خودرو ری را با اسم جدید زمستان امسال عرضه می‌شود

ایران خودرو قراراست زمستان امسال خودرو ری را را با نام جدید عرضه کند. این خودرو یک خودرو کراس‌اوور ایرانی دارای استاندارهای ۸۵گانه است.

خودرو ری را که به‌عنوان پروژه K125 ایران خودرو شناخته می‌شود، قراراست در زمستان امسال با نام جدید عرضه شود. ایران خودرو پیش‌تر اعلام کرده بود که درحال توسعه یک مدل خودرو کراس‌اوور است که بعداً نام آن را ری‌را گذاشت. اما حالا بزرگترین شرکت خودروسازی ایران اعلام کرده که قصد دارد این خودرو را در زمستان سال جاری و با نام جدید عرضه کند.

بیشتر بخوانید: پژو ۲۰۷ تیپ ۵ ایرانخودرو رونمایی شد

خودرو ری را با اسم جدید زمستان امسال عرضه می‌شود

مدیرعامل پیشین ایران خودرو تلاش داشت تا پروژه K125 ایران خودرو را در شمال کشور تولید کند و بر همین اساس نام «ری را» برای این پروژه انتخاب شده بود. در همین راستا این پروژه در روستای «یوش» استان مازندران رونمایی شد.

با این وجود اکنون با تغییر مدیرعامل ایران خودرو و روی کار آمدن علیمردان عظیمی، گفته شده است که تغییر نام پروژه K125 قطعی شده است و دیگر نام «ری‌را» برای این خودرو مطرح نخواهد بود.

اطلاعات واصله از دست‌اندرکاران تولید این پروژه نشان می‌دهد که به احتمال زیاد نام یک منطقه برای این خودرو تعیین خواهد شد که نام‌های «طبس» و «سیستان» از جمله پیشنهاداتی است که مجوزهای لازم را نیز در وزارت صمت گرفته‌اند.

خودرو ری را با اسم جدید زمستان امسال عرضه می‌شود
خودرو ری را

با این وجود از آنجایی که نام‌های یاد شده، آهنگ متناسب با نام‌های دیگر خودروهای ایران خودرو را ندارند، می‌توان پیش‌بینی کرد که نامی هم آهنگ با نام‌های پیشین ایران خودرو انتخاب شود.

البته ناگفته نماند که هزینه‌هایی نیز برای طراحی هویت بصری «ری را» مانند لوگو و… هزینه شده است که با تغییر نام پروژه هدر خواهند رفت؛ موضوعی که مدیران عامل اهمیت چندانی به آن نمی‌دهند و تنها تلاش دارند که پروژه‌های مختلف را به نام خود ثبت کنند.

مشخصات فنی کراس‌اوور K125

آنطور که گفته می‌شود، K125 با دو پیشرانه به بازار می‌آید. یکی از پیشرانه که برای نسخه پایه این کراس‌اوور ملی انتخاب شده است، از نوع TU5 پلاس بوده و ۱۱۳ اسب‌بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این پیشرانه ۱.۶ لیتری توان خود را به جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT انتقال می‌دهد و به چرخ‌های جلو می‌رساند. به احتمال بسیار زیاد، ری را در نسخه دنده دستی هم به بازار معرفی می‌شود.

نمونه فول‌آپشن ایران خودرو ریرا به پیشرانه TC7 پلاس مجهز است که با حجم ۱۶۴۵ سی سی و فناوری توربو شارژ، ۱۶۸ اسب‌بخار را با گشتاور ۲۴۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند. توان این پیشرانه هم از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT به چرخ‌های جلوی این خودروی جدید می‌رسد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص عرضه خودرو ری را با نام جدید در زمستان سال جاری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.