حضور هیدتاکا میازاکی در فهرست ۱۰۰ فرد تاثیرگذار سال ۲۰۲۳ از دید مجله تایم

«هیدتاکا میازاکی» (Hidetaka Miyazaki)، خالق عناوین «دارک سولز» (Dark Souls) و «الدن رینگ» (Elden Ring) از سوی مجله معتبر «تایم» (Time) به عنوان یکی از ۱۰۰ فرد تاثیرگذار سال ۲۰۲۳ انتخاب شد. این اتفاق برای دیگر سازنده بازی – «نیل دراکمن» (سازنده بازی‌های Uncharted و The Last of Us) – در سال‌های گذشته رخ داده بود.

مجله معتبر TIme هرساله فهرست ۱۰۰ فرد تاثیرگذار را منتشر می‌کند و امسال رئیس استودیو «فرام‌سافتور» (FromSoftware) در میان افراد فهرست مذکور قرار گرفته است. «نیل دراکمن» (Neil Druckmann) از استودیو «ناتی داگ» (Naughty Dog) در این مجله پیرامون او اظهارنظر کرده است:

بازی‌های میازاکی منجر می‌شوند فرد احساس باهوشی کند و حس قابل قبولی از خود داشته باشد. این به لطف رویکرد سازش‌ناپذیر او و گروه بازی‌سازی‌اش است. میازاکی سازوکارها و Lore را بیش از حد ممکن توضیح نمی‌دهد و به بازیکن اعتماد می‌کند تا به تنهایی آن‌ها را کشف کنند. بازی‌های او نشان می‌دهند چگونه رسانه تعاملی می‌تواند احساساتی را به وجود آورد که رسانه‌های غیرفعال مانند تلویزیون هرگز نمی‌توانند آن را تکرار کنند.

میازاکی در مجله تایم؛ بررسی دستاوردهای بزرگ او در صنعت گیمینگ

میازاکی در سال ۲۰۰۴ به عنوان طراح در توسعه بازی Armored Core توسط استودیو FromSoftware دخالت داشت. سپس او وظیفه کارگردانی بازی Demon Souls را در سال ۲۰۰۹ برعهده گرفت. این بازی آنچنان با فروش قابل‌توجهی در بازار مواجه نشد اما به عقیده بسیاری بازی Demon Souls را آغازگر سبک «سولزلایک» (Soulslike) می‌دانند. دنباله معنوی این بازی با نام Dark Souls در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. میازاکی یک انحصاری دیگر برای کنسول «پلی استیشن» با نام Bloodborne را ساخت که پیرو سبک Soulslike بود.

میازاکی در مجله تایم

او در سال ۲۰۱۹ بازی Sekiro: Shadows Die Twice را منتشر کرد. این عنوان تفاوت قابل‌توجهی با سری Souls داشت و در آن خبری از بخش چندنفره یا عناصر نقش‌آفرینی (RPG) نبود. بازی Sekiro تمرکز بیشتری رو داستان‌سرایی داشت. گفتنی است بازی Elden Ring سال گذشته توانست جایزه بهترین بازی سال را از مراسم The Game Awards 2022 دریافت کند. این بازی بیش از ۲۰ میلیون نسخه در سال اول انتشار خود فروخت. میازاکی در حال حاضر مشغول توسعه اولین بسته‌الحاقی بازی Elden Ring است. استودیو FromSoftware به‌تازگی به‌روزرسانی جدیدی برای بهبود وضعیت گرافیکی (فعال‌سازی حالت DLSS و Ray-Tracing) بازی مذکور روی پلتفرم PC منتشر کرده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.