خدمات دولتی دوبی با هوش مصنوعی ارائه می‌شود

آرین کربلائی: ۳۰ شرکت از ۱۳ کشور دنیا ۳۰۰ پیشنهاد را به مقامات امارات متحده عربی پیشنهاد داده‌اند که هدف آن راه‌‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است که قرار است ۱۰۰ چالش پیش روی ۳۳ نهاد دولتی را برطرف سازد.

به گزارش رسانه‌های اماراتی، در مرحله پایانی برنامه شتاب دهنده مرکز هوش مصنوعی دبی موسوم به DCAI، شاهد مشارکت ۳۰ شرکت از ۱۳ کشور بود شرکت های فناوری روی توسعه بیش از ۳۰۰ پروژه برای ایجاد راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی برای بیش از ۱۰۰ چالش ارائه شده توسط ۳۳ نهاد دولتی در دبی کار کردند.

این نهاد می‌گوید: در مرحله بعدی این برنامه، ۷۲ پروژه مشترک در دو رکن اصلی برنامه توسعه و روی آنها کار خواهد شد که شامل آینده خدمات دولتی و آینده بخش رسانه و خدمات ارتباطی خواهد بود و یک ابتکار خاص و نوآورانه برای جذب شرکت‌های فناوری برای همکاری با سازمان‌های دولتی برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد تغییرات مثبت در دولت دبی است.

ژوئن ۲۰۲۳، شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی مرکز هوش مصنوعی دبی را با هدف حمایت از نهادهای دولتی در دبی برای به کارگیری تکنولوژی به شیوه‌ای کاربردی و موثر در آینده راه‌اندازی کرد.

سعید الفلاسی، از مدیران این مرکز می‌گوید: پروژه‌های انتخاب شده در مرحله نهایی برنامه تمام نهادهای دولتی در دبی را در استفاده ابزارهای هوش مصنوعی در پروژه‌ها و ابتکارات آتی خود با کمک روندهای تکنولوژیکی جهانی و بهترین شیوه‌های بین المللی در کار دولت حمایت می‌کنند.

او تاکید کرد که برنامه DCAI یکی از بزرگترین بسترهای منطقه برای توسعه پروژه‌های هوش مصنوعی مولد در بخش دولتی است و  اولین خروجی برنامه شتاب دهنده‌ها راه اندازی پلتفرم Dubai.AI است که به ساکنان و بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد به راحتی خدمات و اطلاعات مربوط به دبی را دریافت کنند.

الفلاسی افزود: «مرکز هوش مصنوعی دبی که تحت نظارت بنیاد آینده دبی، اداره برق و آب دبی، شورای رسانه‌ای دبی و مرجع دیجیتال دبی است، در مرحله بعدی در زمینه توانمندسازی کارکنان دولتی با هوش مصنوعی به کار خود ادامه خواهد داد.

برنامه شتاب دهنده DCAI از ۶۱۵ شرکت فناوری از ۵۵ کشور در سراسر جهان درخواست مشارکت دریافت کرد و کمیته ویژه‌ای متشکل از کارشناسان برای ارزیابی درخواست ها تشکیل شد که در مجموع ۳۰ شرکت از سوئیس، ایالات متحده، بریتانیا، چین، کانادا، پاکستان، لبنان، مصر، سنگاپور، کره جنوبی، عربستان سعودی و عربستان سعودی در فهرست نهایی قرار گرفتند. این رویداد همچنین شاهد شرکت بیش از ۲۰۰ کارمند ارگان‌های دولتی شرکت کننده در برنامه به همراه ۱۰۰ کارآفرین در کارگاه‌ها و جلسات مختلف بود.

برنامه شتاب دهنده آینده هوش مصنوعی در خدمات دولتی بر برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی متمرکز به شمار می‌رود که از نهادهای دولتی حمایت می‌کند تا دبی را به عنوان بهترین شهر جهان در طراحی آینده کار دولتی و ارائه خدمات دولتی پیشگام در آینده معرفی کنند.

نوشته خدمات دولتی دوبی با هوش مصنوعی ارائه می‌شود اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.