حذف نام برخی سازندگان سابق The Casllisto Protocol از تیتراژ پایانی حاشیه‌ساز شد

استودیو «استرایکینگ دیستنس» (Striking Distance) نام برخی کارمندان خود را که پیش از عرضه بازی The Callisto Protocol این استودیو را به دلایلی ترک کرده بودند، از تیتراژ پایانی حذف کرد. اقدام این استودیو در حذف نام سازندگان بازی The Callisto Protocol از تیتراژ با انتقادهایی از سوی کارمندان سابق خود همراه بوده است.

به نظر می‌رسد که این استودیو، نام حدود ۲۰ سازنده را از تیتراژ پایانی بازی The Callisto Protocol حذف کرده است. بر اساس محتویات درز شده از مقاله GI.biz، افراد حذف شده از تیتراژ پایانی بازی مزبور جز اعضای ارشد استودیو بوده‌اند. این افراد در طول یک سال اخیر، نقش اصلی در توسعه بازی The Callisto Protocol ایفا کرده بودند و مدعی هستند که بدون تلاش آن‌ها، این عنوان هرگز به مرحله انتشار نمی‌رسید.

حذف نام سازندگان بازی The Callisto Protocol از تیتراژ

اعتراض کارمندان سابق استودیو به حذف نام سازندگان بازی The Callisto Protocol از تیتراژ

یکی از کارمندان سابق Striking Distance پیرامون حرکت ناشایسته استودیو گفت:

من تفاوت یک پیمانکار که تنها چند ماه در استودیو حضور دارد و سپس آن را ترک می‌کند با کارمندان تمام‌وقت را می‌فهمم؛ آن کارمندان تمام‌وقت بیش از یک سال در توسعه بازی The Callisto Protocol سرمایه گذاری کردند و نقش موثری در بهبود بخش‌های قابل توجه محصول داشتند. حذف نام آن‌ها از تیتراژ پایانی بازی برای بسیاری از ما تعجب‌آور بود.

منابع خبری همچنین به شکایات کارمندان به طبقه‌بندی ناسازگارِ معرفی اسامی در تیتراژ پایانی بازی The Callisto Protocol اشاره می‌کند. برخی از آن‌ها از حضور تعدادی از توسعه‌دهندگان در بخش‌های «کمک‌های افتخاری» و «متفرقه» در تیتراژ پایانی گله‌مند هستند. یکی از کارمندان سابق (بدون ذکر نام خود)، هدف استودیو بابت حذف نام برخی از توسعه‌دهندگان این عنوان را فاش کرد:

حذف از [تیتراژ پایانی] برای کسانی که استودیو را ترک کرده بودند، توهینی آشکار بود. یک نفر قصد داشت [از این طریق] پیامی بفرستد و آن پیام این بود: دفعه بعد کمی بیشتر به ما وفادار باشید.

در همین راستا، استودیو Striking Distance هیچ‌گونه شرط‌نامه‌ای مبنی بر اینکه توسعه‌دهندگان پیش از تکمیل پروژه، از تیتراژ پایانی The Callisto Protocol حذف می‌شوند، اعلام نکرده است.

گلن اسکوفیلد، کارگردان ارشد استودیو Striking Distance در دسامبر سال ۲۰۲۲ اعلام کرده بود که تیم سازنده برای آماده‌سازی بازی مذکور در زمان عرضه، «نزدیک به شش الی هفت روز تمام‌وقت» کار می‌کردند.

او در مصاحبه با خبرگزاری Inverse گفت که مسئولیت چرخه توسعه فشرده بازی را برعهده می‌گیرد. او در این باره می‌گوید:

ما تیم کوچکی هستیم و در تمام مراحل توسعه در این زمینه خوب بودیم؛ اما در پایان من خرابکاری کردم و منجر شد بیشتر از زمان خود برای توسعه بازی کار کنیم؛ این اتفاق باعث شد یکی از ما استودیو را ترک کند.

پیش از انتشار بازی گلن اسکافیلد در پاسخ به انتقادات به تأیید فرهنگ کرانچ پرداخت. بااین‌حال کمی بعد او مجبور به عذرخواهی شد و تأکید کرد که قصد او از گفته‌هایش تأیید کرانچ‌کاری (فشرده‌کاری در توسعه یک بازی رایانه‌ای) نبوده است.

یکی دیگر از منابع ناشناس با وجود گذراندن شرایط کاری دشوار در توسعه بازی The Callisto Protocol، اقدام این استودیو از حذف نام برخی کارمندان را غیرقابل‌هضم دانست:

[توسعه] بازی می‌تواند دشوار و فشرده باشد، به‌خصوص زمانی که شما باید یک محصول بزرگ را به مخاطبان ارائه دهید. شما همیشه بهترین تعادل بین کار و زندگی را برقرار نمی‌کنید. مشکل ما این است که افرادی در توسعه این بازی بیشتر وقت گذاشتند و در ساخت آن کمک بسیاری کردند، به دلیل اینکه تا پایان راه با استودیو نبودند، از حذف نامشان در تیتراژ پایانی مجازات شدند.

بازی Callisto Protocol در دسامبر سال گذشته برای کنسول‌های نسل هشتم و نسل نهم منتشر شد. این بازی از سوی منتقدان با امتیازهای متوسطی روبرو شد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.