خودرو برقی مشترک هواوی و چری به نام لوکسید به زودی معرفی می‌شود

لوکسید به‌عنوان خودرو برقی مشترک هواوی و چری به زودی معرفی خواهد شد. محصول مشترک تمام برقی دو غول چینی چه ویژگی‌هایی دارد؟

خودرو برقی مشترک هواوی و چری به نام لوکسید به‌زودی معرفی خواهد شد. این خودرو جذاب از نوع خودروهای سدان بوده و با طراحی شیک و مثال‌زدنی خود می‌تواند مشتریان تسلا را به سمت خود جذب کند. لازم به ذکر است که لوکسید یک خودرو تماماً برقی است. اما نکته جالب دیگر در این خودرو، بهره‌گیری از سیستم عامل HarmonyOS 4 ابوده و این، اولین خودرویی خواهد بود که از این سیستم‌عامل استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: بحران برق و ادعای واردات خودرو برقی ؛ خودروهای الکتریکی چقدر به مصرف برق کشور می‌افزایند؟

خودرو برقی مشترک هواوی و چری به‌نام لوکسید به‌زودی معرفی می‌شود

دو شرکت بزرگ هواوی و چری که هر کدام در حوزه خود شهرت بالایی دارند، قرار است با مشارکت یکدیگر سدانی با نام «لوکسید» (Luxeed) را عرضه کنند. پیش از اینکه این خودرو تا چند ماه دیگر به عرضه برسد، «یو چنگ‌دانگ» (Yu Chengdong) به‌عنوان مدیر بخش خودرو هوشمند هواوی در شبکه اجتماعی ویبو تصویری را از آن به اشتراک گذاشته است.

این مسئول هواوی، لوکسید را به‌عنوان یک «کوپه تمام الکتریکی» توصیف می‌کند و آنچه در تصویر دیده می‌شود، یک سدان چهار درب با خط سقف شیب‌دار است. در طراحی لوکسید المان‌های به‌روز مثل چراغ‌های جلو ال‌ای‌دی سرتاسری، ظاهر بدون جلوپنجره نمای جلو، دستگیره‌های مسطح درب و… به چشم می‌خورند. این سدان سبک طراحی آشنایی دارد که خیلی از خودروسازان چینی برای سدان‌های الکتریکی خود در نظر می‌گیرند.

سدان لوکسید اولین خودرویی خواهد بود که از سیستم‌عامل HarmonyOS 4 هواوی بهره می‌برد. این سیستم عامل اخیراً در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان هواوی ۲۰۲۳ به نمایش گذاشته شد که قابلیت‌های تعاملی پیشرفته فراوانی، به‌خصوص برای گوشی‌ها یا ساعت‌های هوشمند هواوی ارائه می‌کند.

خودرو برقی مشترک هواوی و چری به‌نام لوکسید به‌زودی معرفی می‌شود

خودرو برقی مشترک هواوی و چری به‌نام لوکسید به‌زودی معرفی می‌شود

همچنین بنا بر شنیده‌ها، لوکسید بر پایه پلتفرم E0X ساخته خواهد شد که برای ساخت سدان چری اکسید استرا ES و شاسی بلند اکسید استرا ET هم از آن بهره گرفته شده است. در نتیجه، انتظار می‌رود که لوکسید مجهز به دو موتور الکتریکی و باتری پک ساخته شرکت CATL با شعاع حرکتی ۷۰۰ کیلومتر باشد. این خودرو همچنین سیستم Huawei ADS 2.0 را برای رانندگی خودکار در سطح پیشرفته به کار می­‌گیرد که دربرگیرنده ۱۱ دوربین با کیفیت بالا، سنسور لیدار روی سقف، ۱۲ رادار اولتراسونیک و ۳ رادار موج میلی‌متری است.

سدان لوکسید، محصول مشترک چری و هواوی در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد و گفته می‌شود که قیمت حدود ۲۷ هزار و ۸۰۳ دلار خواهد داشت. از این رو، باید منتظر انتشار اطلاعات رسمی بیشتر درباره آن در آینده نزدیک بود. حتی این احتمال وجود دارد که این خودرو طی نمایشگاه خودرو چنگدو در ۲۵ آگوست (۳ شهریور) به نمایش گذاشته شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره خودرو برقی مشترک هواوی و چری چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: گجت نیوز

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.