حقایقی تکان‌دهنده‌‌‌ از حرفه دندان‌پزشکی

marathon man 63eacbbdc316fdb62df54f9d

دندانپزشکی زیبایی در سال‌های اخیر محبوبیت فزاینده‌ای پیدا کرده و باعث شده تا قیمت درمان‌های زیبایی دندانپزشکی در شمال اروپا و آمریکا به شدت بالا باشد. از همین رو، افرادی که می‌خواهند هزینه‌ پائین‌تری برای درمان‌های زیبایی خود پرداخت کنند به مراکز دندانپزشکی در لهستان، مجارستان، ترکیه و برزیل می‌روند. اکثر سفرهای مراجعان به مراکز دندانپزشکی این کشورها به دلیل درمان زیبایی اصلاح لبخند مشهور به «لبخند هالیوودی» است. در این روش تهاجمی معمولا دندان‌های طبیعی فرد را کاملا سایش می‌دهند تا لایه‌ای کاملا نازک باقی بماند و سپس از روکش‌های چینی (گاهی سرامیکی و کامپوزیتی) روی دندان استفاده می‌کنند.

این یک روش بسیار محبوب است و می‌تواند برای اصلاح دندان‌های بدرنگ و کج و تغییر شکل یافته استفاده شود. این روش زیبایی در انگلستان خرج سنگین حدود ۱۰ هزار پوندی را روی دست فرد می‌گذارد. اما در مقایسه با آن در ترکیه روکش‌های دندان بین ۳ تا ۶ هزار پوند فروخته می‌شوند. معمولا بلاگرها و اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ زیادی برای این کلینک‌های زیبایی انجام می‌دهند که پول‌ سرشاری را نیز به جیب این مراکز دندانپزشکی سرازیر می‌کند.

اما جنبه‌ی ترسناک ماجرای گردشگری دندانپزشکی این است که گزارش شده بدون رضایت به بسیاری از افراد روکش دندان فروخته می‌شود. در این روش تهاجمی بخش زیادی از دندان (۷۵ درصد) تراشیده شده تا از دندان باقی‌مانده چیزی شبیه به یک میخ کوچک باقی بماند و سپس از روکش‌ برای پوشاندن دندان استفاده می‌شود. گاهی بیماران با درد شدید همراه با آبسه و لثه‌های ملتهب کلینیک‌های دندانپزشکی را ترک می‌کنند، چون اغلب اوقات دندان‌های سالم آنها با این روش تهاجمی تراشیده شده است. معمولا بیماران در طولانی‌مدت به درمان‌های گران‌تری از جمله عصب‌کشی احتیاج پیدا می‌کنند.

بسیاری از این کلینیک‌ها اغلب از دادن رسید یا فُرم برای پر کردن دندان بیماران خودداری می‌کنند. خیلی از این مراکز درمانی تنها پول نقد قبول می‌کنند و وقتی هم که بیمار از درمان رضایت نداشته باشد، کار وحشتناک سختی برای پس گرفتن پول خود دارد.

برخی از دندانپزشکان با درمان‌های غیرضروری پول درمی‌آورند

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.