حساسیت و آلرژی در کودکی ساختار روده را تغییر می دهد

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد: آلرژی های رخ داده در دوران کودکی ممکن است با ترکیب باکتری های روده افراد ارتباط داشته باشد. علاوه بر این، محققان معتقدند:مصرف آنتی بیوتیک ها می توانند این مشکل را تشدید کنند.

به گزارش سیناپرس، تیمی از پژوهشگران دانشگاه بریتیش کلمبیا در مطالعات اخیر خود دریافتند: ترکیب میکروبیوتای روده نوزاد می ‌تواند به پیش ‌بینی و به طور بالقوه پیشگیری از شرایطی مانند تب یونجه کمک کند. در این مطالعه ۱۱۱۵ کودک از بدو تولد تا پنج سالگی مورد بررسی قرار گرفتند که بیش از نیمی از آنها حداقل یک نوع آلرژی داشتند.

دکتر استوارت توروی، استاد دپارتمان اطفال، در این رابطه می گوید: صد ها میلیون کودک در سراسر جهان از آلرژی رنج می برند. درک اینکه چرا این پدیده اتفاق می افتد و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد، برای ما بسیار مهم است.

این تحقیق به بررسی منشأ چهار آلرژی متمایز به طور همزمان پرداخته و این تیم به طور ویژه به این موضوع علاقه مند بود که چگونه این آلرژی ها ممکن است با ترکیب میکروبیوتای روده نوزاد مرتبط باشد.

دکتر چاریزه پترسون (Charisse Petersen)، یکی از نویسندگان ارشد این مطالعه، در رابطه با موضوع فوق می ‌گوید: این عوارض از نظر فنی تشخیص‌ های متفاوتی هستند که هر کدام فهرست علائم خاص خود را دارند، بنابراین بیشتر محققان تمایل دارند آن ها را به صورت جداگانه مطالعه کنند. اما وقتی به آن چه در سطح سلولی دیده می ‌شود نگاه می ‌کنید، آن ها در واقع اشتراکات زیادی  با یکدیگر دارند.

به گزارش سیناپرس، برای انجام این تحقیق، دانشمندان میکروبیوم‌ روده کودکان را از طریق نمونه‌ های مدفوع جمع ‌آوری ‌شده در معاینات بالینی و زمانی که کودکان ۳ و ۱۲ ماه داشتند، ارزیابی کردند. از میان کودکان مورد مطالعه، ۵۲۳ نفر هیچ نشانه ای از آلرژی نشان ندادند، در حالی که ۵۹۲ نفر با یک یا چند اختلال آلرژیک تشخیص داده شدند.

محققان خاطرنشان می کنند: عواملی مانند رژیم غذایی، روش تولد، موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در معرض آنتی بیوتیک ها می توانند بر میکروبیوتای روده نوزادان تأثیر بگذارند.

باید توجه داشت که بینش های بالقوه زیادی از این تحلیل قوی وجود دارد. از این داده‌ ها می‌ توان دریافت که عواملی مانند مصرف بیشتر آنتی ‌بیوتیک در سال اول زندگی منجر به اختلالات آلرژیک بعدی می ‌شود، در حالی که شیردهی در شش ماه اول، نقش محافظت‌ کننده در برابر انواع حساسیت دارد.

به گزارش سیناپرس، این قانون برای همه اختلالات آلرژیکی مورد مطالعه قرار گرفتند یکسان بود. بنابر این، توسعه درمان ‌هایی که این تعاملات را در دوران نوزادی تغییر می ‌دهند، ممکن است از ابتلا به انواع بیماری‌ های آلرژیک در دوران کودکی، که اغلب تا آخر عمر ادامه دارند، جلوگیری کند.

شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی Nature Communications منتشر شده است.

مترجم: رضوان خندان

نوشته حساسیت و آلرژی در کودکی ساختار روده را تغییر می دهد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.