حمل کیف از معظلات دانش آموزان است

رئیس انجمن فیزیوتراپی استان همدان گفت: حمل کیف یکی از معضلاتی است که در بین کودکان شاهد آن هستیم به طوری که کیف‌هایی که کودکان و نوجوانان استفاده می‌کنند متناسب با سن آنها نیست.

غلامرضا حاج‌ولیئی در گفتگو با خبرنگار سیناپرس افز.د: متاسفانه حجم کتب درسی به قدری زیاد است که دانش‌آموز قادر به حمل آنها نیست که در این مورد مناسب‌ترین کیف برای دانش‌آموزان کیف کوله‌ای است.

وی مطرح کرد: اگر بخواهیم اولویت‌بندی کنیم، کوله‌پشتی مناسب‌ترین کیف برای دانش‌آموزان است به طوری که کوله باید وضعیتی را ایجاد کند که شانه‌ها به جلو خم نشود و وزن کیف هم آنقدری زیاد نباشد که دانش‌آموز مجبور باشد از عضلات سرینی برای صاف نگهداشتن کمر خود استفاده کند. در برخی موارد مشاهد شده استفاده از کیف سنگین و نامناسب انحراف جانبی ستون مهره‌ها، قوس کمر و گردنی در جهت جانبی ایجاد کرده است.

حاج‌ولیئی ادامه داد: در حالت عادی قوس‌های جانبی وجود ندارد و تنها چهار قوس در بدن وجود دارد، قوس‌های طرفی زمانی ایجاد می‌شود که یک وزن نادرست در یک سمت بیش از اندازه استفاده کنیم و این منجر به انحراف جانبی ستون مهره‌ها می‌شود که این امر موجب کاهش حجم ریوی و مشکلات تنفسی برای کودک خواهد شد.

وی گفت: امروزه نیاز است از افراد دارای تخصص که دانش درمان و اصلاح ساختار قامتی دارند، در مراکز آموزشی استفاده شود تا اطلاعاتی درباره تمرینات ورزشی اصلاح ساختار قامتی در اختیار کودکان و نوجوانان بگذارد که از بروز مشکلات تاحدی جلوگیری کند چرا که استفاده از موبایل و وسایل هوشمند افزایش پیدا کرده و به دنبال افزایش استفاده از این وسایل مراجعات به کلینیک‌های توانبخشی هم برای کودکان و نوجوانان زیاد شده است.

گزارش: ساره یوسفی

نوشته حمل کیف از معظلات دانش آموزان است اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.