خالق ChatGPT پردازنده اختصاصی هوش مصنوعی می‌سازد

someone using phone openai logo dark shadow 6410b79afc5aadb2f17063bd

OpenAI پس از محبوب‌کردن هوش مصنوعی با ChatGPT و سپس رونمایی سرویس اشتراکی، اکنون به‌دنبال راه‌های بیشتری برای درآمدزایی می‌گردد. بر اساس آنچه رویترز می‌گوید، خالق ChatGPT در حال بررسی ایده‌ی ساخت تراشه‌ی اختصاصی است.

OpenAI ممکن است برای ساخت تراشه‌ی اختصاصی، رویکردی مشابه آمازون در پیش بگیرد و سراغ تصاحب یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه برود. فعلاً مشخص نیست که هزینه‌ی تمام‌شده و قیمت پردازنده هوش مصنوعی OpenAI چقدر خواهد بود.

رویترز می‌گوید OpenAI فعلاً پیشرفت خاصی در پروژه‌ی تولید پردازنده نداشته است. با در نظر گرفتن افزایش محبوبیت هوش مصنوعی مولد و بالارفتن تقاضا برای کارت گرافیک، علاقه‌ی OpenAI به صنعت تراشه چندان تعجب‌برانگیز نیست. این شرکت با تولید پردازنده می‌تواند خودش را از شرکت‌های دیگر بی‌نیاز کند.

OpenAI در حال حاضر به کارت گرافیک انویدیا وابسته است، اما با در نظر گرفتن کمبود پردازنده‌ی گرافیکی در بازار، می‌خواهد با سایر تراشه‌سازان نیز وارد همکاری شود و هم‌زمان پردازنده‌ی اختصاصی نیز بسازد.

پردازنده‌ی گرافیکی نقش حیاتی در پردازش‌های هوش مصنوعی دارد و مستقیماً روی تجربه‌ی کاربری سرویس‌ها اثر می‌گذارد، خصوصاً در زمان‌هایی که تعداد سؤالات کاربران در چت‌بات‌های هوش مصنوعی به‌شدت زیاد می‌شود.

مایکروسافت اخیراً سرویس DALL-E 3 را به Bing Chat اضافه کرد و میزان استقبال به حدی زیاد بود که پلتفرم مایکروسافت با مشکل در پردازش تصاویر مواجه شد. در واکنش به این شرایط، مایکروسافت گفت که تعداد بیشتری پردازنده‌ی گرافیکی خریداری می‌کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.