کنند که به مرور زمان این موارد اعلام خواهند شد. همچنین خریداران این گوشی به ۱۵ گیگابایت فضای ابری رایگان و رمزنگاری شده برای ذخیره فایل‌های خود دسترسی خواهند داشت.

اما از منظر سخت‌افزاری، با یک گوشی میان‌رده مواجه هستیم. داریا باند دارای یک نمایشگر ۶.۷۸ اینچی سوپر امولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل است که بیشینه روشنایی آن به ۶۵۰ نیت می‌رسد. این گوشی بدنه باریکی دارد و وزن آن ۲۰۴ گرم است. بخش عمده جلوی بدنه گوشی را نمایشگری منحنی شکل تشکیل داده و این یعنی نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی بالاست. در بالای این نمایشگر هم حفره دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی آن را مشاهده می‌کنید. ضمنا حسگر اثر انگشت هم زیر نمایشگر قرار گرفته که با آن بتوانید گوشی را بازگشایی کنید.

Daria Bond 2 jpg

داریا باند از پردازنده میان‌رده دایمنسیتی ۷۰۵۰ مدیاتک به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد، که ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی (بدون پشتیبانی از درگاه حافظه microSD) آن را همراهی می‌کنند. با توجه به این مشخصات، رقیب مستقیم این تراشه را می‌توان اسنپدراگون ۷۷۸G شرکت کوالکام توصیف کرد.

از منظر دوربین هم داریا باند یک ماژول سه گانه را به کار گرفته که از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو تشکیل شده و عکس‌های به ثبت رسیده با این دوربین‌ها توسط هوش مصنوعی پردازش می‌شوند. با داریا باند می‌توانید ویدیوهایی با رزولوشن ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه بگیرید و از EIS یا لرزشگر دیجیتالی برای داشتن تصاویر ثابت و عاری از لرزش بهره ببرید.

باتری گوشی هم یک باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند. به ادعای داریا، شارژر فست شارژ داریا باند می‌تواند در مدت زمان ۱۵ دقیقه شارژ گوشی را از صفر به ۵۰ درصد برساند.

داریا باند

گوشی داریا باند هم‌اکنون در فروش ویژه قرار دارد و می‌توانید آن را با قیمت ۹.۹۹۰.۰۰۰ هزار تومان و در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و سبز از فروشگاه دیجی‌کالا سفارش بدهید. ارسال گوشی برای خریداران هم از تاریخ ۱۰ مرداد آغاز خواهد شد. لازم به ذکر است که قیمت فوق، قیمت ویژه این گوشی برای افرادی است که آن را پیش‌خرید می‌کنند و بعد از اتمام فروش ویژه داریا باند با قیمت بالاتری و در حدود ۱۳ میلیون تومان در بازار به فروش خواهد رسید.

برای پیش‌خرید داریا باند می‌توانید از لینک پایین استفاده کنید:

گوشی موبایل داریا مدل bond 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت به همراه شارژر دیواری 66 وات

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.