خبر هک شرکت اپیک گیمز دروغ و کذب بوده است

گروه باج‌افزار Mogilevich به‌تازگی اعتراف کرده است خبر هک شرکت «اپیک گیمز» (Epic Games) دروغ و کذب بوده است. این گروه چند روز پیش ادعا کرده بود به بیش از ۲۰۰ گیگابایت از داده‌های شرکت Epic دسترسی پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری VGC، گروه Mogilevich هفته گذشته پیامی را در دارک‌نت خود به اشتراک گذاشت که در آن به جزئیات سرقت اطلاعات از شرکت «اپیک گیمز» و سازنده بازی «فورتنایت» (Fortnite) اشاره کرد. این گروه باج‌افزار مدعی شد که «ایمیل‌ها، رمزهای عبور، نام کامل افراد، اطلاعات پرداخت، کد منبع و بسیاری اطلاعات دیگر» را دزدیده که مجموع حجم آن حدود ۱۸۹ گیگابایت است.

با این حال، برخلاف زمانی که استودیو «اینسامنیاک گیمز» (Insomniac Games) توسط گروه Rhysida در اواخر سال ۲۰۲۳ هک شد، Mogilevich موفق نشد هیچ مدرک واقعی دال بر هک موفقیت‌آمیز Epic Games ارائه دهد.

خبر هک اپیک گیمز

اطلاعیه دروغین هک اپیک گیمز؛ قصد گروه موگیلویچ از این کار چه بود؟

سپس سران شرکت Epic Games بیانیه‌ای ارسال کردند و گفتند که در حال بررسی و تحقیق درباره این حادثه هستند؛ اما آن‌ها مدرکی مبتنی بر مشروع بودن این ادعاها پیدا نکردند. بر اساس گزارش حالِ حاضرِ خبرگزاری «سایبر دیلی» (Cyber Daily)، گروه باج‌افزار Mogilevich اعتراف می‌کند که به هیچ یک از داده‌های شرکت «اپیک» دسترسی ندارد و نوع دیگری از کلاهبرداری را انجام داده است.

این گروه به جای فروش داده‌های شرکت Epic Games، در عوض تلاش کرده است زیرساخت‌های باج‌افزار جعلی خود را به سایر هکرهای احتمالی بفروشد. «موگیلویچ» ادعا می‌کند که به دنبال کلاهبرداری از سایر مجرمان بوده است.

همانطور که خبرگزاری «سایبر دیلی» اشاره می‌کند، این بهانه جدید نیز می‌تواند غلط باشد؛ بنابراین مشخص نیست که این گروه دقیقاً در تلاش بوده چه کاری انجام دهد. با این حال، آنچه که به نظر می‌رسد این است که شرکت Epic در وضعیت بحرانی سرقت داده‌ها قرار نگرفت.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.