خبرگزاری دولتی روسیه: «اسرای اوکراینی برای روسیه خواهند جنگید»

خبرگزاری دولتی مسکو، ریا نووستی (RIA Novosti) مدعی شده که گروهی از نظامیان سابق اوکراینی، از جمله اسرای جنگی، برای جنگ در خط مقدم روسیه «داوطلب» شده‌اند.

این خبرگزاری سه‌شنبه گذشته ویدئویی از چندین مرد منتشر کرد که گفته می‌شد اوکراینی بوده‌اند. این مردان که لباس‌های رزمی به تن و تفنگ در دست داشتند در مراسمی به روسیه سوگند وفاداری یاد می‌کردند. تعداد دقیق این واحد از سربازان اوکراینی در اختیار روسیه مشخص نیست.

درگیری باورنکردنی نیروهای ویژه اوکراین و شبه نظامیان واگنر در سودان + ویدیو

به خدمت گرفتن اسرای جنگی اوکراینی توسط روسیه برای جنگ علیه کشور خود

به گزارش ریا نووستی این افراد «داوطلبانه» به این واحد پیوسته‌اند. صحت این ادعا مشخص نیست و اوکراین هنوز درباره این گزارش اظهارنظری نکرده است.

ریا نووستی مدعی است که این افراد اعضای یک گردان موسوم به «اولین گردان سربازان سابق نیروهای مسلح اوکراین» هستند که بوگدان خملنیتسکی (Bogdan Khmelnitsky) نامگذاری شده است. خملنیتسکی فرماده نظامی کازاک اوکراین در قرن هفدهم بود.

به خدمت گرفتن اسرای جنگی اوکراینی توسط روسیه برای جنگ علیه کشور خود

به گزارش این خبرگزاری، این گردان در ماه اکتبر به بخشی از تشکیلات تاکتیکی رزمی عملیاتی روسیه به نام کَسکِید (Cascade) تبدیل شد.

ریا ماه فوریه گزارش داده بود که این گردان از اسیران جنگی سربازان اوکراینی در جمهوری خودخوانده مردم دونتسک (DPR) در منطقه دونتسک شرقی تحت اشغال اوکراین تشکیل شده است.

به خدمت گرفتن اسرای جنگی اوکراینی توسط روسیه برای جنگ علیه کشور خود

اندیشکده موسسه مطالعات جنگی (ISW) مستقر در واشنگتن اواخر اکتبر به نقل از رسانه دولتی روسیه اعلام کرد که این کشور ۷۰ اسیر جنگی اوکراینی را از مستعمران مختلف به خدمت خود در آورده است.

به گفته صلیب سرخ بین الملل، اجبار این اسرای جنگی برای خدمت در نیروهای روسیه نقض کنوانسیون ژنو ۱۹۴۹ است که توسط تمام کشورها تصویب شده است.

روسیه و اوکراین همچنان درگیر نبرد هستند و از آنجایی که هیچ‌کدام از این دو کشور دست بالا را ندارند و پیروز نشده‌اند، جنگ وارد سومین زمستان خود می‌شود.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.