حمله نینتندو به سازندگان ماد مولتی‌پلیر بازی Zelda Breath of the Wild

شرکت «نینتندو» (Nintendo) به‌تازگی به سازندگان مادهای بازی Zelda: Breath of the Wild روی کامپیوتر شخصی اعتراض کرده است. گویا علت اصلی اعتراض «نینتندو» عدم رعایت حق کپی‌رایت از سوی سازندگان مادها بوده است.

از زمان انتشار نسخه غیررسمی PC بازی Zelda Breath of the Wild، بسیاری از توسعه‌دهندگان خوش‌ذوق موفق شدند مادهای مختلفی برای این بازی طراحی کنند. اقدام آن‌ها البته به مذاق شرکت Nintendo خوش نیامده است. سازندگان مادها به‌تازگی یک ماد مولتی‌پلیر برای بازی مذکور طراحی کردند. این ماد بدون محدودیت توانایی پشتیبانی از ظرفیت بیش از ۳۲ بازیکن را دارد.

سازنده ماد مولتی‌پلیر بازی Zelda کاربری با نام PointCrow است. «نینتندو» از این فرد پس از بارگذاری ویدیو گیم‌پلی از بخش مولتی‌پلیر این بازی به مبلغ ۱۰۰۰ دلار شکایت کرده است. با شکایت «نینتندو»، تمامی ویدیوهای PointCrow در پلتفرم «یوتیوب» و تمامی لینک‌های مربوط به دریافت این ماد حذف شده‌اند. این تولیدکننده محتوا اخیراً یک ویدیو در Youtube منتشر کرده است که اعلام می‌کند Nintendo حدود بیست ویدئو از این کانال را مسدود کرده است. این اقدام برای کانال یوتیوب او خطرساز محسوب می‌شود، چون این پلتفرم فقط اجازه ۳ اخطار کپی‌برداری را قبل از حذف یک کانال و هرگونه محتوای مرتبط با آن می‌دهد.

ماد مولتی پلیر بازی Zelda

ماد مولتی پلیر بازی Zelda؛ ترس «نینتندو» از دسترسی غیررسمی کاربران به نسخه PC بازی Tears of the Kingdom

گفتنی است شرکت Nintendo حتی علیه ویدیوهای معمولی از گیم پلی بازی Zelda Breath of the Wild که مطابق با دستورالعمل‌های رسمی بازی است، ادعاهایی صادر کرده است. Nintendo احساس می‌کند این محتویات می‌تواند روی وضعیت بازی Tears of the Kingdom هم تاثیر گذارد. شرکت Nintendo علاوه بر ماد مولتی‌پلیر، دسترسی کاربران به مادهایی از جمله Split-Screen را به علت عدم رعایت قانون کپی‌رایت مسدود کرده است.

بازی Zelda Tears of the Kingdom به صورت انحصاری در تاریخ ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) برای کنسول «نینتندو سوئیچ» (Nintendo Switch) عرضه می‌شود. «نینتندو» همچنین از این فرضیه می‌ترسد که کاربران از طریق شبیه‌ساز Cemu بتوانند در آینده بازی Tears of the Kingdom را به مانند نسخه قبلی (Breath of the Wild) روی PC اجرا کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.