دارپا برای ساخت یک موشک هسته ای با ناسا همکاری می‌کند

62497971

ناسا و دارپا قصد دارند یک موشک هسته ای تا سال ۲۰۲۷ طراحی و آماده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا قصد دارد طی همکاری با دارپا یک موشک حرارت هسته ای طراحی کند و تا سال ۲۰۲۷ ساخت آن را به پایان برساند. بیل نلسون مدیر ناسا روز سه شنبه طرح مربوط به این پروژه را در انجمن علمی و فناوری موسسه هوانوردی و فضانوردی آمریکا معرفی کرد.

در این ماموریت به نام دراکو که ناسا نیز حضور دارد یک موتور حرارتی هسته ای توسعه می یابد. قرار است این موتور توسط فضاپیمای آزمایشی طراحی شده توسط دارپا استفاده شود. دارپا نیز وظیفه توسعه راکتور و موتور هسته‌ای را برای این موشک برعهده دارد. این دو قصد دارند تا سال ۲۰۲۷ این موشک هسته ای را به پرواز درآورند. نلسون این همکاری را یک سرمایه گذاری هیجان انگیز برای اکتشاف فضایی انسان و رسیدن به مریخ توصیف کرد.

طبق توافقنامه بین ناسا و دارپا کلیه نقشه ها و مسئولیت های هر آژانس مشخص شده است. طبق آن ناسا وظیفه توسعه و ساخت موتور موشک حرارتی هسته‌ای را برعهده دارد و اختیارات مربوط به وسیله آزمایشی نیز بر عهده دار پا است. وسیله ساخته شده نیز فضاپیمایی با موتور موشک هسته ای برنامه ریزی شده خواهد بود و دارپا تنظیم آن در مدار و عملیات های دیگر را مدیریت خواهد کرد.

برنامه ناسا برای ساخت موشک هسته‌ای به دهه‌ها پیش باز می گردد. در آن زمان برنامه ناسا توسعه موتور هسته‌ای برای کاربرد در خودروهای موشکی بود که در یک پرتاب مربوط به ماموریت سرنشین‌دار به مریخ در سال ۱۹۷۹ توسعه یافت. اما در آن زمان این ماموریت به دلیل فقدان بودجه کافی و همچنین نگرانی‌ها در مورد افزایش تنش ها در جنگ سرد هرگز انجام نشد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.