حذف آپشن‌های کوییک توسط سایپا ؛ شاگرد خلف ایرانخودرو، هربار حرفه‌ای‌تر می‌شود! [+عکس]

حذف آپشن‌های کوییک توسط سایپا بازهم خبرساز شد. ظاهراً این خسیس‌بازی‌ها به یک مسئله عادی برای خودروسازان ایرانی تبدیل شده است.

خسیس‌بازی خودروسازان ایرانی بازهم ادامه دارد و بار دیگر شاهد حذف آپشن‌های کوییک توسط سایپا هستیم. آنطور که پیداست این خسیس‌بازی‌ها به یک رویه عادی در بین ایران خودرو و سایپا تبدیل شده و روز‌به‌روز از آپشن‌های خودروهای بی‌کیفیت و غیرمنصفانه گران این دو خودروساز کمتر می‌شود. لازم به ذکر است که حذف آپشن‌ها در صورتی انجام می‌گیرد که آنها موظف به بکارگیری استاندارهای ۸۵گانه در محصولاتشان هستند.

بیشتر بخوانید: حذف آپشن‌های ساینا توسط سایپا ؛ سایپا با جان مردم بازی می‌کند! [+عکس]

حذف آپشن‌های کوییک توسط سایپا بازهم جنجال‌ساز شد

به تازگی، عکس‌ها و فیلم‌های زیادی به دست ما می‌رسد که محوریت همه آنها یک چیز و آن هم حذف برخی از آپشن‌های کاربردی توسط سایپاست. پیش از این، ایران خودرو حذف آپشن را حرفه‌ای‌تر و ملموس‌تر انجام می‌داد و سایپا به عنوان یک شاگرد خوب سعی می‌کند از آن الگوبرداری کند و در پروسه حذف آپشن صاحب سبک شود. در نتیجه این الگوبرداری، سایپا توانست نسبت به قبل بسیار موفق‌تر عمل کند و علاوه بر حذف آپشن‌ها و قطعاتی که جلوی چشم قرار دارند و دیده می‌شوند، قطعات مهمی را هم که دیده نمی‌شوند حذف کند و از ایمنی محصولات خود بکاهد. برای مثال، هفته گذشته متوجه شدیم عایق حرارتی میان منبع اگزوز و کف صندوق ساینا S دوگانه حذف شد، که چند روز بعد فهمیدیم این حذف آپشن فقط شامل ساینا S دوگانه نبوده است و مابقی محصولات این شرکت هم دیگر چنین قطعه‌ای را ندارند.

اما جدا از حذف عایق حرارتی، سایپا در جدیدترین خسیس‌بازی خود تصمیم گرفته است حذف آپشن‌های کوییک S را در دستور کار قرار دهد و مشتریان این خودرو را در زمان تحویل سوپرایز کند.

حذف آپشن‌های کوییک توسط سایپا بازهم جنجال‌ساز شد

حذف آپشن‌های کوییک توسط سایپا بازهم جنجال‌ساز شد

کدام آپشن‌های کوییک S حذف شده‌اند؟

طبق فیلمی که از خط تولید کوییک S به دست ما رسیده است، مشخص شد سایپا برای پایین آوردن هزینه‌های خود، غربیلک فرمان این خودرو را، که Dشکل بود و فرم جذاب‌تری هم داشت، حذف کرده و غربیلک معمولی کوییک و تیبا را به جای آن قرار داده است. آپشن دیگری که حذف شده برچسب دودی شیشه عقب این خودروست که قیمت بسیار ناچیزی دارد و حذفش فقط نشان‌دهنده اوج خسیس‌بازی سایپاست.

چرا سایپا به قولش عمل نمی‌کند؟

از آن‌جایی که در چند وقت اخیر، خودروسازان داخلی شدیداً در تلاش هستند هزینه تمام شده محصولات خود را پایین بیاورند، بنابراین اصلاً بدقولی در زمینه ارائه آپشن‌های ذکرشده در کاتالوگ خودروهایشان آنها را اذیت نمی‌کند. از طرفی دیگر، در مدت اخیر، متوجه شده‌اند که اگر هر تغییری در محصولات‌شان به وجود بیاورند، از نظر ما متأسفانه و از نظر آنها خوشبختانه باز هم مردم تشنه خرید هستند و از این بابت نیز تغییری در میزان فروش‌شان به وجود نخواهد آمد.

حذف آپشن‌ها تا کی ادامه دارد؟

به این ترتیب، خودروسازان داخلی دلیلی برای حذف نکردن آپشن‌ها و جلوگیری از ارزان‌سازی نمی‌بینند و با قدرت به این کارشان ادامه می‌دهند. با توجه به این قضایا اگر مدتی بعد خودرویی بدون موتور و گیربکس و یا بدون تایر به مشتری‌ها تحویل داده شد نباید زیاد تعجب کرد و حیرت‌زده شد، زیرا در چنین شرایطی این قضیه کاملاً عادی است.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص حذف آپشن‌های کوییک توسط سایپا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: اسب بخار

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.