خانه زیرزمینی برای نگهداری از ۱۱ میلیون عکس پرارزش در ۶۷ متری زیرزمین پنسیلوانیا

عکس‌های به اصطلاح Priceless عکس‌هایی هستند که لحظه یا خاطره مهمی را ثبت می‌کنند که توسط شخص یا افراد حاضر در عکس گرامی داشته می‌شود. این عکس‌ها ممکن است مربوط به یک موقعیت خاص مانند عروسی، فارغ‌التحصیلی یا تولد یک کودک باشند، یا ممکن است به سادگی یک لحظه خاص از زمان مانند یک جمع خانوادگی یا سفر به یک مکان مورد علاقه را ثبت کنند.

ارزش یک عکس Priceless به ارزش پولی آن نیست، بلکه به خاطرات و احساساتی است که برمی‌انگیزد، بستگی دارد. این عکس‌ها اغلب دارای ارزش احساسی قابل توجهی هستند و ممکن است به عنوان راهی برای زنده نگه داشتن تاریخچه خانوادگی از طریق نسل‌ها منتقل شوند.

شاید فکر کنبد که در عصر دیجیتال امروزی، گرفتن عکس‌های پرارزش و نگهداری از آنها آسان‌تر از همیشه باشد، اما مهم است که به یاد داشته باشید از آن‌ها نسخه پشتیبان تهیه کنید و از گم شدن یا پاک شدن آن‌ها محافظت کنید. خواه از طریق چاپ نسخه‌های فیزیکی یا ذخیره آنها در فضای ابری باشد، حفظ این خاطرات بسیار مهم است.

اما جالب است بدانید که در حدود ۸۲ کیلومتری شمال پیتسبورگ، پنسیلوانیا، و ۶۷ متری زیر زمین، تقریباً ۱۱ میلیون تصویر وجود دارد که توسط محافظان مسلح محافظت می شود. این مخزن باورنکردنی معروف به آرشیو معروف بتمن Bettmann است که سوابق عکاسی بسیاری از مهمترین لحظات تاریخ از زمان اختراع اولین دوربین در اوایل قرن نوزدهم را در خود جای داده است.

آرشیو بتمن، که اکنون تحت مالکیت و اداره گتی ایماژز است، در سال ۱۹۳۶ توسط مهاجر آلمانی، اُتو بتمن، که متصدی کتاب‌های کمیاب در برلین تحت اشغال نازی‌ها بود، در شهر نیویورک راه‌اندازی شد.  همان زمانی که آدولف هیتلر شروع به اجبار یهودیان از خدمات دولتی کرد، بتمن از سمت خود در کتابخانه هنری دولتی پروس برکنار شد.

پس از ورود به ایالات متحده، بتمن به کار کتابداری خود ادامه داد و به سرعت مجموعه تصاویر خود را با تبلیغات در مجلات گسترش داد. وقتی بتمن به آمریکا آمد، بتمن قبلاً حدود ۱۵۰۰۰ تصویر داشت که در چند مرجله از خارج از کشور آورده بود.

در سال ۱۹۶۰، بتمن آرشیو خود را از خیابان ۵۷ شرقی ۲۱۵ در شهر نیویورک به ساختمان تیشمن در ۶۶۰ Fifth Avenue منتقل کرد.

بتمن در طول مدت طولانی مسئولیت خود بر بایگانی، یک مدل تجاری چشمگیر ایجاد کرد که هنوز پابرجاست. او مجوز تصاویری را که جمع‌آوری کرده بود را به مشتریان تحریریه و تبلیغاتی، می‌داد. از جمله عکس‌های معروفی مانند «ناهار بر فراز آسمان‌خراش» چارلز کلاید ابت، فرود آپولو ۱۱ بر ماه، ملاقات مالکوم ایکس با مارتین لوتر کینگ جونیور، انفجار هیندنبرگ، و ژست گرفتن ملکه الیزابت دوم اعطا کرد.

سپس سازمان کراوس تامسون آرشیو را در سال ۱۹۹۵ به کوربیس فروخت. کوربیس در سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲ آرشیو را از منهتن به مرکز ذخیره سازی زیرزمینی ملی Iron Mountain منتقل کرد تا انبوهی از عکس‌ها و نگاتیوهای فیلم را حفظ کند.

Getty Images این مجموعه را در سال ۲۰۱۶ قبل از تصاحب Corbis توسط Visual China Group گرفت.

دو آرشیودار این مجموعه، در مورد زندگی روزمره آنها که در یکی از امن‌ترین و حیاتی‌ترین آرشیوهای عکس جهان است، چیزهای مهمی می‌گویند. هر روز، استاوفر و کوبیاک در کنار مجموعه‌ای از تصاویر ارزشمند کار می‌کنند. آنها کمدهای بایگانی قدیمی، واحدهای قفسه بندی صنعتی و تعداد زیادی جعبه مقوایی،کار می‌کنند.

بتمن در یک مرکز امنیتی بالا قرار دارد. Iron Mountain معدن سنگ آهک متروکی را از US Steel خریداری کرد و برای بسیاری دیگر از مشاغل خصوصی و سازمان‌های دولتی انبارهایی ایجاد کرد.

اقدامات ایمنی آنها حفاظت از تمام دارایی‌های مشتریان خود را تضمین می‌کند. کوبیاک  توضیح می‌دهد که هر روز وقتی وارد معدن می‌شویم، اتومبیل‌ها، وسایل و افراد ما  جستجو می‌شوند.

این آرشیو در ۲۲۰ فوتی زیر زمین قرار دارد و دورترین تجارت در این مرکز است. این معدن از «خیابان‌هایی» تشکیل شده است که دارای درهای بدون علامت هستند و تمام گنجینه‌ها را در داخل آن پنهان می‌کنند. مجموعه Bettmann در یک محافظه عایق هوا با دمای ۳۸ تا ۴۲ درجه فارنهایت و ۴۰ درصد رطوبت نگهداری می شود.

حتی با وجود حفاظتی که توسط تأسیسات ذخیره‌سازی زیرزمینی ملی Iron Mountain، یک معدن سنگ آهک سابق، ارائه می‌شود، این آرشیو برای همیشه دوام نخواهد داشت. دمای اتاق ذخیره سازی به تدریج به ۴- درجه فارنهایت (۲۰- درجه سانتیگراد) کاهش می یابد، که هنری ویلهلم، محافظ فیلم، به این نتیجه رسید که دمای ایده آل برای آرشیو است. در این دمای انجماد، عکس‌ها ۵۰۰ برابر کندتر از شهر نیویورک تخریب می‌شوند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.