خدمات تشریفات پرواز چیست؟

خدمات تشریفات پرواز چیست؟

سلب مسئولیت: ویجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

افرادی که زیاد با هواپیما سفر می‌کنند، واژه CIP و VIP را بیش‌تر از دیگران شنیده‌اند. شاید هم تا به حال از این خدمات استفاده کرده باشند. این خدمات در بسیاری از فرودگاه‌های خارجی و برخی از فرودگاه‌های داخل کشور به مسافران ارائه می‌شود. به‌عنوان‌مثال اگر بلیط هواپیما استانبول به تهران (https://www.alibaba.ir/international/ISTALL-THRALL) را خریده‌اید، امکان رزرو خدمات CIP برای شما هم وجود دارد. شما می‌توانید با پرداخت هزینه از این خدمات استفاده کنید؛ اما این خدمات برای چه کسانی مناسب هستند؟ آیا خرید خدمات تشریفات پرواز ضرورتی دارد؟ اگر شما هم درباره این نوع خدمات فرودگاهی سؤالاتی در ذهنتان دارید؛ با ما همراه شوید. ما در ادامه بیش‌تر درباره خدمات تشریفات پرواز صحبت می‌کنیم.

<!–

–>

CIP به چه معناست؟

CIP مخفف عبارت Commercial Important Person است. در زبان فارسی این عبارت «افراد مهم تجاری یا اقتصادی» ترجمه می‌شود که ترجمه دقیقی نیست. CIP در فرودگاه‌ها به خدماتی گفته می‌شود که افرادی با موقعیت مالی مناسب می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. این افراد می‌توانند مشاغل متفاوتی داشته باشند. بااین‌حال به دلیل اینکه اکثر آن‌ها مدیران شرکت‌ها، سازمان‌ها یا افراد سرمایه‌گذار در زمینه‌های مختلف تجاری هستند از این اصطلاح برای این خدمات استفاده می‌شود.

خدمات CIP شامل چه مواردی می‌شود؟

اگر بلیط هواپیما استانبول به تهران (url) را همراه با خدمات CIP خریده‌اید؛ به‌احتمال‌زیاد این سؤال برایتان به وجود آمده که چه خدماتی به شما در فرودگاه ارائه خواهد شد؟ زمانی که سرویس CIP را می‌خرید، همه کارهای مربوط به پرواز توسط کارکنانی انجام می‌شوند که در سالن CIP کار می‌کنند. در واقع مسافر در پروسه پرواز قرار ندارد و فقط به او اعلام می‌شود که زمان پرواز فرا رسیده است. برخی از خدمات مهم CIP عبارت‌اند از:

خدمات تشریفات پرواز چیست؟ - ویجیاتوخدمات تشریفات پرواز چیست؟ - ویجیاتو
  • انجام کارهای مربوط به گذرنامه و عوارض خروج از کشور
  • امکان استراحت در فضایی خصوصی همراه با پذیرایی
  • همراهی تا پای پرواز
  • انجام کارهای مربوط به امور گمرکی
  • دریافت و انتقال چمدان‌ها به بخش بار هواپیما
  • انتقال مسافر با خودروهای شخصی به باند فرودگاه
  • سرویس ویلچر برای افراد معلول یا کم‌توان

و ده‌ها خدمات دیگری که در هر فرودگاهی با فرودگاه دیگر متفاوت است.

در کدام فرودگاه‌ها خدمات CIP به مسافران ارائه می‌شود؟

 در کشور ما خدمات CIP در فرودگاه‌هایی مانند فرودگاه مهرآباد، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، فرودگاه هاشمی نژاد مشهد، فرودگاه کیش، تبریز، کرمانشاه، اصفهان و برخی دیگر از مراکز استان‌ها به مسافران ارائه می‌شود. در بسیاری از فرودگاه‌های کشورهای خارجی نیز این خدمات وجود دارند و شما می‌توانید در هنگام خرید بلیط هواپیما این خدمات را رزرو کنید. همچنین افرادی که بلیط هواپیما استانبول به تهران (url) را خریده‌اید هم می‌توانند از خدمات CIP فرودگاه شهر استانبول استفاده کنند.

VIP به چه معناست؟

VIP مخفف عبارت Very Important Person است. در زبان فارسی یعنی افرادی که بسیار مهم هستند. این خدمات به کسانی ارائه می‌شود که به دلیل موقعیت ویژه‌شان نیاز به خدمات خاصی با امنیت بالا دارند. در بخش VIP فرودگاه همه چیز با استفاده از دوربین‌ها و تجهیزات امنیتی بررسی می‌شود. همچنین همه افراد امکان دریافت خدمات VIP را ندارند و این خدمات فقط مخصوص رئیس‌جمهور، مدیران دولتی، وزیران، شخصیت‌های مشهور سیاسی، هنری، ورزشی و… است.

خدمات تشریفات پرواز چیست؟ - ویجیاتوخدمات تشریفات پرواز چیست؟ - ویجیاتو

خدمات VIP شامل چه مواردی است؟

قبل از هر چیز باید در نظر داشته باشید که خدمات VIP در همه فرودگاه‌ها ارائه نمی‌شود و افراد عادی امکان استفاده از این خدمات را ندارند. خدمات VIP را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد. البته این خدمات نیز در فرودگاه‌های کشورهای مختلف تفاوت‌هایی با هم دارد.

  • دریافت چمدان و کارت پرواز توسط پرسنل بخش VIP
  • انتقال مسافر به سالن اختصاصی همراه با پذیرایی و خدمات خاص
  • عبور از گیت بدون نیاز به بررسی و کنترل
  • انتقال مسافر تا پای پرواز با خودروهای شخصی و مخصوص
  • همراهی محافظان شخصی
  • امکان استفاده از خدمات موجود در سالن‌های VIP مانند اینترنت، رستوران و…

تفاوت VIP با CIP چیست؟

اولین و مهم‌ترین تفاوتی که میان خدمات VIP و CIP وجود دارد، تأمین امنیت مسافران است. خدمات امنیتی در سرویس VIP اهمیت زیادی دارد. افرادی که از این خدمات استفاده می‌کنند همیشه در تحت نظر دوربین‌ها و محافظان شخصی هستند. تفاوت مهم دیگر مربوط به هزینه خدمات است. خدمات CIP چندان گران‌قیمت نیستند و شما هم می‌توانید در صورت علاقه با پرداخت این هزینه از خدمات CIP استفاده کنید. درصورتی‌که هزینه خدمات VIP بیش‌تر بوده و در اکثر مواقع توسط سازمان‌ها و شرکت‌ها پرداخت می‌شود. به‌عبارت‌دیگر شخص دریافت‌کننده خدمات VIP هزینه‌ای بابت این خدمات نمی‌پردازد. در ضمن خدمات VIP فقط مخصوص کسانی است که مقام‌های مهم دولتی دارند یا به دلیلی امنیتی جانی آن‌ها در خطر است. این خدمات فقط به وزیران، رئیس‌جمهورها و برخی از شخصیت‌های مشهور بین‌المللی ارائه می‌شود.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.