حل مشکل اتصال شما خصوصی نیست در گوگل کروم (Your connection is not private) [آموزش تصویری]

در این نوشته قصد داریم روش حل مشکل اتصال شما خصوصی نیست در گوگل کروم را به شما آموزش دهیم. در ادامه نوشتار با تکراتو همراه باشید.

یکی از خطاهایی که اخیراً کاربران در مرورگر کروم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مشکل در اتصال خصوصی است که درواقع این ارور یک مشکل امنیتی است. باتوجه به این موضوع، بر آن شدیم تا راهکارهایی را جهت حل مشکل اتصال شما خصوصی نیست در گوگل کروم به شما آموزش دهیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: حل مشکل کپی رایت اینستاگرام ؛ آموزش تصویری روش های رفع مشکل کپی رایت

آموزش حل مشکل اتصال شما خصوصی نیست در گوگل کروم

خطای «اتصال شما خصوصی نیست» یک اخطار امنیتی است که زمانی که مرورگر شما قادر به برقراری ارتباط امن با سرور سایت نباشد در مرورگر گوگل کروم ظاهر می‌شود.

در حالت عادی هنگامی که این خطا را مشاهده کردید در هیچ صورتی نباید وارد وب‌سایت مذکور شوید زیرا گوگل کروم با استفاده از پروتکل‌های امنیتی بخش‌های مختلف سایت را بررسی کرده و امکان لو رفتن اطلاعات شما را حدس زده است. اما گاهی نیز پیش می‌آید که دلایل مختلفی در به وجود آمدن این خطا نقش دارند. دلایل مختلفی برای ظاهر شدن این پیغام وجود دارد از جمله:

  • گواهینامه SSL وب‌سایت منقضی شده یا معتبر نیست.
  • وب‌سایت موردنظر از گواهی‌های لازم برای برقراری موارد امنیتی پیروی نمی‌کند که در این صورت مورد اعتماد مرورگر شما نخواهد بود.
  • مشکلاتی در تنظیمات ساعت یا منطقه زمانی کامپیوتر شما وجود دارد.
  • اتصال اینترنتی شما ناپایدار است یا سرعت بسیار پایینی دارد.
  • اتصال امن شما توسط آنتی ویروس یا بخش فایروال ویندوز مسدود شده است.
آموزش حل مشکل اتصال شما خصوصی نیست در گوگل کروم
رفع مشکل Your connection is not private / رفع خطای Your connection is not private

در ادامه مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای رفع خطای “اتصال شما خصوصی نیست” از آن‌ها استفاده کنید:

  • صفحه را مجدداً بارگذاری کنید. گاهی اوقات این خطا به دلیل یک اشکال موقت یا قطع شدن لحظه‌ای اینترنت به وجود می‌آید که با یک بار بارگذاری مجدد صفحه، به راحتی برطرف می‌شود.
  • اتصال اینترنت خود را بررسی کنید و اگر مطمئن شدید که اتصال شما پایدار است، سعی کنید با شبکه دیگری وارد سایت شوید.
  • نرم‌افزار آنتی‌ویروس خود را غیرفعال کنید. برخی از نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس می‌توانند در اتصالات ایمن اختلال ایجاد کنند. سعی کنید با غیرفعال کردن آنتی‌ویروس خود ببینید که آیا خطا برطرف شده یا خیر.
آموزش حل مشکل اتصال شما خصوصی نیست در گوگل کروم
آموزش رفع خطای اتصال شما خصوصی نیست
  • حافظه پنهان و کوکی‌های مرورگر خود را پاک کنید. گاهی پیش می‌آید که برخی از کوکی‌های مخرب باعث به وجود آمدن چنین خطاهایی می‌شوند.
  • مرورگر خود را بروزرسانی کنید. مرورگرهای قدیمی ممکن است نتوانند به درستی گواهینامه‌های SSL را تایید کنند. مرورگر خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کرده و بررسی کنید که آیا خطا پابرجا هست یا خیر.
    اگر همه موارد بالا را امتحان کردید و همچنان خطای اتصال شما خصوصی نیست را مشاهده می‌کنید، در ابتدا سعی کنید چند ساعت و در نهایت چند روز منتظر بمانید. گاهی پیش می‌آید که سایت‌ها با باگ‌ها و اشکالات نرم‌افزاری مواجه می‌شوند و پس از چند روز توسط برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان برطرف می‌شوند. در نهایت اگر باز هم خطا پابرجا بود و شما نیز نیاز ضروری برای ورود به آن سایت دارید، سعی کنید با مدیران سایت تماس بگیرید و این مشکل را با آن‌ها مطرح کنید.

در اکثر مواقع راه‌حل‌های گفته شده باعث از بین رفتن پیغام اتصال شما خصوصی نیست می‌شوند اما اگر موفق نشدید که وارد سایت مورد نظر خود شوید راه‌های زیر را نیز امتحان کنید.

  • فقط از وب‌سایت‌هایی بازدید کنید که از HTTPS استفاده می‌کنند. HTTPS نسخه ایمن‌تر HTTP است و داده‌های شما را رمزگذاری می‌کند تا قابل رهگیری نباشند.
آموزش حل مشکل اتصال شما خصوصی نیست در گوگل کروم
حل مشکل اتصال شما خصوصی نیست در کروم
  • مطمئن شوید که تنظیمات ساعت و منطقه زمانی رایانه شما درست است. تنظیمات نادرست می‌تواند باعث شود که مرورگر شما گواهینامه‌های SSL معتبر را رد کند.
  • با استفاده از ابزارهای مختلف سعی کنید که آی‌پی سیستم خود را تغییر داده و دوباره امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آموزش حل مشکل اتصال شما خصوصی نیست در گوگل کروم چیست؟ اگر شما نیز راه‌‌حلی به ذهنتان می‌رسد حتماً با درمیان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.