جیم رایان: فروش کنسول پلی استیشن ۲ مرز ۱۶۰ میلیون را رد کرده است

جیم رایان: فروش کنسول پلی استیشن ۲ مرز ۱۶۰ میلیون را رد کرده است

جیم رایان، رییس سابق پلی استیشن که به‌زودی آخرین روز کاری خود را در شرکت تجربه خواهد کرد، در جدیدترین قسمت از پادکست PlayStation فاش نمود که موفق‌ترین کنسول تاریخ سونی یعنی پلی استیشن ۲ (PS2) بالغ بر ۱۶۰ میلیون دستگاه فروخته است.

<!–

–>


مطلب پیشنهادی:بررسی کنسول پلی استیشن ۵ اسلیمپلی استیشن اسلیم عرضه شد!
بررسی کنسول پلی استیشن ۵ اسلیمبررسی کنسول پلی استیشن ۵ اسلیم

رایان حین صحبت‌هایش در رابطه با دهه ۲۰۰۰ و عملکرد سونی در آن زمان گفت:

دهه ۲۰۰۰؟ می‌توانم بگویم ۱۶۰ میلیون، که خب میزان فروش کنسول پلی استیشن ۲ است. واقعا هدف والایی بود.

همان‌طور که اشاره شد و از قبل هم در جریان بوده‌اید، جیم رایان به‌زودی از مدیریت پلی استیشن کنار می‌رود و از روز اول آپریل جای خود را به هیروکی توتوکی خواهد داد. قسمت جدید پادکست پلی استیشن هم در واقع به همین مناسب برگزار شد تا مروری با همکاری طولانی و موفقیت‌آمیز رایان با غول سرگرمی ژاپن باشد.

پلی استیشن ۲پلی استیشن ۲

با وجود اینکه نزدیک به دو دهه از عرضه پلی استیشن ۲ به بازار می‌گذرد، همچنان هیچ کنسولی موفق به شکستن رکورد آن نشده است. سونی در سال ۲۰۱۲ اعلام کرده بود که میزان فروش PS2 حدود ۱۵۵ دستگاه بوده و این یعنی کنسول شگفت‌انگیز آن‌ها حتی طی یک دهه اخیر هم ۵ میلیون دستگاه فروش داشته است.

گرچه باید در نظر داشت که کنسول نسل نهمی Sony نیز تاکنون عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و شاید در دراز مدت بتواند خود را به پلی استیشن ۲ نزدیک کند. طبق آخرین آمار، کنسول PS5 تا پایان ۲۰۲۳ بیش از ۵۴.۸ میلیون دستگاه فروخته است. رقیب قدرتمند ایکس باکس هم‌اکنون روی نسخه Pro کنسول جدید خود هم کار می‌کند و انتظار می‌رود طی ماه‌های آتی ۲۰۲۴ شاهد رونمایی از آن باشیم.


مطلب پیشنهادی:بازی اسپایدرمن ۲ | نقد و بررسی اختصاصی Marvel’s Spider-Man 2مرد عنکبوتی، شگفت‌انگیزتر از همیشه
بازی اسپایدرمن ۲ | نقد و بررسی اختصاصی Marvel’s Spider-Man 2بازی اسپایدرمن ۲ | نقد و بررسی اختصاصی Marvel’s Spider-Man 2


قاتل جدید بازی های شوتر چیه و چرا؟

دو تریلر جدید از فصل دوم سریال House of the Dragon منتشر شدند [تماشا کنید] - ویجیاتودو تریلر جدید از فصل دوم سریال House of the Dragon منتشر شدند [تماشا کنید] - ویجیاتو

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.